Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '14

 
Kategori
Sosyoloji
 

Kendini Türk olarak ifade edenler %44'se bu ülkenin halkına Türk, ülkesine de Türkiye denilemez

Kendini Türk olarak ifade edenler %44'se bu ülkenin halkına Türk, ülkesine de Türkiye denilemez
 

Yani elbette ülkemizde Türk asıllıların oranı bu değil, %80’ler civarında ama adam ben Türk değilim diyorsa, hatta Türklük beni ilgilendirmiyor diyorsa bile onu sayamayız. Türküm demeyen birini Türk kabul etmek Türklüğe ihanettir. Ne istiyorsa onu olsun, ben soyumu böyle insanlarla kirletemem.

Bir de tutmuşlar kendini Türk hisseden herkes Türk’tür diyorlar. Bu tanımı Atatürk yapmışsa bile saçmadır. Kanı, soyu Türk olan kişiler bile Türk olduğunu söylemekten utanıyorsa dağlarda Türk aramanın mantığı yoktur.

Bu yazının amacı “Niye Türk değilsin” diye sormak değil. Bize ne, kim ne olursa olsun. Fakat işte ortada bir aldatma var. “Bu konunun ne önemi var. Türk olsan nolur olmasan nolur. Tek derdimiz bu mu kaldı” yaklaşımları malum. Irkçıların, faşistlerin kafatasçı söz ve davranışları, ayrıca değişen dünya normları mutlaka bu tabloda etkilidir. Ancak Türk bir ana babadan doğan, tarihi kayıtlarla Türk soyundan olduğu tespit edilen kimselerin kendilerini Türk olarak ifade etmemeleri bir bozulmanın sonucudur.

Öyle ya da böyle, kişi kendini nasıl ifade ediyorsa o şekilde kabul etmek gerekir. Ülkemizde insanların %44’ü kendisini Türk olarak ifade etmişse geri kalan Türk değildir. Peki nedir? Neyse neydir, beni ilgilendirmiyor. Ben büyük Türk gibi kurbağaları bile Türk yapmaya çalışmıyorum. Nüfusta tabiiyeti Türk yazılıymış, adı Tolga’ymış hiç önemli değil. Kendini Türk olarak kabul etmiyor mu, bitti. Ona mı yalvaracağım! Benim Türk’üm bana yeter!

Ben diyorum kardeşim, devletin üzerindeki Türk egemenliğini kaldırın. Türkler bu ülkede yaşayan halklardan sadece  biri olsun. Bize sayı gerekmiyor, kasaba sürü verecek değiliz. Türklüğünden utanan, kendisini Türk olarak ifade etmeyen kimsenin bana gereği yok. Devletin adı Türkiye Cumhuriyeti, halkın adı Türk, Türk Silahlı Kuvvetleri, Türk bilmem ne, her şey Türk, halka soruyorsun %44’ü ben Türk’üm diyor. Böyle saçma şey olur mu ya!

Bizim derdimiz sayı değil, bize ait olmayanların bizden gösterilmesi. Olması gerektiği gibi ( çünkü gerçek sayı budur) Türk kökenli olanların oranı %80’ler değilse bu hâkimiyet niye. Türk olduğunu söyleyemeyen kişi Türk değildir, ben onu Türk kabul edemem. Bizim oranımız %44’tür ve o da nüfus bazında 30 milyona tekabül eder. Bu durumda belirsizlerin oranı %36 ve diğerleri de %20 oluyor.

“Adamın atası Türk ise kendi ne derse desin Türk’tür” anlayışına katılmıyorum, kendisi Türk olduğunu kabul edecek. Ha şunu diyebilir “Tamam Türküm ama bu konularla ilgilenmiyorum” Böyle entel dantel kişiler Türklük Kürtlük önemli değil yeter ki insan olsun diyorlar ya kimliğinde gerçek soyun yazsın sen yine insan gibi davran.

Böyle bir tabloda elbette insanlar elin Hırant’ına ağlar, hepimiz Ermeni’yiz der. Hırant’a ben de ağladım; ama bir Türk olarak. Haksızlıklara karşı çıkar, haklı mücadelelere destek verirsin. Bunu yapmak için kimliğini değiştirmene gerek yok ki.

İstiklal marşı okunurken birileri ayağa kalkmıyorsa kaldırın bu İstiklal marşını; çünkü buna tahammül edemem. Ya da ayağa kalkmasınlar. O zaman da İstiklal marşı sadece biz Türklerin marşı olsun, herkesin marşı olmasın. İsterse birileri biz okurken göbek atsın.

30 milyon Türk bu ülkede Türklük değerlerini yaşatır. Karma bir devlet yapılanması olsun. Halkların ortak federasyonu gibi bir şey. E tablo bunu gösteriyor. Bayrağımızdan rahatsız olanlar varmış. Türklüğün kendisini ilgilendirmediğini söyleyen kişi elbette rahatsız olacak. Bayrak sadece bizim (kendini Türk olarak ifade eden %44, 30 milyon Türk) bayrağımız olsun, bizi temsil etsin. Dil öyle, edebiyat, şu bu her şey öyle. Bölünme konusunda Türkiye’de sorun PKK ve Kürtler değil işte bu anlattığımız derin olgudur. Türk ırkına ait olduğu söylenen %80, 60 milyonun içinde çok ciddi ayrışma var. Bir insan Türk olduğunu bildiği halde, nüfus suretinde yazıyorken neden kendisini Türk olarak ifade etmez? Mutlaka nedenleri olabilir ama şöyle diyebilir “Ben Türk’üm ama böyle algılanmaktan hoşlanmıyorum” Bu, anlaşılır bir durum. Ama Türk olduğu halde kendini böyle ifade etmemek ne demek anlamıyorum.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..