Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '19

 
Kategori
Güncel
 

Kanal İstanbul, Çin-ABD Savaşı

Arap sermayesinin ülkemize yatırım yapması; bina, arsa, arazi alması nedense muhalefet partilileri oldukça rahatsız etmiş gözükmektedir. Gerçeğinde, Arap sermayesinin toplam yabancı yatırım içerisindeki miktarı %5-7 seviyesindedir.

***

Çin’in kalkınmasının arkasında, dünyadaki en büyük 500 şirketten yaklaşık 450 tanesinin yatırımlarını Çin’e kaydırması ve Çin’in emek, çevre ve hammaddesinin yok pahasına kullanılması vardır.

Çin, bu süreçte hem insanını eğitmiş hem de tasarrufları ile yeni yatırımlarını finanse etmiştir.

Buna benzeyen ve bizde fazla bilinmeyen bir husus daha vardır.

***

İngilizler, 1600 yılında kurdukları “Doğu Hindistan Kumpanyası” (şirketi) ile, uzun bir süre boyunca (1620-1820 yılları arasında) Hindistan ve Çin'den satın aldıkları mallar karşılığında, İngiliz gümüş ve altınını, Hindistan-Çin'e taşıyarak Hintlileri zenginleştirmiş; işi ve çevreyi öğrendiklerinde de (1821 yılı sonrasında) Hindistan’ı soyarak adeta kurak bir çöle çevirmiş; arkasında da 'insanları açlıktan ölen  Hindistan ve Çin bırakmışlardır. (1)

* * *

İpek Yolu

İpek Yolu, tarih boyunca (Doğu-Batı arasındaki) Dünya ticaretinin gerçekleştirildiği yollara verilen isimdir.

Ticarete konu olan mallar Avrupa’ya :

- Deniz yolu ile Ege, Karadeniz, Akdeniz limanlarından taşınmıştır.

- Kara Yolu ile de :

1) Trabzon, Gümüşhane, Erzurum, Sivas, Tokat, Amasya, Kastamonu, Adapazarı, İzmit, İstanbul, Edirne güzergâhından,

2) Mardin, Diyarbakır, Adıyaman, Malatya, Kahramanmaraş, Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya, Isparta, Denizli, Antalya merkezleri üzerinden taşınmıştır ve

3) Ayrıca Erzurum, Malatya, Kayseri, Ankara, Bilecik, Bursa, İznik, İzmit, İstanbul güzergâhının da kullanıldığı bilinmektedir.

Selçuklular döneminden itibaren bu yollar üzerinde hanlar (kervansaraylar) inşa edilmiş, yolların güvenliği (Derbent Teşkilâtı / Güvenlik Örgütü tarafından) sağlanmış, tüccarların her türlü (araç & gereç, güvenlik, yemek, barınma) ihtiyaçlarının karşılanması için yollar üzerinde bin'er hanelik köyler kurulmuştur.

Osmanlı Devleti'nin, İstanbul ve Atina'yı fethettikten sonra paniğe kapılan papalığın önerisi ile İspanyol-Portekiz denizciler coğrafi keşiflere başlamış ve (Osmanlı Devleti'nden geçen) Kara İpek yolu denizlere kaydırılmış, Osmanlı bu değişiklikle büyük ekonomik kayıplara uğramıştır.

Osmanlı Devleti'nde bu süreçten sonra çıkan iç isyanlar, bu kayıpların (fakirleşmenin) sonucudur. Ancak, bunlar tarih kitaplarında (Osmanlının karalanması adına) gerçeği ile anlatılmaz.

Kanuni''nin Fransız tüccarlara verdiği ticari ayrıcalıklar, (Kapitülasyonlar) : bir keyfiyetin değil, İpek Yolu'ndaki ekonomik kayıpların telafisi için Avrupalı tüccarlara bir teşviktir.

* * *

İpek Yolu ve Hızlı Tren

Demiryolu, bugün için bilinen en ucuz taşımacılık çeşididir. Bu nedenle başta Çin olmak üzere Asya ülkeleri Pekin’den başlayıp, İstanbul’da (Londra'da) sona erecek bir demiryolu projesi üzerinde çalışmaktadır.

Bu proje bitirildiğinde ülkemiz, (daha önce Osmanlı’nın da olduğu gibi) ana ticaret yolu üzerindeki kilit, bir adım ötesinde de "hayati önemi haiz", vazgeçilmez ülke olacak ve Doğu, ürettiği mallar ile Batı'nın ticaret merkezlerine en hızlı, güvenli ve ucuz bir şekilde ulaşacaktır.

Bu yolun (Hızlı Tren - Demiryolu projesinin) gerçekleşmesini kim ister, kim istemez ?

İstemeyeceklerin başında Çin'in, Asyalı ülkelerin ve Türkiye’nin rekabetçi devletleri mi gelecektir ?

* * *

İpek Yolu ve Petrol Boru Hatları

Ülkemizin topraklarından geçen / geçirilen doğal gaz ve petrol boru hatları da bir “İpek Yolu” kabul edilmelidir.

* * *

İpek Yolu ve Arap / Asyalı Ülkelerin Sermayesi

"Yeni İpek Yolu güzergâhında yer alması öngörülen şehirlerde yeni havalimanları, beş yıldızlı oteller, kongre merkezleri, rezidanslar ve dünya harikası yapılar yükseliyor.
Bu şehirlere yeni milyarderler yerleşiyorlar. Yeni Asyalı milyarderler, New York ve Londra gibi dünya merkezlerindeki gayrimenkul fiyatlarını uçurdular ama kendi ülkelerinden de hiçbir zaman vazgeçmeyecekler. Yeni İpek Yolu, onları ve sermayelerini de geri çağıracak.

Çünkü bu yol üzerinde Londra misali yeni şehirler kuruluyor. Peter Frankopan’ın fikrine göre, önümüzdeki yıllarda, Ceyhan Limanı dünyanın en büyük limanlarından biri olacak." (2)

* * *

Yukarıdaki bilgilerden anlaşılanları toparlarsak :

Ülkemiz geleceğin en cazip ülkeleri arasında yer alacak,

Almanya, Fransa ve İngiltere gibi ülkelerin yerini almakla kalmayacak, onları geride de bırakacaktır.

- Arap ve Asyalı sermayenin ülkemize gelmesi hem bir denge unsuru, hem de bizim elimizin kelepçelerini (çözecek olan) anahtar olacaktır.

* * * 

Ülkemizde bunca (Batılı) yabancı sermaye-yatırım varken, kimler ve neden İslam Ülkelerinin, Arapların Türkiye'ye yatırım yapmasını istememektedir?

-Türkiye sevdalıları mı ?

-Türkiye'nin rekabetçisi devletleri ve onların yerel borazanları, paralı askerleri mi ?

İstanbul'da (Kadıköy'de yaşayanlar hergün önünden geçtikleri için bilirler.) bir mezarlıklar grubu vardır. Üzerinde bakım için yazılan levhadan, burasının bir "Arap Mezarlığı"  olduğu yazılır. Açık ifadesi ile bu insanlar, bu ülke (Osmanlı) için çalışmış-şehit olmuşlardır.

Bunun yanında Mustafa Kemal'in Çanakkale Savaşlarında komuta ettiği birliklerde; bir Türk, İki Arap alayı vardır. (*) Çanakkale'yi ziyaret edenler orada İslam davası uğruna şehit düşen Arapların isimlerini okumuşlardır.

Bir tarafta ülkemizi işgal eden ve lisanlarını ana okullarından itibaren çocuklara öğrettiğimiz İngiliz-Fransızlar:

Diğer taraftan: İslam, Osmanlı, Hilafet uğruna şehit olmuş ve bu ülkeyi kendi toprakları kabul eden Arap kardeşlerimiz.

265 Milyon Arap içerisinde Osmanlıya ihanet eden bir aşireti  hedeflerine alarak onun üzerinden İslamı ve Arapları kötüleyenler, bilgisiz değilse, samimi de değildir.  Bu aşiretin ihaneti karşısında onlara Osmanlının yanında çarpışan yine diğer Arap aşiretleridir.  Ancak, bunlar anlatılmaz?

* * *

İstanbul Havalimanı'nın,

Marmaray'ın,

Orhangazi ve Çanakkale Köprüsü'nün, Otoyolların,

Ve Kanal İstanbul’un istenmemesi,

Bunların tüm zorluklara ve engellemelere rağmen yine de gerçekleştirilmesi,

Gerçekleştirilmesi aşamasında da Cumhurbaşkanımız Erdoğan’ın; Batılı Emperyalistler tarafından hedefe konulması, ona (ülkemize) siyasi-askeri-ekonomik yaptırım uygulanması, darbe üzerine darbe yapılmasının arkasındaki amaç Türkiye'nin büyümemesi, güçlenmemesi ve bu şekilde onlara olan muhtaçlığın devam etmesinin istenmesi vardır. 

"Sözde" müttefik olan bir devletin başkanının açıkça : “Erdoğan bunları yaparsa (sözümüzden dışarı çıkarsa) ekonomisini yok ederim !” demesinin arkasında olan da budur.

* * *

İstanbul Havalimanı, hem İngilizlerin, hem de Almanların hava taşımacılığının geleceği için, en hafifinden "büyük bir pazar kaybı"dır.

"Kanal İstanbul" da sadece bir kanal değildir.

- Türkiye’nin tam bağımsızlığının tescili,

- Türkiye’nin gücü,

- Türk devlet adamlarının / askerinin / bürokrasisinin / dışişlerinin / halkının kararlılığı,

- Ve Türkiye’nin hem bölgesine, hem de dünya siyaset / ekonomi masasına vurduğu “Ben de varım” yumruğudur.

...

Sonsöz:

-Osmanlı İpek Yolu üzerinden yıkıldı.

-Türkiye, Yeni İpek Yolu üzerinden ayağa kalkmaktadır.

-KANAL-İSTANBUL, bir su yolu değildir. Bir güç göstergesi, sembolüdür.

YİĞİT DÜŞTÜĞÜ YERDEN KALKAR.

 

Çok Yaşa Milletim,

Çok Yaşa Türkiyem.

... 

www.canmehmet.com

 

KAYNAKLAR :

(*) Cengiz Yazoğlu, Osmanlının tasfiyesi, sh:253 

(1) DÜNYAYI DEĞİŞTİREN ŞİRKET : DOĞU HİNDİSTAN KUMPANYASININ MODERN ÇOKULUSLULUĞU ŞEKİLLENDİRMESİ. Nick Robin. s.238.

(2) http://uzmanpara.milliyet.com.tr/haber-detay/yazarlar/ipek-yollari/89664/

 
Toplam blog
: 1117
: 1768
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

Ticari ilimler akademisindeki öğrenciliğim sırasında, bir kamu iktisâdi kuruluşunda başladığım ça..