Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '06

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Kış geldi dağa gidelim..

Kış geldi dağa gidelim..
 

Kış kendini iyiden iyiye göstermeye başladı.. Kış mevsimi İstanbulda zor yaşanıyor. Bu zorluk kışın soğuğundan değil. Az bir yağmur kar yağmaya görsün İstanbulun trafiği felç. Tabi bu durumda Tüm insanları strese gerginliğe sokuyor.. Keşke kış mevsimi gelmese dedirtiyor bazen...

Fakat kış mevsimi gelince de Uludağ benim gözümün önünden gitmiyor. Kış işte orada büyük bir zevkle yaşanıyor. Fırsat kollamaya başlıyorsun oraya gidebilmek için birkaç günlüğüne veya hafta sonu için... Saatlerce dışarıda kalsan da ne üşüdüğünü hissediyorsun ne yorulduğunu. Onca harekete rağmen ne strese giriyorsun ne gerginliğe.

Yalnız okula giden çocuğunuz yoksa sömestre tatilinden sonra oraya gitmenizi tavsiye edebilirim. Tatilde pistlerde yer bulamıyorsunuz çok kalabalık ve aşırı derecede çocuk sesi duyabilirsiniz.

Sonraki dönemler sessiz ve sakin. İstediğiniz pistte rahatça kayabilirsiniz. Ben tabi korkak biri olarak henüz büyük ve dik pistlerden kaymaya cesaret edemedim. Düşük eğimli pistlerde ve yavaş kaymayı tercih ediyorum. Kaydığım kadarıyla büyük bir zevk. Tarif edilemez... Dağda olmak oranın tertemiz havasını solumak insanın sağlığına da iyi geliyor..

Boyunuza uygun kayağı seçip ve kar ayakkabılarını da giydiniz mi büyük heyecana hazırsınız demektir.

Pistten aşağı doğru kayarken yerçekimi kaybolur, rüzgarı yüzünüzde hissedersiniz. Hele birde hakimiyetin sizde olduğuna iyice güvendikten sonra sağa sola istediğiniz hafif hafif kıvrımlarla süzüle süzüle inersiniz... Tabi ilk öğrenirken düşe kalka öğreniyorsunuz fakat ben çok düşmeden öğrendim..

Snowboard yapanlara da bu arada ne büyük cesaret diyebilirsiniz. Sanki onda hakimiyet sizde değilmiş gibi geliyor bana ama yapan büyük bir zevkle ve mükemmel yapıyor.. Ben asla snowboard deneyemem ve bu talepde de bulunmadım hiç.

Sabah kahvaltıda pekmez ve tahin yemenizi öneririm.Dışarıda enerjiniz bol olsun ve üşümeyin diye.. Kaydıktan sonra otelinize dönünce sıcacık çorba veya sıcak şarap insanın içini hemencecik ısıtıveriyor..Yada cam kıyısına oturup kayanları seyrederken içilen sahlep kışın güzel bir mevsim olduğunu anımsatıyor ve yaşatıyor.

İstanbula döndüğünüzde dinlenmiş mi yorulmuş mu olduğunuzu anlamıyor sadece aynaya baktığınızda karın ve soğuğun yüzünüzü yaktığını görüyorsunuz...

Ben Uludağı sevdiğim için burayı anlattım alternatifler elimizin parmaklarının sayısını geçmese de başka seçenekler de bulunmaktadır. Kartalkaya,Ilgaz ve yeni açılan Kartepe... Tercih sizin...

İyi kış tatilleri dilerim...

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..