Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '15

 
Kategori
Deneme
 

Kendime not

Kendime not
 

 Doğum günüm yaklaşırken bir yazı kaleme almak istedim. Aklımdan geçenlerin yüzde kaçını sayfaya aktarabilirim gerçekten bilmiyorum. İşlemek istediğim konu hayattan çıkarımlarım, artık çok çok da kısa olmayan ömrümde görüp öğrendiklerim. Ömür biter çıkarımlar bitmez. Görülecek şeyler bitmez ama insan göremeden göçüp gider. 24 yılda öğrenilenler var; 

1- İnsanlara değer vermenin güzel bir şey olduğunu, ancak bunun sonucunun çoğu zaman çok da güzel olmadığını öğrendim.

2- Sevdiğin kadar sevilmeyeceğini anladım.

3- Neyi isteyerek, şevkle yaparsan onda başarılı olacağını; neyi istemeyerek zorla yaparsan onda hüsrana uğrayacağını anladım.

4- Sevgi ve emekle zorlukların aşılabileceğini gözlemledim.

5- Umudunu yitirmeden güzel günleri beklemenin aslında boş bir çaba olduğunu, hiç bir şeyin aslında daha iyiye gitmediğini farkettim na yazıkki. Bazen bunlar iyi günlerimiz diye düşünmeden edemez hale geldim. Galiba biraz realist oldum. Umuttan çok çabanın gerektiğini anladım.

6- Aileyle aynı şehirde üniversite okumanın iyi bir fikir olmadığını üniversiteyi bitirmek üzereyken birazcık geç anladım.

7- Her başarısızlıkta, nasıl başarılı oluruma doğru gidilebileceğini hiç bir başarısızlığın hayatın sonu olmadığını anladım. Ki hiç bir başarıda da başımın göğe ermeyeceğini ama mutlu olacağımı anladım.

8- Mutluluğunu paylaşacak -ki gerçek manada paylaşacak-  birlikte sevinecek birlikte üzülecek dostların yoksa; yalnız olduğunu ve hayattan zevk alınamayacağını anladım.

9- Yalnızlığın yenilmez bir durum olduğunu onunla başa çıkmanın yolunun yalnızlığa alışmak olduğunu deneyimledim.

10- Doğayla, çevrenle, insanlarla barışmadan mutlu olunamayacağını; insanın en başta kendisiyle barışık olması gerektiğini anladım. 

11- Bazen başarısızlıklarını değil, başarılarını görmen gerektiğini, kendini çok büyütmeden çok da hafife almadan yaşamak gerektiğini anladım. 

12- Yazmadan yapamayacağımı anladım.

13- İnsanlar ne der diye düşünmeden yapamadığımı fark ettim. Fark etmeme rağmen henüz çözüm bulamadım.

14- Bir şeyi kafanda büyütmenin onu yapmaktan daha zor olduğunu; kısacası yaparsan bittiğini anladım.

15- Bazen tam bir dairesel hareket yapıp kendi eksenim etrafında döndüğümü bu dönüşler kağıtla buluşunca, turumu tamamladığımı anladım.

16- Zorlama olan hiç bir şeyin sonuç vermeyeceğini anladım.

17- Kaleme, kitaba, deftere fazla düşkün olduğumu her ne yaparsam yapayım onlardan kopamayacağımı anladım.

18- Başlamanın  bitirmenin yarısı olduğunu ve yaptığın işi bitirmenin başarıların en büyüğü olduğunu anladım.

19- Az veya çok 2014 yılında staj sırasında ilk defa para kazandığımda para harcamanın çok kolay kazanmanın ise o kadar kolay olmadığını fark ettim.

20- Tüketimin sonunun gelmeyeceğini asıl olanın üretebilmek olduğunu anladım. Fiilen üretebilmek, iş üretebilmek, düşünce üretebilmek, değer üretebilmek... 

21- Hayatın içinde yer almayı sevdiğimi yalnızlığı seviyor gibi görünsem de hayatın o ritmi içinde yer aldığımda akışa karıştığımda mutlu olduğumu fark ettim. 

22- Uykunun inanılmaz önemli olduğunu her zaman -dengede- tutmak gerektiğini anladım.

23-  Öğrenilecek binlerce, milyonlarca şey olduğunu her yeni günden bir ders çıkarmak gerektiğini akla olan yatırımın boşa gitmeyeceğini anladım.

 Hayattan ve yeni yaşımdan geleceğimin bugünden daha iyi olmasını diliyorum. Kısaca iyiye, güzele doğru bir yıl olmasını...

 

 
Toplam blog
: 45
: 522
Kayıt tarihi
: 21.10.13
 
 

1991 doğumluyum, avukatım ama burada bulunma amacım hukukla ilgili değil. Ben yazmaya tutkunum. Y..