Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '07

 
Kategori
Sinema
 

Kısa Film'e adım adım - Çekim aşaması

Kısa Film'e adım adım - Çekim aşaması
 

Bir maceraya kalkıştık ama gemimiz su alıyor sanırım. Üzerinde çalıştığım kısa filmin çekimlerinin ilk gününde yaklaşık bir saatte bir sahneyi çektik ve o da rezil bir sonuç verdi.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=22960

Öncelikle ışıkla ilgili büyük problem yaşadık. Kanada’da olduğumuz için güneşten bihaberiz zaten ve elimizdeki masalambası, vs o kadar amatör kaldı ki... Kahramanımız sabah uyanması gerekirken ışıksızlıktan gece uyanmış gibi oluyor. İstediğiniz dramatik efekti veremeyince de bir anlamı kalmıyor tabi adamın ne zaman uyandığının. Zaten günü de kırık bir masa lambasıyla tamamladık.

İnanılmaz dikkatsizlik ve vurdum duymazlıkla ilk sahneyi neredeyse rezil ettik diyebilirim. Sahne şizofren bir adamın kabuslar içinde yataktan kalkıp başucunda bir mesaj bulmasıyla başlıyor. Biz nasıl çektik? Adam kot pantolon ve gömlekle yatağında yatıyor ve alarm saati çalınca kalkıp başucundaki mesaja bakıyor. Adama alıcı gözüyle bakıcna bayağı düzgün, efendi bir tip gibi olmuş. Yani öyle bir sahne çekmişiz ki adamın şizofren olma ihtimali benim uzaylı olmam gibi birşey oluyor. Geçelim...

Gerilimden komediye doğru sapma yaşayan filmimizin yine ilk sahnesinde kahramanımız bir olay yüzünden korkuya kapılır ve sokak kapısının kilitli olup olmadığını kontrol eder. Çekim sırasında oyuncu arkadaşıma kapının tokmağını hafifçe zorlayıp bırakmasını söyledim. Bir iki derken bayağı kapıyı zorlamaya başladı bizimki. Ben de gaza gelmiş yönetmen olarak “biraz daha abi, evet, süper” gibi sözlerle motivasyon veriyorum.

Filmi ilk kez izleyen biri “abi adam kapıyı sökmeye mi çalışıyor?” gibi bir düşünceye kapılabilir. Biz böyle düşünmesini istemediğimiz için üç seçenek var: filmi komedi kategorisinde yayınlayıp sıradışı bir komedi sunacağız, ekranın altına “adam çok korktu” yazıp seyirciyi bilgilendireceğiz veya filmin adını “korkup kapı söken adam” olarak değiştireceğiz. Bu kötü esprilerden sonra arkanıza yaslanıp rahatlayın...

Filmin(olmayan filmin diyelim) müzik işini bir müzisyen arkadaşa devrettiğimiz için bu konuda bir çalışma yapmadık. Büyük bir heyecanla okulda buluşmak için müzisyen arkadaşımla randevulaştım. Sağolsun kendsi de beni eksi bir derece soğukta farklı günlerde iki kere ekerek müzik işinin de orta yerine mum dikti. Elimizde ne var? Rezil bir sahne, müziksiz rezil bir sahne, kapı söken adam! Filmi çekmekten vazgeçmiş falan değiliz fakat biraz ertelemeye karar verdik. Bu süre içinde ışık, makyaj, müzik gibi konularla uğraşarak pürüzleri gidermeye çalışacağız.

Sürpriz! Yeni bir komedi yazıyorum şimdi ama bu sapma falan yapmayacak(kapı sökme falan da yok). Müzik, makyaj, delicesine ışık istemeyen bir konu olduğu için çekimi de rahat olacak diye düşünüyorum. Bu hafta sonu setteyim efendim. Milliyet Blog’un başarısız yönetmeni olarak anılmak istemem. Yalnız ilk filmden sonra da “eğer bu filimse benim sünnet videosu Oskar alır” gibi bir yorum gelmesin lütfen. Biraz sabır...

 
Toplam blog
: 128
: 1989
Kayıt tarihi
: 03.10.06
 
 

Gözlerini kapat ve düşün: bir cümle kaç kişide farklı etki yaratır? Birbirimizi anlamanın gittikçe z..