Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '09

 
Kategori
Kitap
 

Kitap biyografimden öykücükler

1.Yaşamım boyunca kütüphaneler açısından talihliydim. 1971-73 arasında İzmir Balçova Çocuk Kütüphanesi, 1974-77 arasında Ankara Fen Lisesi Kütüphanesi, 1977-1987 arasında Boğaziçi Üniversitesi, 1987-1995 arasında İstanbul Amerikan Kütüphanesi, hiçbir bedel ödemeksizin binlerce nüsha kitapla muhatap olmamı ve okuma yolumun açıklığını sağladı. Yine de 1987-1996 arasında kitapçılık, tüm yaşamım boyunca kütüphanelerde karşılaştığımın 5-10 katı sayıda, bir milyon çeşidin üzerinde basılı ürünle karşılaşmamı sağladı. Kitap konusunda serbest girişime karşı olduğum halde, bu çelişki beni düşündürüyor.

2. Kişisel kitaplığımı kurmak, ancak 1978’de başlayabildi. Sonraki 15 yıl boyunca, üç kez yaklaşık biner kitaplık hacmi tasfiye ettim. Bunun 1.000-2.000 arasındaki miktarı İstanbul’daki kütüphanelere bağış olarak gitti. Şu an, 10-20 arası başvuru kitabını saklıyorum. Kolleksiyonculuğu ve mülkiyetçiliği oldum olası sevmedim. Kitaplar okunmak içindir. Tok açın halinden anlamaz. Okuyamayanın halinden güzel mobilyalı kütüphaneciler anlamaz. Bağışladığım bir kitabın, bir yıl içinde 50 kişi tarafından okunduğunu görünce, yoğun bir haz duymuştum.


3.Bazı kitapların peşinden yıllarca koştum. En çarpıcı örnek: Bir Yabancı Gibi (Değil). Yazarı: Morton Thompson (Yıldız Romanlar). 1956’da İngilizce yayınlanmış, filmi yapılmış ve Türkçe’ye çevrilmiş. Romanla ilk kez 1969’da bir misafirlikte karşılaştım. Gide gele ancak üç yılda bitirdim (küçük puntolu yaklaşık 900 sayfa). Bir doktor olmamamı o kitap sağladı. Sonra kitabın izini yitirdim. İkinci nüshayı 1979’da İzmir’de seyyar bir kitapçıda buldum. Son paramı verip satın aldım. 1988’de o nüshayı bir kütüphaneye bağışladım. 1994’te üçüncü nüshayı buldum. Hala saklıyorum.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..