Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '14

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Kırlangıçlarım döndüler

Kırlangıçlarım döndüler
 

Kırlangıçlar dönüyor...


Öteden beri hayvanları severim. Bunlardan biri kırlangıçlardır. Gönlümde kırlangıçların ayrı bir yeri vardır. Geçen yıl mart ayı ortalarında kırlangıçlarla ilgili bir yazı daha yazmıştım. Onların yuva kurdmalarını, yumurta yapmalarını ve sırasıyla nöbetleşe yavrularını beslemelerine dair bir hayli sözetmiştim. Kırlangıçlar ince , zarif ve çok temiz ve o denli titiz hayvanlardır. Onların yerde konakladıklarını hiç görmedim. Her zaman uçuyorlar,sanki göklerde dans ediyorlar... Zarif ve çok nazik kuşlardır.

Geçen yıl iki kez yavru çıkardılar ve en son eylül ayı sonlarına doğru uçup gittiler. Balkonumuzdaki yuvaları yalnız ve sesiz kaldı. Onları bir arkadaş gibi sayıyorduk. Bir hayli onları bekledik. Geçen gün 21 Şubat günü tekrar onları iki çifti balkonumuzda görünrüler, yuvalarına girdiklerini ve yuvayı keşfettiklerine,incelediler ,bu duruma şahit olduk. Çok çok sevindik....Uzaklardan samimi bir dostumuzun evimize gelişi gibi  kıvanç duyduk....

Şimdi onları bekliyorum. Havalar da yavaş yavaş ısınmaya başladı. Hayırlısı olsun diyorum. Bu kuşlardan yani kırlangıçlardan hiçbir zaman zararları yoktur. Fitne,fesat, dedikodu asla  bilmez, Kavga etmezler, aralarında siyasi çekişmeler asla yoktur. Hele hele rüşvet alma , rüşvet verme asla yoktur ve duyulmamıştır. Bu yönü ile örnek kuşlardır diye düşünüyorum...

Ben onlara cumhuriyletin elçileri diyorum. Tıpkı karıncalar gibi biraz da onları  bal arılarına benzetiyorum.  Karınhcalarda, arılarda birlik ve beraberlik vardı vardır.  Onlarda hiçbir zaman kavga etmezler ve çalışkandırlar.... Şan,şöhret, para, pul ve makam peşinde şöhret peşinde asla koşmazlar., Keşke karınca, bal arısı veya sözünü ettiğim kırlangıçlardan biraz olsun  örnek alabilsek.

Ne diyordum,

Kırlangıçlar

Benim için bir sevgi  bir barış ve bir  tutku

Dostluğa,erdemliye giden bir yol, bir utku...

Abdülkadir Güler 

********************************

Not:: Şu anda  önümde bulunan bir gazeteden Sivas Valisi Zübeyir KEMELEK  karaciğer yetmezliği nedeniyle  vefat ettiğini üzüntüyle öğrenmiş  bulunmaktayım, Başta Sayın Valimizin acılı ,kederli  alilesi olmak üzere , tüm Sivas halkına başsağlı diliyor ve sevilen Valimizi Sayın Zübeyir KEMELEK'e Allah'tan rahmetler diliyorum...Ailesininacılarını paylaşıyorum....

 

 

 


 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..