Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '08

 
Kategori
Felsefe
 

Justitia

Justitia
 

Justitia güzelim, gözü bağlı güzelim, bu sabah sana aşkım demek istiyorum.
Bu sabah Ankara serin, Ankara aydınlık...
İnsan, derin derin çekmek istiyor, sürekli, serin, temiz havayı.

Kampuste hava mis gibi, her sabah olduğu gibi ofise çantamı bıraktım, gazeteciye gidiyorum, rüzgar gibi.
Kaç zamandır hissetmediğim bir ferahlık içimde, bir hafiflik, biraz umut.
Açtım pardesümün önünü, botlarımdaki çamuru karla temizledim kongre merkezinin merdivenlerinde, zıplaya zıplaya çevik adımlarla ilerliyorum.
Justitia, seni düşünüp gülümsüyorum..

Bir yandan da kendime diyorum, ne kadar kolay gelip, gidiyor bugünlerde iyimserlik ya da hüzün.
Olsun!
Ama dünden daha fazla umut!
Justitia gözleri bağlı güzelim, ne çok özlemişiz seni.
Gerçekten gelecek misin, gelir gibi yapman bile ne güzel oldu..

Ankara'ya kar Kafkasya üzerinden geldi dün; yumuşak, tutkulu, hüzünlü, biraz sonrasında rüzgarlı ve sert.
Bugün İstanbul üzerinden gelmeli...
Güzel bir esinti var Justitia, penceremden içeri ..

Kar, artık yetmez bu kadar madem yağdın, şöle diyorum hep yağ en az üç gün.
Çocukluğumun Şahnanal'ındaki (Kars'ın Gürcistan sınırındaki ilçesi) gibi, düşüp hendeklerine boğulma tehlikesi geçireyim.!

Ah! Justitia sadece adının bile içimdem geçmesi ne güzel..
Sadece, sadece bunun için sevseydim seni, sadece adının güzel okunuşu için.
Gelecek misin, özletecek misin...
Yoksa Justitia, biz mi arayalım seni, biz mi sana gelelim..

Gözü bağlı Justitia’m, kimseyi görme, ayrım yapma, eşit davran, duygularının etkisinde kalma, zaten özün bu biliyorum.
Ama Justitia, ama, bana biraz farklı davran, ben senin adaletinin değil güzelliğinin peşindeyim..

Terazinle ölçüp dağıttığın adaletini değil Justitia, ben senin güzel sesini özlüyorum.
Sesin haberci, ruhunun melodisini, güzel bedeninin gizli dilini fısıldayıp duruyor..Hadi acele et! Bağır artık herkes duysun..

Ya keskin kılıcın Justitia; adaletin keskin ve somut, bense diz çökmüşüm önünde sadece kokunu istiyorum.

Haklıya, hakkını ver Justitia ben sana bitanem demek istiyorum..Bana yüzünü göster!

Bırak kılıcını, terazini ve bilgeliğini, artık sarıl Justitia..

Sahi Justitia saçların, gözlerin ne renk senin..
Sadece beni gör Justitia, ben senin adaletini değil gözlerini arıyorum..

Cesaret Justitia, vicdanını yenile!

Ankara 29 Ocak 2008

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..