Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '08

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
4846
 

Konfor mu, performans mı ?

Konfor mu, performans mı ?
 

Volvo S60, Hem Performans hem konfor isteyenlere...


Otomobil dünyasına her ay birkaç yeni model ekleniyor. O kadar ki, artık otomobil almak isteyenler forumlarda araştırma yapmaya, karşılaştırma yapmaya başladılar. Peki, otomobil alırken neye dikkat edilmeli, neye göre seçilmeli...

Öncelikle otomobil alacağınıza tam karar vermeniz lazım. Yani tam otomobil almaya karar vermişken, suv(cip) almayı düşünürseniz, hata yapabilirsiniz. Türk halkında şöyle bir düşünce vardır:”2006 model sedan otomobile otuz bin YTL vereceğime, 2000 model cipe 33000 YTL veririm daha iyi.” Şunu söylemeliyim ki, ileride gelecek can sıkıntılarına davetiye çıkarmış olursunuz. Bu konuyu makalemin ilerleyen satırlarında açıklamaya devam edeceğim.

Diyelim ki, otomobil almaya karar verdiniz. İkinci dönüm noktanız ise, otomobilin tipi. Sedan, Hatcback, Stationwagon, MPV, Sport, seçeneklerinden birini seçmelisiniz. Bu seçeneklerden hangisini, neden seçeceğinize karar vermelisiniz. Örneğin, 3-4 kişilik bir aileyseniz, sedan araç tam size göre olacaktır. Ancak en az 5 kişi oluyorsanız ve şehir dışı yolculuklara otomobiliniz ile gitmek istiyorsanız, MPV sınıfında bir araç almalısınız. Ancak bu seçimde de dikkatli olmalısınız. Marka vererek örneklendirelim: Bir Volkswagen Touran 1.6 FSI Tiptronik almayı düşünelim. 7 koltuklu MPV sınıfı bir araç. 110Hp(beygir) gücündeki bir araca Tiptronik vites konulursa, aracı tam zamanında yerinden kaldıramazsınız. Yani araç düz vitesken 12.9 saniyede 100 kilometreye çıkıyorsa, tiptronik viteste 14.9 saniyede çıkar. Demek istediğim, eğer az da olsa performans istiyorsanız, 1.6 motor bir araç istiyorsanız kesinlikle otomatik yada tiptronik almayın.

Örnek tip olarak sedanı seçelim. Şimdi sıra geldi diğer dönüm noktasına. Performans mı, konfor mu? Bu konuyu enine boyuna tartışarak yazmaya kalksam emin olun en az 4 sayfa sürer. Ben sadece önemli noktaları söyleyip, geçeceğim. Öncelikle hangisini seçeceğinize iyice düşünüp karar vermesiniz. Performans derken, hız tutkusundan bahsetmiyorum. Bahsettiğim şey, kalkış hızı, devir alma hızı vs. Kendimden örnek verecek olursam, ben kullandığım aracın 10 saniyede 100 kilometreye ulaşmasını isterim. Yani fazla hızlı artışa gerek yok gibi. Ancak şu anda düşündüğüm araca bakarsak biraz daha yüksek performanslı araçlara bakıyorum. Beni bırakalım da sizden bahsedelim. Ancak kendi yorumumu yapmam gerekir elbette. Öncelikle kesinlikle sadece konfor yetmez.

Örneğin çok lüks bir orta sınıf araç düşünün. Bluetooth, Navigasyon, her şey olsun. Aracın fiyatı ortalama 30000 YTL(30 milyar TL) olsun. Bu aracın reklamını gazetede gördüğünüzü farz edin. Eğer otomobillere karşı büyük bir ilginiz yoksa, hemen galeriye koşacaksınız. Galeriye gidip muhtemelen aracı satın almak için pazarlığa girişeceksiniz. Şimdiye kadar geldiğimiz noktada bir eksiklik yok mu? Evet, motor seçeneklerine henüz bakmadınız. En son aklınıza soru takılıyor:”Acaba motor seçenekleri neydi?” İşte ipi kopmak üzere. Galerideki Satış-Pazarlama Uzmanının size şunları söyleyecektir: “1.2, 1.3 ve 1.4 motor seçenekleri var. Sadece düz vites seçeneği bulunmaktadır.” Ve ip koptu. Tabii, eğer daha önce forumlarda 1.4 motorun performans istemeyen, ayağımı yerden kessincilerin aldığı araçlar olduğunu okumadıysanız, bu aracı alacaksınız. Ve ileride büyük bir hayal kırıklığına uğrayacaksınız. Demek istediğim şu ki; sadece konfor hiç bir şeydir. Hem konfor hem de performans varsa, her zaman rahat edersiniz. Citroen C4 Grand Picasso’yu düşünelim. 7 kişilik MPV sınıfı bir otomobil. Özelliklerinden bahsedelim. Araç full. Yani yok yok. Ne isterseniz, bu araçta var. İstemediğiniz kadar elektronik destek. Teknolojik koltuklar(elektrikli). Tiptronik vites. Bu aracın fiyatı gerçekten yüksek, ancak sınıfının en iyisi olduğunu kabul etmek lazım. Öyle ki, İngiliz Auto Show dergisi MPV sınıfının birincisi seçti. İşte ipin kopacağı yere geldik. Motor seçenekleri. Bu modelde tek seçenek var: 1.6cc HDI 110 HP(beygir). Hem dizel, hem tiptronik hem de MPV sınıfında olan tek araç C4 Grand Picasso. Ancak hem dizel, hem tiptronik hem de 1.6cc motordan performans beklemek kesinlikle yanlış. Oldukça geniş iç hacmine sahip bu aracı gerçekten tavsiye edebilirim. Ancak az bir şey performans olsun diyorsanız, derhal vazgeçmeniz lazım. Çünkü 100 kilometreye 13.8 saniyede çıkıyor. Fabrika değerlerinden bahsetmiyorum. Gerçek test verileri(bkz. http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=413)

Uzun lafın kısası: performans istiyor musunuz, istemiyor musunuz karar vermelisiniz. Konforu herkes ister zaten.

Bir makalenin daha sonuna geldik. Bir sonraki makalemde görüşmek üzere.
Teşekkürler...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Önemli bir ayrıntıyı eklemek isterim.Citroen ve peugeot özellikler bakımından çok farklı değiller.sağlam ama çok ağır kasaları var.Hem performans yok hemde çok yakıyorlar.Ben yüksek vergi nedeniyle hep 1.6 motorları tercih ettim hemde otomatik.307 sw de bahsettiğiniz sorunları yaşadığım için sattım. Şu an yeni civic kullanmaktayım yakıt ve performans harika ama bu defada işçilik sıfır,neredeyse tofaş lar gibi!! Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

Arif ÖĞÜTÇÜ 
 19.01.2008 22:21
Cevap :
Önemli yorumunuz için teşekkürler. Japon araçlarında performans fena değil. Ancak Toyota Avensiste dahi işçilik birinci sınıf değil. Konfora o kadar da önem verdiklerini düşünmüyorum. Nissanda durum biraz değişse de, sonuç aynı. Teşekkürler...  20.01.2008 13:19
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 89
Toplam yorum
: 37
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 3088
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster