Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '08

 
Kategori
Siyaset
 

Kapatma İstikrarı bozar mı?

Kapatma İstikrarı bozar mı?
 

Tek yürek, tek Türkiye


İstikrar bozuluyor mu?

Ülkemiz Temmuz ayında yapılan seçimlerin ardından rahat bir nefes aldı. Son derece tırmanan hırsızlık, kapkaç, gasp, orman yangını, esrar-eroin kaçakçılığı, çeteler, eylemler, çatışmalar, yürüyüşler, mitingler, sendikal grevler vs. birden azaldı, tutuklamalar arttı.

Ergenekon davası başladığından beri bazı huzursuzluklarda yanı sıra başladı. Bazı yazarlar da tehditler aldık diye satırlar kaleme almaya başladı şimdiden. AKP lehinde yazanlar değil, Ergenekon aleyhinde yazanlar.

Sayın, Baykal mitinglere gitmez şehir şehir dolaşmaz oldu. bazen bazı sivil örgütlerin hazırladığı eylem ve mitinglere katılacağını duyar gibi oluyoruz ama koca CHP kendisi neden bir miting düzenlemiyor, şehirlerde kalabalıklara hitap etmiyor anlamıyorum. Belediye seçimleri geliyor ama bir hareket yok.
Gerçi tv kanalına para desteği, seçimde başörtüsü dağıtması unutulmadı belki bunlarda suç kabul edilip CHP ye kapatma davası da açılabilir. Çünkü şu anda ülkede CHP yok başsavcı ve Anayasa mahkemesi var.
Siyasette fikir üretmek ve arkasında durmak var sanırdım. İstemezük var gerisi yok. Tam bir anlam verebilmiş değilim bu gidişe. Ergenekon olayına bile önce suskun kalırken sonradan destek verdiği için şaşkın ve kızgın da değilim sanki bekliyordum o nedenle Baykalın tavrı normal geldi bana.

AKP için açılan kapatma davası ise ekonomiyi de bozdu.

Benim korkum şu: eğer önce hükümet ve ardından emniyet, adliye ve diğer devlet kurumları yılgınlığa girerde “aman boş ver ben mi kurtaracağım” derlerse kargaşa inanılmaz hızda artar. Zaten karışıklık çıkarmaya niyetli kesimler büyük çaplı eylemlere girerek iç güveni sarstığı gibi halkta bir güvenlik sorunu var endişesi oluşturarak farklı müdahaleler için fırsat oluşturabilirler.

Bazı telefon görüşmelerine takılan “davanın sonuçsuz kalması için kitle desteği sağlayın eylemler yapın” talimatı, gerçekleşmeye ve sonuç elde etmeye başlar.

Benim asıl anlamadığım başörtüsüne kilitlenen parti MHP idi ve tüm yasa tasarılarını onlar hazırladı. Hatta el çabukluğuyla geçtiğimiz 2-3 aya sığdırıp anayasaya dahil ettiler. AKP bu işi 5 yıldır gündemine almıyor ve yine gündemine aldığını da sanmıyordum. Bir ara nereden çıktı bu başörtüsü meselesi diye düşünmeye de başlamıştım, ama benim eşimde kapalı bir ev hanımı olduğundan neyse mağdur edilen kız öğrenciler için kalben destekte vermiştim. Ama gel gör ki olay AKP nin dayatmasıymış gibi kamuoyuna sunuluyor ve AKP yalnız bırakılıyor. Hiç kimse MHP yi anmıyor ve onun hakkında iyi ya da kötü yaptın diyen de olmuyor.

Bu şu demek mi acaba, biz görevimizi yaptık artık top sizde. Çünkü seçimden önce tüm sol yazarlar MHP yi destekliyorlardı. Şimdi MHP onların dava yollarına güller sermiş olmayacak mı?

Diğer yandan tüm açıklamalarında MHP ile Ergenekon arasında irtibat yoktur, kimse bunu aklından bile geçirmesin diyor sayın genel başkan.

O zaman MHP başörtüsü ve siyasi özgürlüğün neresinde?

Flu görünmek halkta tercih sorunları yaşatır. Netlik mertlik gibidir, sevenlerin çoğalır.

Huzurlu günler dileklerimle
Muammer MURAT

 
Toplam blog
: 163
: 4552
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1965 yılında Erzincan'da doğdu, İzmir'de yüksek eğitim alıp, devlet memuru oldu. 5 yıl süreyle bi..