Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '12

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
1836
 

Kendini sevmekle başlar bir insanı sevebilmek..

Kendini sevmekle başlar bir insanı sevebilmek..
 

Kendini sevmeyen başkasını da sevemez... (resim alıntı)


Bir insanın kendini sevebilmesi için öncelikle kendini çok iyi analiz etmesi, tanıması ve sevginin oluşmasını engelleyici unsurlar olan, bencillik, çıkarcılık, samimiyetsizlik, kibir gibi engellerden kurtulması gerekmektedir. Kendini nefsini terbiye eden, sevginin önündeki engelleri kaldırmayı başaran insan kendini seven insandır. Kendini seven, kendiyle barışık, dost olan insan, diğer insanları da sever onlara şefkat ve merhametle yaklaşır.. 

Acaba hangimiz kendimizi sevmeyi ve dost olmayı başarabildik, hangimizin hayatında halâ çocukluk ve okul yıllarından kalma dostlukları var.
Hangimiz, bir sokak çocuğunun veya bir yetimin başını okşuyor, onları sevindirebiliyoruz. 
Hangimiz, hiç tanımadığımız bir insanın acısına ortak olup, acısını paylaşıp kendi acımız bilip gözyaşı dökebiliyoruz. 
Hangimiz, sımsıkı sarılabileceği, başını omzuna koyabileceği, bütün sıkıntılarını anlatabileceği dostlara sahip.. 
Hangimiz, sevdiğimiz birinin doğum gününü kendi doğum günümüz gibi unutmuyoruz. Hangimiz, gerçek bir dost, bir sırdaş ve bir sevgili diye anıldık. Kaç kişi size sevdiğim, yüreğim, dostum, kardeşim iyi ki varsın ve hep yanımda ol diyebildi. Ve kaç kişi sizi ailesinden bir parça gibi görüp anne, baba, abla, abi, kardeş diyebildi. Bugüne kadar yüreğinizin kapısını kaç kişi çaldı ve siz yüreğinizi ona açtınız.
Hanginiz dost ve düşmanı birbirinden ayırıp dostunuzu düşmanınıza satmadınız. Hanginiz bir çiçeği dalında sevdiniz. Hanginiz yaralı bir hayvana şevkatle yaklaştınız. Hanginiz her gece ettiğiniz duâ da kendiniz için istediklerinizi sevdikleriniz için, yüzünü bile görmediğiniz insanların mutluluğu için dilediniz. 
Hanginiz yüzünü bile görmediğiniz birine dostum dediğiniz için, onun sıkıntısından üzüntü duyup gözyaşı döktünüz. 

Hanginiz bir hayali gerçekleştiğinde mutlu olduğunuz zaman, bende bir insanın hayalinin gerçekleşmesi için bir umut, bir ışık olacağım, diyebildiniz.
Hanginizin yıllar sonra bile anlatırken gülümsediği hatta gözyaşı dökebildiği anıları var. 
Hanginiz size yapılan bir hatayı görmemezlikten gelip, bende yanlış yapabilirim, bende yanılabilirim diyerek o insanı affedebildiniz? 
Aslında düşündüğümüzde bütün bunları yapmak bizi çok fazla yormayacaktır. Sadece biraz zaman,biraz yürek,sevgi, emek ve istek, hepsi bu.. 
Hayatta her şeyin bir bedeli var. Ama insanları sevmenin bedeli ise, yine sevgidir. 
Hepimiz bu hayat yolunda bir şekilde giden yolcularız. Beraber yolculuğa çıktığımız ve hayatı paylaştığımız sevdiklerimizi gelip geçici değerler için ihmal etmeyelim. 

Unutmayalım ki hayatımız da olan her insan yüreğimizin bir sahibi. 
Hem kendimizi hem de sevdiklerimizi mutlu edelim.
Hayatta ki her şey ertelenebilir ama sevdiklerimiz ertelemeye gelmez. 
Bizden beklenen sıcacık bir sevgiyi, bir tebessümü, bir merhabayı onlara çok görmeyelim. 

Çünkü; yaşamak için hayat çok kısa..

Hatice Göktaş bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

"İnsanı sevmenin bedeli "sevgi"..." güzeldi...Dostça selamlar.

sündüs akkaya 
 01.10.2013 22:03
Cevap :
İnsanı sevmenin bedeli kendini sevmesidir.Kendini seven başkalarını da sever. Dikkat ettiniz ise felsefi yazılarımın temelini insanın kendini sevmesi tanıması, kendi ile barışık olması oluşturuyor. Çünkü kendini sevmeyen başkalarını sevmez ki...:)   02.10.2013 16:24
 

Siz eminim iyi niyetlisiniz;ancak bu yazıda sergilenen anlayış üfürüklü demokrasi.Bu tarz düşünce yapısı dede baba masallarına dayanıyor.Mesela nedir kendini sevmek?Niye başkalarını düşünmek zorundayız?Bu sevgi dediğiniz şey nasıl birşey bilmiyorum.Sevdiklerimizi koruyalım sevmediklerimizi öldürelim o zaman.Yani sizin dediğiniz anlamda sevgi ayrıcalık yaratıyor.Koruma kayırma olmadan insanlara yaklaşmak,o sana bir şey verecek sen ona bir şey vereceksin...Bakın bunlar olur.Kalbinizin pırıl pırıl duyguları kalsın düşünce şeklinizi değiştirin bence.Buyurun sayfama gelin,farklı bir düşünce sistemiyle tanışın.

Kerim Korkut 
 30.12.2012 8:58
Cevap :
Düşünce düşüncedir. Saygı duymak lazım. Lakin şurası özellikle bilinmeli ki, İnsan olmanın insanca yaşamanın kaynağı yine insanın kendinden geçiyor. Kendisini sevmeyen kendisi ile barışık yaşamayan bir kimse, bir başkasını da sevemez. Dolayısıyle sevginin bulunmadığı gönülde; saygı, merhamet, şefkat, güven, dostluk, hoş görü, yardımseverlik vs.. bu liste uzar gider. beklemek yanlış olur. Sizin üfürük demokrasisi veya baba dede masalı olarak nitelediğiniz;Sevginin yoksun olması durumudur ki, insanlığın başına gelen,saygısızlığın, ihanetin,cinayetlerin, tecavüzlerin yani kısaca her türlü pisliğin sebebidir. Kaldı ki; yetim bir çocuğun başını okşamak, yaşlı bir amcanın, teyzenin hal ve hatırını sormak, tanımadığı birinin sıkıntısını paylaşmak, ona üzüldüğünü hissettirmek gibi... çok erdemli olan davranışın insana zararından çok faydası olacağı kanaatindeyim. Sayfanıza da ilk fırsatta uğramak isterim.. Bu vesileyle yeni yılınızı kutlar sevgi, huzur, mutluluk getirmesini dilerim. saygılar  30.12.2012 15:43
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 124
Toplam yorum
: 701
Toplam mesaj
: 17
Ort. okunma sayısı
: 1003
Kayıt tarihi
: 08.06.12
 
 

Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunuyum. Emekli Muhasebeciyim. Felsefe, İlahiyat, So..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster