Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '07

 
Kategori
Haber
 

Laibach' ın İstiklal Marşı!

Laibach' ın İstiklal Marşı!
 

Demin okudum Milliyet'te. Laibach adında bir grup, ülkelerin marşlarından oluşan bir albüm hazırlamış. İçin de İstiklal Marşı'mız da var. Tabii bu marşlar bizim bildiğimiz tarzda değil. Mesela İstiklal Marşı'mızı onların tarzında dinlediğimde bizimkiyle alakası olmadığını anladım. Ama dinlemekten zevk aldım. Kendimi bir korku filmi izliyormuş gibi hissettim. Marşın bir bölümünü ingilizceye çevirip söylemişler. Gruptaki kadın vokal aralarda "Sönmeden yurdumun üstünde tütn en son ocak, o benim milletimin yıldızıdır parlayacak" kısmını Türkçe olarak söylüyor. Bence güzel olmuş.

Bazı kişiler rahatsız olabilir. Olur mu hiç öyle şey! İstiklal Marşı öyle okunur mu? gibisinden tepkiler gelecektir. Normaldir. Ama bence tepki yerine, destek vermeliyiz. Ülkemizin diğer ülkeler arasına girebildiğini gösteriyor bu. Grubun solisti de zaten "Neden İstiklal Marşı'nı da koydunuz albümünüze? " sorusuna, "Tarihte önemli rol oynamış ülkelerin marşlarından bir albüm yapmak istedik. Türkiye de o ülkelerden biri. Geçmişte siyasi ve askeri bakımdan Avrupa'nın hatırı sayılır bir bölümünde etkili oldu. Slovenya bile Türk kültüründen etkilendi. Böyle bir albümde Türkiye'nin milli marşının da olması gerekiyordu" yanıtını vermiş. Şahsen ülkemle gurur duydum.

Ayrıca bizim parçamız, albüm içerisinde ilgi görenlerdenmiş. Hoş bir beste yapmışlar arkasına. Artık biz de öyle söyleriz Marşı'mızı. Gözümün önüne getirince gülüyorum =) Cuma günü okul bitiminde yine bahçede İstiklal Marşı okumak için toplanmışız. Bir an da bu müzik çalmaya başlıyor ve biz siyahlara bürünüp sözleri söylüyoruz. Müdürümüz orda bir öğrenci yiyor. Arkada öğrenciler birbirlerini bıçaklıyor. Tam bir korku filmi sahnesi! Müziği dinleyin bana hak vereceksiniz =)
Müzik için Milliyet'in sayfasına alalım sizi...
http: //www.milliyet.com.tr/2007/02/08/magazin/amag.html

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..