Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '07

 
Kategori
Blog
 

MB' ye ikramım' dır

MB' ye ikramım' dır
 

Bir dilim baklava alır mıydınız?

Allah, ağzımızın tadını bozmasın dostlar.

Daha birkaç ay öncesine kadar hayat; benim çevremdekilerden, iş hayatımdaki insanlardan, birebir hayatımda yer alıp ta, uzakta olanlardan, aynı havayı soluyup, aynı kubbe altında yaşadığını hissettiğim, renk, dil, din, memleket, gelenek-görenekleri farklı olduğunu hissettiğim, insan topluluğundan ibaretti.

MB’ye üye olduğum tarihten çok çok sonraları yazmaya başladım bu pencereden. Ve ben ilk yazımı bile, kabul edilmenin şaşkınlığını 4-4, 5 ay sonra fark etmenin acemiliği ile yazdım.

Şimdi dostlar diye hitap ediyorum, her gün büyüyen bir aile olgusu içerisinde, yaşadığımı hissettiğim;aynı yada farklı görüşleri, bakış açıları, üslupları, kalemleri olanlara...

Bazen bakıyorum;beraber isyan ediyoruz, beraber ağlıyoruz, üzülüyoruz, yada beraber kahkaha atıyoruz.Bazen farklı sesler çıkarıyoruz, aynı sazın gövdesinde bulunan teller gibi…her birimiz ayrı cenahta kalsak ta…

Bu yazıyı ben niye yazdım?

Bir dilim baklava ikram etmek için;

Buyurun dostlar Baklava’ya;

Malzeme;

1 Tepsi için, hani evlerde kullanılan fırın tepsileri varya ona göre, yuvarlak olanından.

1 çay bardağı, süt, yoğurt, ayçiçeği yağı(mısırözü yağı’da harika sonuç veriyor)

1 yumurta

1 çay kaşığı tuz (demeyin tatlıya tuz katılırmı diye, katılıyor)

1 tatlı kaşığı karbonat yada 1 paket kabartma tozu

1 paket nişasta,

Alabildiği kadar un (ama baklavalık böreklik un olsun, marka önemli valla)

Boool fındık,

1 Paket margarin yada teremyağ

4 bardak şeker, 5 bardak su, yarım limon

Un ve nişasta hariç hepsini çırpın, unu azar azar yedirin, lâkin yumuşacık hamur olsun.Dinlendirmek için atın buzdolabına, beklesin.Bekleyen hamuru alın, cevizden küçük 60 beze yapın, bu hamur asla ve asla artmaz, az olmaz.iddia ediyorum.15 bezeyi alın çay bardağı büyüklüğünde açıp, arasına bol nişasta serperek üst üste koyun, daha sonra merdane ile büyütün, bu kadar.Tepsiye serin, üzerine bol fındık gezdirin, diğer bezeleri böyle yapın bitirin, kafanıza göre şekilli şekil’li kesin.Üzerine bir paket teremyağı yada margarini eritip dökün(yağ eriyecek ama yanmayacak) fırında kızarana kadar pişirin.Diğer yanda;şekerle suyu kaynatın limonu sıkın, şerbeti hazırladık yani.Fırından çıkan, soğuyan baklavanın üzerine, kaynar değil de sıcak sıcak dökün. Bittii.İddia ediyorum ki pişman olmanız mümkün değil.Bu sıcakta bu iş çekilmez biliyorum.Hiç bir iddiam da yok bunu yazarken.

Niye baklava?

Ben buradaki arkadaşları (ki bunun içerisinde, editörü ile birlikte her gün burada üşenmeyip yazı yazanlar, yorum yazanlar, yazılarımızı okuyup, yayına verenler hepsi ama hepsi) bir tepsinin, içindeki baklava dilimine benzettim. Hepimiz bir dilimiz, bir bütünün içinde var olan.Tat ayrı bir olaydır. İsteyen istediği gibi bir tada sahip olabilir. Mesele; tat olgusunun, hep tatlıya yönelmiş olması dileği hakim yüreğimde…

Sağolun dostlar…reklama değil, paylaşıma yönelik yazılarımda hep desteğinizi gördüm.Ki, bu bendeki mutluluğun şerefi sizlere aittir.Saygı ve sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..