Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Kablo TV’den umudu kestim ve...

Kablo TV’den umudu kestim ve...
 

Bir zamanlar Kablo TV devletindi. Hani liberal takımının nefret ettiği kamu kuruluşlarından biriydi. O zamanlar Kablo TV’de bir sorun olduğunda 126’yı arardık.

HBB adında bir kanal vardı. Kimi akşamlar çok güzel filmler olurdu. Öyle bir akşamda yalnızca HBB’nin sesinde bir çatlama vardı. 126’yı aradım. 15 dakika sonra kapım çalındığında şaşırmıştım. Akşam vakti küçük bir sorun için iki görevli gelmişti. O zamana kadar sorunun genel olduğunu anlamıştım, belki de uydudandı. Baktılar, onlarda aynısını tahmin edip gittiler. Aynı gece düzelmişti. Kablo TV devletin olduğu zamanlarda çok iyi hizmet vardı.

Sonra özelleşti ve bir sorun olup aradığımızda uzun süren beklemelere alıştık ve aramamaya başladık. Henüz özelleşmeden Dijital yayın için yeni kablolar döşenmesine karşın bir türlü dijital yayına geçmediler.

Son 2 günde bir hata olduğunu düşündüm ve bunu önemseyip, bir tüketici olarak haklarımı aramaya çalıştım. Kısa kısa son iki günün öyküsü:

27 Ekim 2008:

Saat 02:00: Kanallar Turksat 3A frekanslarına geçti. Kablo TV’de birçok kanal kayboldu ve yerleri değişti.

Saat 06:00: Uyandım, Kablo TV kanalları karmakarışık olmuştu. Turksat’tan gelmeyen kanalların yerleri de değişmişti. Kabloda olmayan Ata TV bile Kablo TV'de yayındaydı.

Saat 07:00: Kablo TV’de değişen birşey yoktu. Ancak kanalların eski yerlerine geleceğinden emin olduğum için hiç ayar yapmadım. Yıllar önce analog yayından dijital yayına geçildiğinde de bizim kanallar düzgünce yerine gelmişti. Turksat 1C’den Turksat 2A’a geçtiğimizde de Kablo TV aynı düzende sürmüştü. Birkaç kez TRT Int yerine Kanal 7 konularak bu kanala azıcık omuz vermişlerdi, başka bir sorun olmamıştı.

Saat 18:30: Sabah görünmeyen kanallardan bazıları daha gelmişti ama hala yerlerinde değildi.

Saat 23:30: Kanal D’de Yol Arkadaşım dizisini izlerken bu kanal gitti yerine Samanyolu geliverdi. Yeniden Kanal D’yi aradım. Kanallar yerlerine gelecek diye düşünürken başka değişiklik olmadı.

28 Ekim 2008

14:00 Öğleyin eve gelince 440126’dan Kablo Tv’nin durumu hakkında bilgi almaya çalıştım. Defalarca meşgul çaldıktan sonra bağlanmayı başardım. Ancak kayıtlı ses tüm operatörlerin dolu olduğunu ve yaklaşık 10 dakika bekleyeceğimi söyledi telefonu kapattım.

14:15 Kablo TV hala düzgün sıralanmadığı için bunu anlatan bir yazı yazdım. Ve hemen yayımladım (1).

14:45 Kablo TV’nin 4440126 numaralı telefonuna bağlanmayı başardım, bu kez 5 dakika bekleyeceğimi söyleyince bekledim. Gerçekten 5 dakika kadar sonra bağlandı. Kalite gereği konuşmanın kaydedileceğini söylediler ve konuşmaya başladık. Durumu anlattım, anlattım ama dinleyen anlamamakta direndi. Bana televizyonda kanalların ayarlanması için MENÜ’ye basmam gerektiğini bile öğretmeye kalktı. En sonunda Ankara’dan bizim bölgeyle ilgilenen yerin telefonun verdi.

15:00 Kablo TV’nin Ankara numarası çabuk açıldı ve konuştuğum kişi daha bilgiliydi. Ancak o da bir özel sektör çalışanı olarak daha önce konuştuğum kişi gibi ürkekti. Sanki yanlış birşey söylerim de başıma birşey gelir korkusuyla konuşuyordu. Onunla konuşunca Kablo TV’nin bu işi yapmayacağını anladım.

15:15: TRT’yi aradım ve bir teknik görevliyi bağladılar. TRT’yi aramamın nedeni Kablo’da frekanslar karıştırılınca birçok evde 1 numarada kayıtlı bulunan TRT1 yerine başka kanal gelmesi nedeniyle TRT’nin asıl mağdur durumda olduğunu düşünmemdi. Konuştuğum görevli işini seven, kurumuna bağlı ve bilgili bir kişiydi. Dün Kablo TV’deki karışıklık sonrası Kablo TV ile görüşmeler yaptığını ve onların hiç geri adım atmadığını anlattı. Bu konuyu önemsemiş ve görevini yapmaya çalışmış ancak başaramamıştı. Bana TRT’ye mektup yazmamı önerdi.

15:30: TRT’ye bir mektup yazdım ve 15:44’de aktifhat e-posta adresine gönderdim. Yazdığım mektubu da yayımladım (2).

16:00: Bir MB yazarından yorum geldi. Antalya’dan yazıyordu ve oralarda Kablo TV frekansların değişmediğini yazıyordu.

22:00: Artık Kablo TV’den umudumu kestiğim için televizyonumun ayarlarını yaptım. Kablo TV yapması gereken hizmeti yapmadığı için başka çare kalmamıştı.

Karar: Yakın zamanda Kablo TV’den ayrılıp Digiturk veya D-Smart kullanmaya başlayacağım.

(1) Kablo TV karmaşası (28-10-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=140868

(2) Kablo TV frekanslarıyla ilgili TRT’ye mektup yazdım: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=140885

Ankara, 28 Ekim 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..