Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kore gazileri barış istiyor

Kore gazileri barış istiyor
 

Bir kahraman Kore Gazisi


Hangi parti veya hangi hükümet olursa olsun ben şahsen bu memleketin birlik ve beraberliğinden yana olan sade bir vatandaş olarak barıştan yanayım. Analar artık ağlamasın, babaların yüreği bir daha yanmasın, gelinler dul kalmasın, yavrularımız yetim kalmasın diyorum. Mesele şu anda hükümet olan Ak Parti’nin sorunu değildir. Bu bir Türkiye sorunudur. Barış için herkes ve özelikle sorumlu olan tüm kişiler ellerini taşının altına koymalıdırlar.  PKK’nın da yavaş yavaş Türkiye’yi terk ettiklerini basında okuyoruz.

Ülkenin her kesiminden barış için uğraşanlar vardır. Yanlış veya doğru istemeyenler de vardır. Onların da düşüncelerine saygımız vardır… Geçenlerde Reyhanlı’da meydana gelen kanlı patlama olayı barışı istemeyenlerin bir eseridir diye düşünüyorum.   Ve öyle inanıyorum ki bu ülkeye barış gelecektir. İlk olarak dünya’ya gelen çocukların adı BARIŞ değil midir?

Şimdi önümde duran bir gazeteyi okuyorum. Başlık aynen şöyle: “ Kore Gazileri 60 yıl sonra barış adına buluşacak” lar diye insanı barış adına sevindiren bir haberi okuyorum. Ve bu haberi ben de sizlerle paylaşmak istiyorum: 16 Mayıs 2013 tarihli Sabah Gazetesi’nden Serkan Kılınç ve Fuat Tapan’ın haberinden alıntı yaparak aynen sizlere sunuyorum:

“ TRABZONLU Murat Albayrak ( 85 ) 1950’de Kore Savaş’ında görev aldıktan sonra memleketine dönüp 35 yıl imamlık yaptı. Cephedeki dostlularını sürdüren Albayrak, zaman içinde dört silah arkadaşını kaybetti. Ve birliğinden sadece kendisinin hayatta kaldığını düşünmeye başladı. Ancak bir süre Bitlisli silah arkadaşı Bahattin Öztürk ‘ün fotoğrafını bulan Albayrak, bir umutla fotoğrafın arkasında yazan adrese mektup yazdı. Geçtiğimiz günlerde telefonu çalan Albayrak, arkadaşı Bahattin Öztürk’ün sesini duydu. Hasta yatağından konuştuğunu söyleyen Öztürk ,” seni çok özledim. Biz kardeşiz, Cephede beraber savaşmadık mı? Dedi. Murat Albayrak da ”merak etme barış gelecek, kimse bizi ayıramayacak” diye cevap verdi. 

Önümüzdeki ay Bitlis’e, arkadaşının yanına gidecek olan Murat Albayrak duygularını şöyle dile getirdi. “Bu Topraklarda kan durmalı, artık. Çünkü bu ülkeyi beraber kurtardık. Bizi Allah kader arkadaşı yaptı. Beraber Kore’ye gittik. O Kürt, ben Türk, ama ikimizde kardeşiz. “diyen Albayrak, “ne bizim, ne de bizden öncekilerin aklına böyle ayırımlar gelmedi. Sonra kim ekti bu ayrılıkları? Kim bizim torunlarımızı karşı karşıya getirdi. Önümüzdeki ay onu ziyarete gideceğim. Umreye gidecek kadar heyecanlıyım”  dedi.

Bitlis’te yaşayan Bahattin Öztürk ise, “ Mektubu aldığımda çok duygulandım ve gözlerim yaşardı. Eski günlerim aklıma geldi. Kore Savaşına destek birliği olarak gittik. Döndükten sonra bir daha haber alamadık. Savaşın hiç kimseye yararı yoktur. “ diye konuştu. Kore gazilerimizin düşünceleri bu, başka bir şey demeye gerek var mı?

Bu yazıyı Regaip Kandili kutlamaları sırasında yazıyorum. Yüce Allah’ıma dualar ediyorum, bu mübarek  Regaip  Gecesi hürmetine, şehitler, gaziler aşkına   yüce  milletimiz barış içinde yaşasınlar. Artık kan dökülmesin  ve analar ağlamasın diyorum.

Sabah Özel / Serkan Kılınç- Fuat Tapan

16-Mayıs 2013

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..