Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '08

 
Kategori
Sınavlar
 

KPSS sınavı da bitti çok şükür.

KPSS sınavı da bitti çok şükür.
 

internetten


Hafta sonu meşhur KPSS sınavına girdim. Kendimi bildim bileli de bu sınavlara girer duruurm. Uzunca süredir hiç bu kadar testi bir arada çözmemiştim.

Sınava girenlerin yaş ortalaması çoğunlukla 21-25 arası ama benim gibi bir kaç fosilde vardı tabi.

Cumartesi sabah Kemal'i silkeliye, silkeliye kaldırdım. Bir yandan 'Hadi sınava geç kalacağım' diye söyleniyorum, diğer yandan da giyinmeye çalışıyorum. Neyse bizimki binbir ısrardan sonra nihayet kalktı . Arabaya binip sınava gireceğim okula gittik.

Kemal'e 'Hadi bir çay al da içelim' dedim. Eşim çayını içtikten sonra, hadi ben gidiyorum dedi ve gitti.

İçimi garip bir hüzün kapladı. Niye mi?

Ya kardeşim hekesin yanında anası, babası, kardeşi, arkadaşı, sevgilisi var bizimki de uykum var uyuyacağım diye ben gidiyorum diyor…

Sınav saati yaklaştı. Arama yapılacağı için sıraya girdik. Tam önümde bir bayanın babası da sıraya girmiş. Elinde olsa adamcağız içeriye kadar girecek ama yok izin vermiyorlar. Arkamdaki kızcağızın anneside kızıyla sıraya girmiş.

Arkamdaki hanım efendi annesine sesleniyor.

Anne çok teşekkür ederim benimle baraber geldiğin için anneciğim.

Annesi :Önemli değil kızım hadi ben kenara geçeyim bari diyor.

Teyze, kızının çantasınıda vermeyi unutarak gidiyor.

Kızı bağırıyor ay anne çantamı unuttun ay tamam kızım heyecandan heyecandan…

Offffffffff çekiyorum offffffff Kemal ne vardı gidecek ya şunların Anne, babaları yüzünken kendimi çok yanlız hissediyorum.

Anlamıyorum kardeşim? Sınava girenlerin hepsi zaten üniversite mezunu insanlar, hepsi kendi ayakları üzerinde durabilen okumuş belli bir yaşa gelmiş, kendi işini kendi görebilen insanlardan bahsediyorum yani.

Bu yüzden de anne ve babaların telaşını anlamıyorum? Tamam sınava getirmiş olabilirsiniz ama iyi de sıraya girmekte ne oluyor onu anlamıyorum? Bu hareketiniz, sınava giren insanı heycanlandırmaktan başka bir işe yaramaz zaten. Sınava giren kişi ya da çocuk diyelim 21 –25 yaş grubu nasıl olurda çocuk olur onuda anlamıyorum ya, yazık onlarda üzerlerinde eminim çok büyük yük hissediyorlardır.

'Sınavı mutlaka kazanmam lazım bak Annem, babam bile buraya kadar geldi benimle' diye...

Polis abi bağırıyor;

Sınava giren kişiler kesinlikle okula telefonlarıyla giremiyeceklerdir.

Dışarıda bırakın telefonunuzu. 'Bak karedişim yazıyıor sınav giriş belgesinde sınava cep telefonuyla girmek kesinlikle yasak'

'Tamam, memur bey ama dışarda kimsem yok' diyor bir beyfendi.

'Ben bilmem bırak bir yere.'

Yav nereye bıraksın? Kapatsın telefonunu girsin çocuk diyorum içimden ama yok olmaz kardeşim olmaz.

Sınav öncesi iyice gerildim yani biz bayanlar şanslıyız tabi telefonları kapatıp çantamızın en gizli bölmesine koyduk bile bu arada. Kontrol eden bayan polis abla görmedi bizim telefonları derin bir oh çekiyorum.

Cep telefonuyla sınav salonuna gelmek kesinlikle yasaktır.

Sayın yetkililler, cep telefonu artık lüks değil ihtiyaç. Herkesin üzerinde taşıdığı ve bulundurması gereken bir cihaz haline geldi. Niye bunu kabul etmezler ki?

Sınava gireceğim solunu bulduktan sonra yerime geçtim ve kalem, silgi, sınav giriş belgesi, kümlik v.s hepsini sıranın üstüne çıkardım. Görevliler mümkün olduğunca herşeyi en ince detayına kadar anlattılar.

Arkadaşlar sınav 3 saat sürecek. (Aha dedim yandık 3 saat nediyonuz yav.) İlk iki saat genel kültür ve genel yetenek testi sonra bu test bittikten sonra yabancı dil testi dağıtılacak. Anlaşılmayan bir şey yok demi?

Yok abla nolsun, söylediniz işte anladık hepimiz diyorum kendi kendime…

Arkamdaki sırada oturan hanımedendi;

Yabancı dil sınavına girmesem olur mu?

Salon başkanı;
Siz bilirsiniz girmeyebilirsiniz ama girin isterseniz artı puan getirecektir size..

Küçük hanım ya işte falan, filan... yani gereksiz konuşmalar.

Neyse benim sinirler yine tırmanıyor biran önce başlasakta, bitirsek şu sınavı ve eve gitsem oğlumla oyun falan oynasam ya banane memurluktan demi?

İlk iki saat bitiyor ve yabancı dil tesi dağıtılıyor.

Arkamdaki tekrar başlıyor.'Ben girmesem bu sınava nolur.'

Girme güzelim girme de git biran once Allah davul etsin seni çık git sınavdan da bizde kurtulalım sende.

Bu arada Salon başkanı sinirleniyor.'Siz bilirsiniz girmiyormusunuz? Ona gore işaretleyecek kağıdı.

Girmiyorum diyerek salına salına gidiyor küçük hanım...

Bu seneki bir KPSS sınavınıda büyük bir sinir haliyle bitirdim yani.

Ailelerimiz ısrarla üniversite mezunu gençlerimize çocuk muamelesi yaparlarsa ve ülkemizde bazı kısıtlamalar aslında başka seçenekler varken ısrarla yasaklanma devam ederse bilmiyorum bizim halimiz ne olur?

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..