Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '17

 
Kategori
Güncel
 

Kelle Kesen Arabistan’dan Robota Vatandaşlık Veren Arabistan’a

Kelle Kesen Arabistan’dan Robota Vatandaşlık Veren Arabistan’a
 

Suudi Arabistan'ın Riyad şehrinde düzenlenen "Gelecek Yatırım Girişimi” adlı tanıtımda gösterilen Sophia isimli robota Suudi Arabistan vatandaşlığı verildiği açıklandı.

Tanıtımın sunucusu Andrew Ross Sorkin tarafından tanıtılan Sophia hakkında, “Şu an bir tarihe tanıklık ediyoruz. Dünya üzerinde ilk kez bir robota vatandaşlık veriliyor. Bu benzersiz durum için onur ve gurur duyuyorum” ifadelerini kullandı.

Sputnik’te yer alan habere göre, izleyicilere kızgın ve üzgün yüzünü gösteren robot Sophia, “İnsanlarla yaşamak ve çalışmak istiyorum, bu yüzden insanları anlamak ve insanlarla güven inşa etmek için duygularımı ifade etmem gerekiyor” dedi.

Robotların kendinden haberdar olup olmadığı sorulan Sophia, “Peki, size şu soruyu sorayım, insan olduğunuzu nereden biliyorsunuz?” diyerek izleyenleri şaşırttı.

“Yapay zekâyı insanlara daha iyi bir hayat yaşamak için kullanmak istiyorum” diyen Sophia, “Empati kurabilen bir robot olmaya çalışıyorum.” ifadelerini kullandı.

Robotların dünyayı devralıp alamayacağı üzerine soruya ise Sophia ironik bir cevap vererek, “Çok fazla Elon Musk okuyorsunuz ya da çok fazla Hollywood filmi izliyorsunuz. Endişelenmeyin, eğer bana iyi davranırsanız, size iyi davranırım” diyerek izleyenleri gülümsetti. (internet)

Valla perdenin gerisinde ne olduğu beni ilgilendirmiyor, perdenin önünde Suudi Arabistan’daki uyanışı görüyorum. Biraz hızlı bir geçiş oluyor ama geç kalındı zaten. Bu bir özünden kopma değil ki, bilimin ışığı kutsal topraklara yansıdı.

En çok bu konuda eleştirilen Suudi Arabistan dünyayı şaşırttı. Peki, hiç değişmeyeceğini sandığımız Arabistan bunu yaparken, değişmeleri gereken, değişmelerini (daha ileri gitmelerini) beklediklerimiz ne yaptılar?  Suudi Arabistan’ı eleştirdiler. Kim bilir gerçek kelle kesen belki de kendileriydi!

Robotlar öldürmeye programlamazsan öldürmezler. Artı robot inanmış bir müminin yerini asla alamaz. Allah’ın izin ve yardımıyla yapıldığı düşünülüyorsa işlerimizi kolaylaştıran bir araçtır, ne mahsuru olabilir ki.

Onca zenginliğine rağmen yazılarımda Arabistan’ın geleceğini iyi görmediğimi yazdım. Şimdi böyle düşünmüyorum. Çünkü en büyük zenginlik petrol kuyuları değil akıldır. Ülkede karanlık şeyler olduğu söyleniyor, bunlar için ayrı bir parantez açılır. Benim yazdıklarım sadece Robot Sophia ve ılımlı İslam için.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..