Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '11

 
Kategori
Aile
 

Kayınvalidem akıl almayacak baskılarla hayatımı zehir etti ne yapmalıyım

Kayınvalidem akıl almayacak baskılarla hayatımı zehir etti ne yapmalıyım

Kayınvalidesiyle sorun yaşayan bir kadının çare arayışları:

“Eşimle bundan 3 yıl önce evlendik. İki yaşında bir de kızım var. Eşimin ailesiyle aynı dairede yaşamaya başladık. Üç bekar kardeşi de bizimle birlikte kalıyorlar.

Ancak evlendiğimden bu yana hayatım cehenneme döndü.

Kayınvalidem, çocuğumu nasıl büyüteceğimden yapacağım yemeğe kadar her şeye karışıyor. Yaptığım hiçbir şeyi beğenmiyor. En basit nedenlerle bana hakaret etmeye başlıyor.

Sadece bana olsa iyi, ailem hakkında da ağza alınmayacak sözler söylüyor. Karşılık vermeye kalktığımda tokat atıyor. Durumu eşime anlattığımda, ‘Annem haklıdır. Sen de onu kızdırma,’ diyor.

Geceleri kızım için çok uyandığımdan, sabah biraz uyumak istiyorum. Her sabah erkenden kapıyı vurup söylenerek, ‘Tembel gelin, kalk artık, kahvaltıyı hazırla,’ diye bağırıyor.

Komşuya gitmem, bir arkadaşımın gelmesi sorun. Bundan bir hafta önce onu dinlemeyerek karşı komşuya kahve içmeye geçtim. Eşimi telefon arayıp, iyice doldurmuş. O akşam eşimden yediğim dayaklarla yüzüm gözüm mosmor oldu. Sabah kahvaltıda, gülerek “Dayak bazı insanlara çok iyi geliyor,” dedi.

Evde her şeyi bana yaptırıyorlar. Eşim ve kardeşleri dahil bir bardak suyu kendileri alıp içmezler. Her şeyi ben ayaklarına getirmeliyim. Yaptığım yemeğe de mutlaka bahane bulurlar. Evlendiğimden beri üzerime yeni bir elbise alınmadı. Pazara alışverişe gittiğimde, gelir gelmez tek kuruşun hesabını sorar. Kazara benim sevdiğim bir şey alsam kıyamet kopar.

Çocuğum çok küçük olduğu halde onlara hizmet etmekten çocuğuma da zaman ayıramıyorum.

Yaşadığım çileler bundan ibaret değil. Ne yapacağımı bilmiyorum.

Ailemin de tüm geliri babamın emekli maaşı. Annem kanser, babam da kalp hastası… Bir ağabeyim var o da bir fabrikada çalışıyor. Kıt kanaat evini geçindiriyor. Onları da üzmek istemiyorum.

Kızımı alıp nereye gidebilirim? İnanın çaresizim. Her akşam gizli gizli ağlıyorum. Okumadığıma bin pişmanım. Bir mesleğim olsa bu çilelere katlamazdım. Bana bir yol gösterin. ”

İkbal Gürpınar’la birlikte kaleme aldığımız, “Aşkın Bir Yüzü” adlı romanda gelin kayınvalide sorununu derinlemesine işlemiştik. Gerçekten bu konu üzerinde durmak gerekiyor.

Elbette her olayda gelin haklı değil. Ayrıca gelin ve kayınvalidenin çok iyi anlaştığı çok sayıda aile tanıyorum.

Ama yukarıda anlatılanlara benzer yaşananlar da hiç de az değil.

Peki kayınvalideden ve eşinden şiddet gören bir kadının hakları neler?

Aile içi şiddete uğramanız durumunda, koruma kararını, sadece eş için değil, aynı evde yaşayan kayınvalide veya kayınpeder için de isteyebilirsiniz.

Böylece hem eşinizin hem de kayınvalidenizin 6 aya kadar evden uzaklaştırılmasını sağlayabilirsiniz. Bunun için Aile Mahkemesine başvurmanız yeterli. Bu başvuru için hiçbir harç ve masraf ödemeniz gerekmiyor. Bu süreçte size nafaka da bağlanacaktır. Bu hareketler devam ederse şiddet uygulayanlar için hapis cezası da var.

Ayrıca isterseniz eşinize, bir boşanma davası açabilirsiniz. Bu davayla birlikte maddi manevi tazminat ve nafaka talep edebilirsiniz.


Bu davaları açmak için, avukat tutacak gücünüz yoksa bulunduğunuz ilin barosuna başvurabilirsiniz.

Hiç kimsenin kimseye şiddet uygulamaya hakkı olamaz. Bunun bir gerekçesi de olamaz. Ama hangi şartlarda olursa olsun şiddete boyun eğilmemeli… Çünkü boyun eğilirse, şiddet uygulayan zamanla bunu kendi hakkı gibi görüyor.

Değerli okurlarım bu önemli toplumsal sorunla ilgili yorumlarınızı bekliyorum.

Cengiz Hortoğlu



 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..