Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '16

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Kapadokya’da mücevher buldum: 3- Uçhisar Kadıneli Restoran

Kapadokya’da mücevher buldum: 3- Uçhisar Kadıneli Restoran
 

Uçhisarlı kadınlarca işletilen Kadıneli Restoran


 

Kapadokya’da doğal güzelliklerin yanında,  insan eliyle gerçekleşen güzellikler parmakla sayılacak kadar az ya da ben azını gördüm. Bunlardan biri Güray Müze, diğeri Kadıneli Restoran(restaurant). Saruhan(*) ve Oyuncak Müzesini (**) daha önce anlatmıştım. Güray Müze’yi başka bir blogda anlatacağım.

Esas anlatmaya çalıştığım yer Kadıneli Restoran olsa da, amaç çok önemli.  Harabe bir ‘eski okul’dan muazzam bir restorasyonla Uçhisar’a kazandırılan bir mimari yapı. Restorasyonu  Ferit Şahenk’in Doğuş Grubu geçekleştirmiş. Argos  Otel’in sahibi bu sermaye grubu, aynı zamanda ikinci bir binayı daha restore ettirerek Özel İdare maharetiyle yine aynı amaca devretmiş, ancak kira ödemesi yapılacak, fark bu.

Kadın Kültür ve Eğitim Evi olarak hizmet verecek söz konusu yapı.

Amaçtan kastım, Uçhisar Belediye Başkanı Ali Karaaslan önderliğinde kurulan Uçhisar Kalkınma ve Dayanışma Derneği ve bu derneğin alt oluşumu olan Kadın Konseyi eliyle, kasabalı kadınlara yönelik çabaları.

Uçhisarlı kadınlara iş ve aş sağlayan bu dernek-konsey, restore edilen bu iki yapıda üretim ve sunum yaparak, hem el becerilerini sergiliyorlar hem de aile bütçelerine katkı sağlıyorlar.

İşte bu organizasyonun öyküsü, ilginç olan. Doğuş Grubu, yukarıda söz ettiğim iki yapıyı restore ettirerek, sadece kadınlara yönelik hizmetlerde kullanılmak üzere, ‘koşullu’ olarak Uçhisar Belediyesi’ne devretmiş. Uçhisar Belediyesi de sözleşmeye uyarak, Başkan Ali Karaaslan önderliğindeki ‘Uçhisar Kalkınma ve Dayanışma Derneği’ kapsamındaki Kadın Konseyi’ne, 10 yıllığına bedelsiz kiralamış.

Anlatmaya çalıştığım bu güzel organizasyona hayat verenlerden, İktisadi ve Ticari İşletme Müdürü Gülten Güler, çabaların bu aşamaya gelmesinde, Argos Yapı’dan Mimar Aslı Özbay’ın büyük katkıları olduğunu anlattı.

Şimdi burada 90 kadın üyeli ‘Kadın Konseyi’nin, 30 kadınının aktif, 10 kadının da zaman zaman katılımıyla yöre ürünleri üretip satmaya başladılar. İktisadi ve Ticari İşletme olarak, Kadıneli Restoran’da ev işi mantılar, erişteler, baklavalar ve yemekler sunarlarken, alt katta da kurutulmuş doğal sebze ve meyveler ile el emekleri hediyelik eşyalar satmaktalar.

Hem bütçeye hem de turizme katkı yani!

Elbette alkışlıyoruz bu çabaları.

                                                                                                                                                                                       

(*)  http://blog.milliyet.com.tr/kapadokya-da-iki-mucevher-buldum--1-sarihan-kervans

arayi---saruhan-/Blog/?BlogNo=255799

 

(**)  http://blog.milliyet.com.tr/kapadokya-da-iki-mucevher-buldum--2--sanat-ve-tarih-muzesi/Blog/?BlogNo=255916

 

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..