Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '12

 
Kategori
Evcil Hayvanlar
 

Köpeğimin bedeni, benim bilinçli kararım

Köpeğimin bedeni, benim bilinçli kararım
 

"Benim bedenim, benim kararım"


Kürtajın kaldırımı, gebeliğin eşe ya da babaya mesajla bildirimi derken uzun zamandır çok fazla yazı okudunuz bu konu hakkında. Çok sayıda yazar beden özgürlüğü temasıyla doldurdu köşelerini. Kadınlar sokaklara döküldü, yürüyüşler yaptı, imzalar topladı bir özgürlüğün daha kısıtlanmasını engellemek için. Muhafazakâr çevrelerce “kürtaj günah” diye bir söylem olduğu için onları rahatsız etmedi ne sağlıksız doğumların sebep olacağı ölümler ne engelli, ne de maddi durum sebebiyle bakılamayacak çocukların doğumu. Günahı bizim, sevabı sizin olsun ama bakılamayacak çocuğun doğumunun engellenmesine karşı olmayın. Kürtajın engellenmesine karşı olan gurubun tek savunması bakılamayacak çocuğun doğumu değildir. Bu karşı gruptan ben “KÜRTAJ HAKKIMIZ!” sloganın arkasındaki sadece bu sebebi açıklayacağım çünkü ben bakamayacağımı bildiğim yavrunun doğumunu engelliyorum. 

12 yaşındaki köpeğim şu ana kadar hiç anneliği tatmadı. Bu yaştan sonra tatması da ne onun ve yavrularının biyolojik sağlıklarına ne de annem ve benim psikolojik sağlığımıza uygun olmayacağını düşünüyorum. Geçen hafta çeşme de erkek köpekler tarafından bir saldırıya uğradı köpeğim ve şu an muhtemelen hamile. Köpeğe tecavüz, dişi köpeğe tecavüz, kadına tecavüz üçü arasında da çok fark yok aslında. Köpeğimin başına bunların gelmesinin sebebi kuyruğunu sallaması olsa da siz merak etmeyin o kadar çok örnek var ki kuyruğunu sallamadan bu çirkinlikleri yaşayan.

Neyse bazı zamanlar köpeğimle yaşam kısıtlayıcı iken bir de yavrularıyla yaşam annemin yaşı ve sabrı, benim yoğunluğumdan dolayı imkânsız. Bu yüzden köpeğimin bedeni benim bilinçli kararım diyorum. Dalga konusu yaptığımı sanmayı bırakıp şu pencereden bakın; yavruları doğurtup, küçük yaşta hepsini sokağa bırakıp, bir kısmının aç susuz geçen hayatına ve sonucunda ölümüne sebep vermek istemediğim için gösterdiğim bir uğraş bu. Annemle beraber geçirdiğimiz uzun telefon konuşmaları, veteriner görüşmeleri ve internet araştırmaları sonucu kararımıza göre köpeğimiz bu gün iğneyle düşük yapıyor. Köpeğimizin bedenine gösterdiğimiz bu saygıdan sonra sizce de bir kadın olarak beden özgürlüğü hakkını beklemek normal değil mi? Bence o cami avlusuna kundakta bırakılmış bebekler, çocuk esirgeme kurumu kapısına atılmış çocuklar sadece film konusu olsun ve bizim bedenimiz bizim kararımız olsun.

 
Toplam blog
: 17
: 364
Kayıt tarihi
: 31.07.12
 
 

Milliyet gazetesi haber araştırma servisinde muhabirlik yapıyor. 'Mağdurun yanında Damla' esp..