Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '16

 
Kategori
Kahvaltı
Okunma Sayısı
76
 

Kahvaltı!

Merhaba!

Genellikle yazıya giriş selamla başlamaz elbette! Ama güne başlangıç kahvaltıyladır.En azında iyi bir kahvaltıyla.

"iyi bir güne" başlangıç ise kesinlikle onsuz olmaz.

.Bir çoğumuzun kahvaltıya ayıracağı özel bir zaman yoktur.Evden işe çıkmadan bir bardak çay ve ne koparabildiyse ekmekten,  yarısını yolda götürerek;  geç kaldım endişesiyle gözü arkada- aklı işte yada okulda,  tıkıştırma durumuna düşürmüştür zavallı kahvaltıyı !

Sizin durum da pek iç açıcı değil biliyorum ama ben burada, en azından bu yazımda , kahvaltının tarafını tutuyorum.

İtiraf edeyim, tarif ettiğime uyan guruptan da beter bir kahvaltı anlayışım vardı.Çoğu zaman kahvaltı etmez hatta midem de beni unutur ,öğlen yemeğini bile 4 gibi yerdim. Baktım ki biraz da zorunluluğu kendi keşmekeşimiz yaratıyor.

Tabi ki iş,  güç ,yetişilmesi gereken, saati ertelenemezler var.Hepte olacak aslında !

Tabi ki yorgunluk ,5 dk daha fazla uyuyabilmek baskınlığı var. Hepte ....olmasın aslında ya !

Uyku kadar tatlı gelmesede uyku semesi halinde,güne başlarken eksikse eksikliğini,yapmışsak faydasını anında hissederiz. Yapalım şu kahvaltıyı,uyun bana  bi arkadaş ya ! Bak farkı görmezsen kahvaltı benden dermişim ! Pışşıık yok öle yağma... Tamam ya farkı görmezsen  uyumaya devam et tamam mı ? Anlaştık mı ?

O zaman yarından tezi yok ilk alıştırmayı yapıyoruz ihtiraz istemem... Bak yorum hakkın da var.Yazının altına gel  olumlu olumsuz yorumunu da yaz.

Şimdi gelelim size güzelll bir kahvaltı anısı anlatmaya,anlatalım dimi iştahlar da kabarsın azacık yani :

Bu yaz tatil için  Yalaova tarafına geçtik eşimle (bu başka taraf ha  ben hala kahvaltının tarafını tutuyorum)

Otel filan basar beni,çıktık arabayla köylere doğru gittik.İstanbul'un o kalabalık keşme keşinden dibinde ki minik il de uzaklaşabilmek ne keyif anlatamam. Harika bir kahvaltılık yer bulduk.Hani görmüşsünüzdür "serpme kahvaltı sınırsız kahvaltı" filan yazan yerler. Bu yerin işi de sadece kahvaltı ama görmeyin arkadaş,yani lafın gelişi canım kesin görün !

Doğanın bağrında hani,doğa efkarlanıp arabeske bağlasa, bağrını - döşünü yumruklasa bize gelecek o kadar. Bide tatil yeri sabahın köründe gitmişiz deli kovalar gibi kimse de yok bizden başka (ya keşke hanımı kandırsaydım bize özel kapattım mekanı diye bak, yeni mi gelir insanın aklına )

Hülasa, ayırtılmış masa kavramı filan mı olur. En kıyak yerine oturduk.Uç taraf hafif teras formatlı,aşşağısı deliorman,bi de baraj varmış altda görünen resmen manzaraya fon oldu.E tabi sonra oralarıda gittim gezdim.

*Kahvaltımı efendim ?

-Evet lütfen !

5 dk sonra(...)

Oy oy oy oy ekmek Teknesi dizisinden Kirli karakterini  hatırlamayanınız azdır (Kadir Çöpdemir)o hesap!  Bak şimdi anlatsam görgüsüze sayacaksınız anlatmasam sizi nasıl özendireyim kahvaltıya bilemedim. Gömüldüm o mis gibi hakiki köy ürünlerine ...

Neyse tatil bitti. Sonuçta döndük geldik ya! Ne kaldı deseniz ? deniz  filan falan değil ben o kahvaltı derim size. Yok düşündüyünüz gibi oburiks değilim,ballandırmak içinde demedim valla.Hanımda benimle aynı görüşte.

"Yediyin içtiyin senin olsun gördüyünü anlat" derler ya !

İkisini de anlattık işte...

Sevgili okur! Galiba hayatı çok ıskalıyoruz.Yaşlılar hep erken kalkar bilirsiniz. yatağa bağla durmazlar. Bizim elimizde vakit varsa, sabah 10 da kalksak erkene sayarız.

Ömür azaldımı, galiba günün kıymeti daha bir anlaşılıyor. Bundan olsa gerek erken kalkmalar. E günümüz sayılı demiyolarsa biz üzülmeyelim diyedir. 

Biz ne hoyrat yaşayıp ne fena harcıyoruz zamanımızı oysa.Sanki hiç yaşlanmayacak ve o günleri aramayacağız.  Gün sayılı olmadan yaşasak fena mı ? Erken uyansak ,çocukları öpsek ,günaydın desek ilk biz. Ekmek almaya çıksak sokaktakine günaydın ,fırıncıya hayırlı işler desek !

Olmaz mı ?

Kahvaltı dedik alooo ! 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 3
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 125
Kayıt tarihi
: 29.06.16
 
 

Merhaba! Yakın zamanda kapatılan Radikal blog yazarlarından(d)ım. Siyaset, Şiir ve gündem  üzerin..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster