Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '09

 
Kategori
Blog
 

Kovuldum Sanmayın, Dayanamadım!

Kovuldum Sanmayın, Dayanamadım!
 

arkadaşımın objektifinden


Uzun bir aradan sonra, gurbetten dönüp etrafına poz dağıtan bıçkın bir delikanlı edasıyla geldim sılaya… Dokuz köyümden biri olan MB'ye... Tabii gelişimi kimse umursamayabilir de birkaç arkadaş “hoş geldine” gelebilir de… Beni şımartabilir, sitemlerinizi alnımın çatısına vurabilir veya dudak bükebilirsiniz. Baş göz üstüne…

Gidişi sessiz olmuştu, bir gece yarısı yüreğini muska gibi boynuna asıp veya omzundaki çıkınına özenle sarıp sarmalayıp yola çıkışı, modern çağın yalnızlaştırdığı bireyin ve kendisinden bile kaçan tam manasıyla DELİ KANLININ gidişi gibiydi…

Yer yer sayıklamalarla bir rüya âlemi gibi uğradığım MB’den cismen uzak oluşum tamamen keyfi değildi elbet…

Bu süre zarfında;

7 yıl aradan sonra aftan yararlanıp Yeni Türk Edebiyatı’ndan doktora eğitimime başladım. Harıl harıl psikanaliz ve edebiyat üzerine kitap okuyorum. Şiir tahlilleri yapıyorum. En son “Cahit Sıtkı’nın Şiirleri’ne Psikanalitik Yaklaşım” adında bir makale hazırladım. Oldukça keyifliydi. Çalışmayı, okumayı ve edebiyatı özlemişim.

Bu aralar da Din Felsefesi ve Bohem Edebiyatı üzerine yoğunlaşmış durumdayım.

Akademisyenlerle farklı konularda gazetem için birçok söyleşi yaptım.

Eğitim ve kitap okuma üzerine çok sayıda panel ve söyleşide konuşmacı oldum.

“Türkiye Okuyor” kampanyası çerçevesinde öğrencilerimle başlattığım kitap bağışı kampanyasında toplanan 10 bin kitabı, köy okullarına dağıttık. Topladığımız kitaplara kurum olarak biz de test ve deneme sınavlarıyla katkıda bulunduk. Yerel basında ve ulusal gazetelerin bölge sayfalarında sık sık bağış haberlerimiz yayımlandı.

İlk olarak; 14 yıl önce 4 öğretmenin şehit edildiği Erzurum’un Tekman ilçesine bağlı Kırıkhan köyüne gittik. Hem de öğretmenler gününde… Türkiye’nin dört bir yanından gelip Tekman’da çalışan 8 genç öğretmene çiçeklerimizle vardık. Öğrencilere kitaplarla…

Ardından 1994’te 18 vatandaşın şehit edildiği Çat ilçemizin Yavi beldesinin ilköğretimine gittik. Belediye başkanının yeni yaptırdığı kütüphanede bomboş olan rafları kitapla doldurduk.

Ardından Tortum ve Bağbaşı… Sonra merkez köylerden Güzelova ve Dadaşköy okullarına kitap bağışı yaptık. Türk bayrağı ve Türkiye haritası olmayan okullara, bayrağımızın yanında harita ve değişik okul gereçleri yardımları yaptık. Çok farklı köy ve ilçe okullarından gelip kurumumuzdan kitap talep edenleri de boş çevirmedik.

Bu ayın hemen başında sevgili annemizin daha önce kanser olduğu için aldırdığımız böbreğinin yerinde, loj denen bölgede kanser meretinin yeniden üremesi keyfimizi kaçırdı ve Bursa’da ikamet eden annemizi Erzurum Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin geniş imkânlarından yararlanarak ameliyat ettirmek için Erzurum’a getirdik. Hamdolsun, şükrolsun… 70 yaşındaki annem taze gelin gibi iyi şu anda. Prof Dr. Azam Demirel’e ve ekibine tekrar teşekkürler…

Erzurum gazetesinde yoğun bir yazı hayatım oldu. Bilhassa seçimlerle ve şehirle ilgili. Bakmak isteyen dostlarım için http://www.erzurumgazetesi.com.tr/ adresini verebilir, bir kahve içimine bekleyebilirim.

Ve şiirlerim üzerine çok çalıştım…

Döndüğümde FENERBAHÇE’yi bıraktığım gibi buldum,hatta eskisinden daha dağınık... İnşallah dostlarım bıraktığım zamandan daha sağlıklı, mutlu ve huzurludurlar.

Türkiye’nin mozayiği olan MB’nin şairini de özledim, filozofunu da… Gazetecisini de özledim, gönül erbaplarını da… Denizli’yi, İzmir’i, İnönü’yü, Ordu’yu, Hendek’i, Bursa’yı, Adıyaman’ı, Antalya’yı, Samsun’u, Ankara’yı, Mersin’i de özledim İstanbul’u da… Hele askerliğini Babaeski’de yapmış biri olarak Trakya’yı… Ya Çukurova’yı, Adana’yı… Hiç özlemem mi?

Çok yoğun günler yaşadım, yaşıyorum dostlarım. İnşallah MB’yi takip etmeye çalışacağım. Öncelikle dostların yazılarından haberdar olabilmek için “Blog Habercim”i yeniden yapılandırmam lâzım.


MB'de bazı yenilik ve değişikliklerin olduğunu fark ettim. Bu konuda da acemilik çekeceğim belli...

Bu yazımla halimi ahvalimi siz dostlarla paylaştım.

Size memleketimden selam getirdim…

Ey HOŞ İNSANLAR,

Köyümden kovulmuş da yanınıza o halde gelmişim sanmayın. Hasrete dayanamadım.

Emin olun aranıza hoş geldim…

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..