Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '14

 
Kategori
Deneme
 

Kerim Korkut felsefe okulu/İnsanı tanıdıkça kaybederiz

Kerim Korkut felsefe okulu/İnsanı tanıdıkça kaybederiz
 

Tanıdığım, hele de her şeyini bildiğim kimseleri ilginç bir yönleri yoksa fazla sevmem. İnsanları tanımak biraz kullanıp atmak gibi. Herkes tanıdık arar, ben yabancı hastasıyım.

Zaten bildiğim şeyi niye arayım. Tanıdıkları boş vereceksin; onlar size bir şey verselerdi bugüne kadar verirlerdi. Dünyadan 50 kadın 50 erkek seçeceksin (genç, çocuk ve yaşlı fark etmez) sonra hayat boyu bunları yavaş yavaş tanıyacak,  beğenmedikçe kaldırıp atacaksın.

İnsanlar birbirlerini niçin tanırlar? Tek bir cevap var, hayatı paylaşmak için. Bana yardımı olur; geç. İyi bir adam; geç. Dindar milliyetçi filam; hiç durma. Tanıdıktan beklenen tek şey bir şekilde sizi mutlu etmesi.

Mecburi tanıdıklar baş belası, mecburi istikamet gibi; istemesen de onlara doğru gitmek zorundasın. Kanun çıkarmak lazım “Kimse ailesinden, akrabasından, tanıdıklarından sorumlu değildir”

İnsan definedir, yıllarca kazar dururuz. Gömü bulamazsak tuvalet çukuru yaparız. Bu konuda elimizi kolumuzu bağlayan “mecburi sadakat” insanlığın cehaletidir.

Bütün insanlar biz onları tanımadan önce mükemmeldirler; bazılarının kirli donlarını görünce aşağılık olduklarını öğreniriz; çünkü bunların yürekleri donlarından daha kirlidir.

Herkes kötü olma hakkına sahiptir; yeter ki benden uzak dursun. Bana zararı olmadığı sürece bütün insanlar iyidir. Yani anlayacağınız iyilik benim için önemli değil. Ama öte yandan seçeceğim kişilerin faydasını beklerim. Sırf selam vermek için kimseyle dost olmam. Kendim seçtiğim insanların dışında lütfen kimse bana selam vermesin!

Bütün yabancıları seviyorum; çünkü henüz bir kötülüklerini görmedim, şeytan olduğunu görmediğimiz kimseler şeytan oluncaya kadar melektirler. Önceki ya da bilmediğim şeytanlıkları beni ilgilendirmez. Benim tanıdığım insanların hayatı beni tanıdıkları anda başlar.

İnsanı tanıdıkça kaybederiz; çünkü gerçek yüzleri ortaya çıkar ve gerçek yüzlerinden memnun değilsek bu sefer onlardan kurtulmaya çalışırız. İlişkiler dünyası beğenilmeyip atılan insanların çöplükleriyle doludur.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..