Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '08

 
Kategori
Güncel
 

Mars gezegeni şaşırtmaya devam ediyor

Mars gezegeni şaşırtmaya devam ediyor
 

Marstaki gülen yüz :D


Mars gezegeninin, ilk önce insana benzeyen figürü, şimdi ise gülen yüz figürü. Ben bu haberi duyduğumda çok şaşırdım.

NASA'nın Kızıl Gezegen'in (Mars) yörüngesindeki uzay aracı Mars Explorer Spirit'in çektiği görüntülerdeki "gülen yüz" görenleri hayrete düşürüyor.

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) robotu Spirit'in 10 gün önce Mars yüzeyinde "yürüyen" bir insana benzer figürü görüntülemesinin ardından, bu kez "gülen yüzü" andıran şekil, yörünge aracının bir kratere odaklanmasıyla ortaya çıktı.

Daha önce de Viking uzay aracı, 1976'da Mars'tan bu görüntüyü geçmişti.

Uzmanlar, bunun sadece Mars yüzey şeklinin rastlantısal bir özelliği olduğunu belirttiler.

Mars'ın meşhur "insan yüzü" ise 1976'da Viking uzay aracı tarafından çekilmiş o dönemde büyük yankı yaratmıştı. O günden bu yana "insan yüzü" Mars'ın sembolü haline geldi. Olaydan 22 yıl sonra NASA şimdi de Mars'taki (: "gülen yüzü" :) ortaya çıkardı.

Bu haberi aşağıdaki bilgi kaynağından aldım :)

İhttp://www.haberler.com/mars-ta-simdi-de-gulen-yuz-haberi/

İlginç bulduğum haberleri sizinle paylaşmaya devam edicem. :)

 
Toplam blog
: 10
: 981
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Ben ilk öğretim 6. sınıfa gidiyorum. Tek ve kız çocuğuyum. Kitap okumayı pek sevmem. Resim yaparım v..