Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '08

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Kenya nın sevinci

Kenya nın sevinci
 

bir gün sıra gelecek


Bugün hiç tanımadığım bir insan bana uzaklardan seslendi. - Neden yazmıyorsun ?
Ben kendi iç dünyamda al ha ver ha yaparken uzaklardan beni hiç görmemiş biri yazılarımı okurmuş ve beklermiş yeni yazı yazayım diye.
Niye yazayım ?

Bunun izahı m efhumu muhalifindedir. Niye yazmıyayım dadır.
Urla iskelede sabah saat 07.00 de kalktığım zaman etrafı sis kaplamış olur. Ağaç yapraklarından tut, sebzelerin üstünde ve masalarda çiğ damlaları oluşmuştur. Saksağanların çığlıkları bütün hayvanların içinde en dikkat çekici haykırıştır.
Kapı açılır ve bir insan karışır aralarına. Bu insan bütün mahlukatı harekete geçirir. Bu insan yiyeceklerin habercisidir. Sessiz ve kendi halinde yaşayan doğanın kahramanları, yüzyıllardır sürdürülen ekmek kavgasının tipik yansıtıcılarıdırlar. Bir avuç yem onları birbirine düşürmeye yeter. Artık çığlıklar, yem kapma savaşı gerçek bir anarşiye dönüşmüştür. İnsanları hep hayvanlarla kıyas ederim. Bu bana doğal yaşamın sırrını keşfetme yolunda atılmış adım gibi gelir.
Yeni bir gün başlarken , dünyanın bir tarafında yeni bir çağ başlar gibi , yıllardır aşağılanan zencilerden biri başkan seçiliyor. Kunta Kinte ler artık tam olarak esaret altına girmişlerdir. Özgürlük savaşları artık sonlandırılmıştır. Ücretli köle olmaya devam kararı verilmiştir. Hem de kendileri tarafından , sevinç gösterileri ile birlikte.

-Ne istiyorsunuz ? Başkan bile seçildiniz! Bundan güzel özgürlük mü olur? Sözü kılıç gibi başlarında asılı duracaktır.
Tavus kuşu ile Habeş tavuklarını bir araya koymamak gerek. Tavus kuşu birini gagalayarak öldürdü.

Mutfaktan patates kızartma kokusu geliyor. Ayda bir yemenin bir zararı yoktur diye düşünüyorum. Bir dönüm yere üç bin adet pepino dikebilirsin . yılda 18.000 Ytl kazanmak mümkün , ama 4.000 ytl masraf yapmak gerekir. Pepino gibi çok faydalı bir meyveyide kime satar insan bilmem ki. Yenilikler hep insanları korkutmuştur. Tanınmamış bir meyveyi bedava bile versen yiyen olmayabilir. Gel sen gene kavun ek. Satamasan da kendin yersin Ahmedim.
ABD de seçilen başkan Kenya lıları daha çok sevindirdi sanki. Hayal kırıklığına uğramaları çabuk sürmez umarım. 3 metre bir teknem vardı . yerinde yok. Bazı bazı balığa çıkma umudumuda çaldılar. Kimse benim kayığımla ilgilenmez , biliyorum.

- kayığımızı çaldılar dedem !
- bizde başkasınınkini çalalım dede
Olmaz dedem bizi yakalarlar , asarlar , keserler , en güzelimizi seçerler.
Merhabalar Ayşegüller.

 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..