Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necip Köni - Adana / TR

http://blog.milliyet.com.tr/necipkoni

14 Ağustos '08

 
Kategori
Blog
 

MB yazarlarından (Tekbaşına) Kevni Kuşcu- İstanbul

MB yazarlarından (Tekbaşına) Kevni Kuşcu- İstanbul
 

(TEKBAŞINA) KEVNİ KUŞCU - İSTANBUL (MB) Milliyet Blog yazarı


Sevgili (MB) Milliyet Blog ve Antidepresan T.A.Ş Arkadaşlarım...!

Tarih=13.Ağustos.2008-Çarşamba,
Yer ve mekan = İstanbul - Yeniköy semti - (TEKBAŞINA) Sn.Kevni Kuşcu beyin evi
Saat = 15.30 - 19.00 (Yaklaşık = 3, 5-Saat)

Merhaba Necip Bey...
İstanbul'da ne kadar kalacaksınız bilemiyorum ama arzu ederseniz bizim fakirhaneye de buyrun. Belki balık falan ikram edemem ama bahçemde çayım sağlamdır. Tavsiye ederim. Gsm numaramı sayfanıza mesaj olarak atacağım. Saygılarımla...

Şimdi sizlere soruyorum.? Bu davet size yapılsaydı şayet, siz ne yapardınız.? diye sorarım size.
Ben mi ne yaptım.?
Hemen telefonlaştım, buluşma gününe karar verdik beraberce sevgili (MB) Milliyet Blog yazarım (TEKBAŞINA) Sn.Kevni Kuşcu ile birlikte.Ve yukarıda zikrettiğim (belirttiğim) tarih ve mekanda , severek ve merakla gittim ziyarete.Eksik olmasın sevgili yazarım beni Yeniköy-Yalılar durağında karşılayıp, bir taksi ile tepe mevkiinde bulunan evine beraberce götürdü.

Kevin beyin evi, İstinye tepelerinin yamaçlarında yaklaşık 1-dönüm bahçeli ve tepeye nazır yeşillikler içinde
bulunan bir manzaraya sahipti.Evin halkı sevgili Kevni beyin eşi Füsun hanım ve iki çocuğundan küçük olanı sevimli Barış, bendenizi sevecen bir şekilde karşıladılar.Sonradan Kevni beyin annesi teyzehanım ile iki ablasıda sonradan
bahçe içnde oturduğumuz kamelyanın altındaki sohbetlerimize dahil oldular.

Dünya o kadar küçükki, gelin bakın Kevin bey ile aynı bankada tesadüfen senelerce beraberce çalışmışızda birbirimizden ancak bu buluşmamızda haberimiz oldu.Kevin bey İstanbul'da bankacı olarak, ben ise Çukurova ve Güneydoğu bölgesinde mühendis-mimar olarak beraberce mesai yapmışız, tam 11-yıl (1983-1994) Çünkü bundan dolayıda müşterek bayağı meslek arkadaş ve dostlarımızda ortaya kendiliğinden çıkıverdi.

"Kevni" isminin biraz bana enteresan gelmesinden dolayı, sevgili Kevni beye adının ne manaya geldiğini sordum ve kendisinden aldığım cevabı destekleyici ansiklopedik bir araştırmayıda yaptım elbette..

"Kevni" = “mutabık” - "Allah'ın Kevni Ayetleri" - "Kevnî âyetler, insanın duyularıyla müşâhede ettiği ve gördüğü âyetlerdir" - "Allah’ın yaratmış olduğu kevnî kelime olan çekirdekten, tohumdan binlerce tohum, ağaç ve meyve meydana geliyorsa, Kelâm-ı Ezelîden gelen bir Kur’ân harfinden, yüzlerce mânâ çıkabilir. " - "Aha-diyet-i cem' itibariyle .de bütün alemdir ki bu da kevni, cami ve nuzuli "

Sevgili yazarım, bahçeye, toprağa, bitkiye çok önem veren ve çok seven biri olduğunu hemen anlamıştım.Zira bana bahçesini severek ve yaşayarak gezdirdi.Üzümlerini, elmalarını, eriklerini, çiçeklerini çocukları kadar sevdiği gözlerinden adeta okunuyordu zaten.

Çok güzel bir ikindi kahvaltısı hazırlamış, eksik olmasınlar sevgili eşi Füsun hanımla, Kevni beyin ablası.Aslında ben bir bardak çaya=20-yıllık dostluğa bedel olan ikramın nerdeyse 5-katını içmiş oldum.Hatta Kevni beye sordum, üstad ben bir bardak çaya davet edildim, halbuki en aşağı nerdeyse 5-bardak çay içtim, buda herhalde takriben 100-yıllık dostluğa eş olur öyle değil mi.? deyince baktım eşi ile birlikte gülmekten kendilerinden geçtiklerini hissettim doğrusu.

Artık ziyaretimin son bölümlerine gelmiştim bir çırpıda, o kadar kısa zaman gibi geldi nerdeyse 3, 5-saatlik sohbetlerimiz, fotoğraf çekilmelerimiz, ikindi kahvaltımız hepsi bu çabucak geçen zaman içinde gerçekleşmişti.Ev halkı ile vedalaşıp, geri dönüş yoluna çıkmaya başladım.Sevgili (MB) Milliyet Blog yazarım (TEKBAŞINA) Kevni Kuşcu bey, eksik olmasınlar beni evlerinden aşağıdaki Yeniköy-Yalılar durağına kadar, yine sohbetle yolda devam ederek, vedalaşma noktasına kadar getirmiş oldu.Bu tanışmanında memnuniyetiyle ile Yeniköy'den ayrıldım...


Sizlere bol bol sevgiler ve saygılar sunarım, efendim...

NECİP KÖNİ - İSTANBUL / TR

 
Toplam blog
: 298
: 8548
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem çalış..