Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '13

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Ver elini Polonya

Daha önce İngiltere, Nisan 2003, Letonya Nisan 2009 yıllarında yurtdışına gitmiştim. izlenimlerimi Söke Ekspres'te ve Milliyet Blog'da sizlerle paylaşmıştım, nihayet bu gezi de bana nasip oldu... Bu kez Milli Eğitim Bakanlığı’nın düzenlemiş olduğu bir proje kapsamında ve Bakanlığımızın katkılarıyla Polonya’ya bir grup arkadaşlarımızla gidiyoruz. Tabi Söke İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Özcan Bilgi' de bizimle birlikte  olacaklardır...

Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 2012–2014 yılları arasında emeklilerin sosyal hayata kazandırılmaları ve gönüllü çalışmalara özendirilmeleri konusuyla ilgili Grundtvig Öğrenme Ortaklığı Projesi yapmaya hak kazandık. Bu proje kapsamında belirlenen proje katılımcılarına 4 ay süren bilgisayar ve İngilizce kurslarına katıldık. Projenin ilk toplantısı Kasım 2012'de Türkiye'nin ev sahipliğinde gerçekleşti.

Projenin ikinci toplantısı 17-20 Mayıs 2013 tarihleri arasında Polonya'nın Zdusnka Wola kentinde "MIEJSKI DOM KULTURY" isimli kuruluşun ev sahipliğinde gerçekleşecek. Toplantıda ulusal ajansa önerilecek ilerleme raporunun detayları görüşülecek, ev sahibi kurum ziyareti ve diğer ortak katılımcılarıyla tanışma toplantının gündemini oluşturmaktadır.

Söke İlçe Milli  Eğitim Grundtvig Öğrenme Ortaklığı "We need to be needed" ( İhtiyaç Duyulmak İstiyoruz ) isimli projesinin ikinci toplantısına İlçe Milli Eğitim Müdürü Özcan Bilgi başkanlığında, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Yaşar Badur, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE proje sorumlusu Aslı Tehmen, proje irtibat kişisi İ. Caner Genç ve projede emekli öğretmenlere gönüllü olarak İngilizce ve bilgisayar kursunda görevli Utku Yavaş katılacaktır.

Polonya'ya gidecek emekli öğretmenlerimiz şu isimlerden oluşuyor; Güldehen Tutum, Mahmut Aktaş, O. Hasan Bıldırki, Abdülkadir Güler, Hayrettin Özen, Hüseyin, Turgut Esmer ve Utku Yavaş’tan oluşuyor.  

AMAÇ:

Bu projenin amacı, Türkiye ile Avrupa ülkeleri ardasında bir diyalog sağlamaktır. Grundtvig 1783–1872 yılları arasında yaşamış Danimarkalı bir bilim adamıdır. Yazar ve şairdir. Ve aynı zamanda iyi deneyimli bir öğretmendir. Bu proje adını bu eğitimciden almıştır. Çalışma için ruhsal ihtiyaçlara da yer veriyor, bu konuda incelemeler yapıyor. Bu projenin yetişkinlerin eğitimi bağlamında faaliyetleri özetle şunlardır:

1- Avrupa düzeyinde iş ve çalışma birliği,

2- Öğrenme ortaklığı ve projeleri,

3- Bilgi ve iletişim konuları,

4- Yurtdışı bireysel eğitim,

5- Grundtvig’te programı eğlencelidir,

6- Öğrenme ve öğretme motivasyonunu sağlar,

7- İnsanlar arasındaki diyalog kurmayı öngörür,

8- Yeni öğretim ve eğitim metotlarını geliştirir,

9- İnsanlar arasındaki paylaşmayı güçlendirir ve bunun ilerlemesini sağlar,

10- Hapishaneler, hastaneler ve bazı kurum ve kuruluşlar bu projeye destek verir, hemşehrilik yaşlı kişiler ve Huzurevleri gibi kuruluşlar ardasındaki dayanışmayı sağlar,

Ulusal düzeyde bir kuruluştur. Sivil toplum örgütleriyle diyalog kurar. Bu konuda başvuran ülkeler Belçika, İspanya, Fransa, Danimarka, Almanya, Türkiye, İngiltere ve İtalya’dır. Bu projede özellikle çalışma ve öğrenme kavramı vardır.

Aldığımız bilgiye göre 17 Mayıs 2013 Cuma günü sabahı Söke’den hareket edip, Adnan Menderes Hava Alanı’nda bulunmamız gerekir. Saat 10.00 sularında uçağımız kalkacak İstanbul üzerinden Polonya’ya gideceğiz. Kısmet olursa dönüşte orada gördüklerimizi  ve yaşadıklarımızı yine bu köşemde sizlerle paylaşma fırsatını bulacağız..

Şimdilik esen kalınız aziz ve sevgili okuyucularım...

Abdülkadir Güler

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..