Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '19

 
Kategori
Anılar
 

Koro Çalışmamız

Bu günçok sevdiğim müzik kursuna katıldım. Aşk ı musikii topluluğunun  bir çalışması idi Handan Metin yönetiyordu. Önce önümüzdeki konserde söyleyeceğimiz şarkıları çalıştık. Klasik şarkılardı fakat çok kaliteli ve zevkli şarkılar. Hele bir( atladım bahçeye girdim) şarkısı varki bizi güldürüyor. Çünkü hocamız şarkının sözlerinden yola çıkarak bir sanaryo anlatıyor ki çok gülüyoruz. Aslında  bize şarkıları sevdirerek okutmak istediğini zannediyorum.

Şarkının sözleri şöyle

Atladım bahçeye girdim gülleri  fincan gibi
Gerdanında üç beni var her biri mercan gibi
Sarılalım sarmaşalım ikimiz bir can gibi
Gel seninle kavledelim ya onu sev ya beni
Bir tenhada buluşalım ya onun ol ya benim.

Bir rumeli türküsü çok eski devirlerde  söylenmiş. Siiri bir hikaye adeta, belli ki çok mutaasıp bir yaşam var. O dönemin kıyafetleri gayet kapalı ve erkeklerle kadınların öyle rahat rahat dolaşabildikleri ve görüşebildikleri bir dönem değil. Bu yüzden erkek bahçeye atlıyor giriyor sevgilisini görebilmek için gizlice. görüşüyorlar. Ve hanım gerdanındaki üç beni gösteriyor ama her nasılsa bir başka hayranında olduğunu belli ediyor. Bu yüzden delikanlı (O zaman kavilleşelim de bir tenhada buluşalım ikimizden birini seç de ya onun ol ya benim. )Diyor. Yani böyle ikimizi birden idare etme demek istiyor. O mutaasıp dönemde bir kadının iki kişiyi birden idare etmesi bize çok komik geliyor. Ve çok gülüyoruz.Bir filim canlanıyor gözümüzün önünde. O arada güzel türkünün şarkısınıda zevkle söylüyoruz.

Böylece çok zevkli geçiyor derslerimiz hem eğleniyoruz hemde müzikle ruhumuzu doyuruyoruz adeta. Tabii bu da sağlığımıza katkıda bulunuyor. Bir yerde okumuştum müzik dinlemek yada söylemek, insan beyninde nöronların çoğalmasına ve beyni adeta yenilemesine neden oluyormuş.Bu alzaimere engel oluyormuş.

Daha ne olsun bu günde çok değerli bir gün geçirdiğimi düşünüyorum.

Gülseren Dalbudak

 
Toplam blog
: 59
: 720
Kayıt tarihi
: 02.08.10
 
 

Mimar Sinan Üniversitesi, heykel bl. nü bitirdim. 5 kişisel sergi açtım. Bir çok karma sergilere ..