Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '09

 
Kategori
Deneme
 

Kaza geliyorum demez...

Kaza geliyorum demez...
 

Kazaya davetiye çıkarırsan böyle olur işte!


Duvar ustası iş kazası geçiriyor.

Ambulansla hastaneye yatırılan usta şuurunu kaybetmiş durumda…


Doktorlar tarafından yapılan müdahaleden sonra konmuş olan teşhis şöyle:

*Sağ iki kaburgası kırık;

*İki el parmakları kırık;

*Sol bacağının kaval kemiği kırık;

*Kafatası çatlak.


Bir süre sonra kendine geldiğinde, kazanın nasıl olduğunu bir mektupla şantiye şefine bildiriyor:

"Sayın şantiye şefim,

İş kazası tutanağına planlama hatası diye yazmıştım.

Bunu yeterli görmeyerek ayrıntılı olarak anlatmamı istemişsiniz.

Şu anda hastanede yatmama neden olan olaylar aynen aşağıda anlattığım gibi olmuştur.

Bildiğiniz gibi ben bir duvar ustasıyım.

İnşaatın 6'cı katındaki işimi bitirdikten sonra biraz tuğla artmıştı.

Yaklaşık 250 kg. kadar olduğunu tahmin ettiğim bu tuğlaları aşağıya indirmek gerekiyordu.

Aşağı indim, bir varil buldum, ona sağlam bir ip bağladım ve tekrar 6'cı kata çıktım.

İpi bir çıkrıktan geçirip ucunu aşağı saldım.

Tekrar aşağı indim ve ipi çekerek varili 6'cı kata çıkardım. İpin ucunu sağlam bir yere bağlayıp tekrar 6'cı kata çıktım.

Bütün kalan tuğlaları varile doldurdum.

Aşağı indim, bağladığım ipin ucunu çözdüm.

İpi çözmemle beraber kendimi havalarda buldum.

Nasıl bulmayayım? Ben yaklaşık 70 kiloyum. 250 kilogramlık varil süratle aşağı düşerken beni yukarıya çekti.

Heyecan ve şaşkınlıktan elimdeki sımsıkı tuttuğum ipi bırakmayı akıl edemedim.

Yolun yarısında varille çarpıştık…Sağ kaburgalarım bu sırada kırıldıklarını sanıyorum.

Tam yukarı çıktığımda parmaklarım iple beraber çıkrığa sıkıştı. Parmaklarım da bu sırada kırıldı.

Bu esnada yere çarpan varilin dibi çıktı ve tuğlalar etrafa saçıldılar.

Varil hafifleyince, bu sefer ben aşağı inmeye başladım, varil de yukarı çıkmaya başladı ve yolun yarısında varille yine çarpıştık. Sol bacağımın kaval kemiği de bu sırada kırıldı.

Can havli ile bu sefer ipi bırakmayı akıl ettim ama çok sert bir iniş yaptım.

Başımı yukarı kaldırdığımda, boş varilin süratle üzerime geldiğini gördüm. Kafatasımın da böyle çatladığını sanıyorum.

Bayılmışım. Gözümü hastanede açtım. Çok şükür halime…

Cenab-ı Hak'tan tüm kullarını böyle görünmez kazalardan korumasını diler, hürmetle ellerinizde öperim.

Duvarcı ustanız"

Ders çıkarılması gereken gerçek bir hikâye…


Ustanın yaptığı hataları gösterebilir misiniz?

Emekli Öğretmen

 
Toplam blog
: 32
: 785
Kayıt tarihi
: 17.10.08
 
 

Otuz altı yıl Eğitim sektöründe: Meslek Öğretmenliği ve Yöneticilik yaptıktan sonra 1.5 yıl önce ..