Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Küstüm ben sana

Küstüm ben sana
 

Surat asar konuşmazdı benimle. Ne olup bittiğinin farkına varmam zaman alırdı.

—Ne oldu, bir şey mi var? Neden suratın asık, niye konuşmuyorsun?

-…

— Bir şey mi yaptım?

— Ne olduğunu kendin bul.

Konuşması için yalvar yakar, nedenini sor, nafile. Küsmüştür ve niye küstüğünü de benim bulmam gerekmektedir. Hani “tavşan dağa küsmüş dağın haberi yok” misali.

Açık açık söylese, “sen şöyle söyledin, şu davranışta bulundun, kırıldım sana” dese anlayıp, özür dileyeceksin veya “ben öyle davranmak istemedim, sen yanlış anlamışsın” diyeceksin. Ama yok. İletişim kopuk. Onu anlamam, yaptığım yanlışlığın farkına varmam gerekmektedir ve bu yolla cezalandırılıyorumdur. Benim o an önem vermediğim ve farkına varmadan yaptığım bir davranış veya söz yüzünden.

Ayrıca “acaba ne gibi düşüncesizlik ve incelikten yoksun davranışta bulundum” diyerek duyduğum vicdan azabı da üzerine biber olaraktan.

……….

Aslında alınganlığın sonucunda gösterilen bu tür pasif tepkiler, kişilerin kendilerini olumsuz gördükleri davranışlara karşı savunma anlamını taşıdığı gibi karşı tarafı cezalandırma anlamı da taşıyabilmekte. Ve bu tür alıngan kişiler karşı tarafın kendisini savunmasına bile izin vermemekte çoğu zaman.

Sevmediğimiz ve fazla görüşmediğimiz kişiler yapsa sorun değil ama bu tür davranışları yakın çevremizden görüyorsak ve zaman zaman iletişim kopukluğu yaşıyorsak işimiz zor. Ne kadar konuşsak ta huylu huyundan vazgeçmiyor.

Birisine küsmeyi hiç anlayamadım ben. Hele de sevdiğim insanlara asla küsemem.

Kızar mıyım? Kızarım, sinirlenirim, kırılırım, öfkelenirim ama mutlaka niçin olduğunu söyler rahatlarım, ama küsüp konuşmamazlık yapamam.

Bana küsüp konuşmayan olmuş mudur? Olmuştur. Bilmediğim nedenlerle.

Mutlaka böyle bir arkadaşı, eşi ya da dostu olan vardır yakın çevremizde. Zordur böyle insanlarla yaşamak. Fazla duyarlı ve ince düşüncelidirler. Ayrıntılara takılırlar, küçük şeyler onları kolayca incitebilir. Ve incindikleri zaman da içlerine kapanıp iletişimi koparırlar.

Ah bir de konuşsalar, hem kendilerine hem de karşılarındakine eziyet çektirmeseler!


Resim:http://www.hitresimler.com/img-ayr%26%23305%3Bl%26%23305%3Bk-resimleri-2591.htm

 
Toplam blog
: 156
: 2800
Kayıt tarihi
: 03.04.07
 
 

SÖZ UÇAR, YAZI KALIR. 9 Eylül Ünv. İşletme mezunu, 9 Eylül Ünv.Sosyal Bil. Ens.Sağlık Kurumla..