Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

21 Eylül '07

 
Kategori
Sinema
 

Meryem Ana:HZ. İsa'nın Doğuşu

Meryem Ana:HZ. İsa'nın Doğuşu
 

Azize Meryem

O akşamüstü koca çınarın altındaydık ve aklımız gözümüzü açmıştı ya hani birden bire.. Masa üstündeki cama yansıyan her çınar yaprağında, gülüşümüzü görmüştük.. Nasıl secde etmeyelim şimdi gülüşleri var eden Rabbimize? Ve gün geceye erişirken düşünceler akılla bir olup iyice çıldırmıştı...

Eh yakındır artık ha koptu ha kopacak kızılca kıyamet derken başımıza taş yağar mı şimdi? Kim bilir İsrafil'de sıkılmıştır, üfleyemedim şu Sur'u diye kendince söyleniyordur Allah bilir!
Zamanları zamanlara nasıl da esir ettik biz insanlar.. Doğduk yaşıyoruz öleceğiz derken azıcık ömürlerimizle, daha ne kadar cahil yaşarız sizce?

Ah oda ne?
Adem takmış koluna Havva'yı dönüyor şu karşı köşeden.. Sizce, hangi çocuğunun evine misafirliğe gidiyordur acaba?

Burada mı düz ovada mı diye sayıklarken bizler.. Çınarın köklerindeki periler, aklımızı gıdıklamak için yarışa girişirler... Tam karşıda inat bu ya görüşü engeller uzun bacaklı cinler.. Göz ucuyla da süzmeden de edemezler... Aynı anda da haset yumağı yüreklerini sarıp sarıp genişletiverirler.. Nasıl da kendi canlarını yine kendileri daraltırlar...

İçimizdeki korkunç fırtınayı kim bilebilir?
Ben biliyorum kim der?
Sahibi de sebebi de biziz aslında her şeyin... Bir kez silmek istedimi insan alacaklı defterinden, çentikler söylese keşke bir bir ahları ve sonra bir bir anlatsa tövbeler günahları...

Böyle arsızca hiç esmemişti değil mi rüzgar?
İşte sırf bu yüzden, ruhunun her yanı kırılır insanın...

Nasıl unuturuz her dinden dualar ettik yalvardık bizleri var eden Allah'a.. Sonra çaresiz yeryüzü dualarıyla yine el ele verip, hani daha dün gibi, gözlerimizin önünde ışıltıları olan mumlar yakmıştık, adaklar adamıştık Azize Meryem'e?

Öncesinden tütsülemiştik şeytanları, günahları kilitleyip sevapları serbest bırakmıştık.. Ne güzel yıkamıştık ve yıkanmıştık türlü kötülüklerden..
Nedendir şimdi bu kalp ağrılarımız?
Çok şey mi istiyoruz?

Ailelerimizi. Şevkat, sadakat dolu yuvalarımızı istiyoruz!
Rüzgarın da işi yokmuş gibi, celallenip arttırır her seferinde şiddetini.. Hem ne olacak ki güneşin içinde boğulmak istersek? Artık hiç üşümeyiz.

Masmavi gökyüzünde beyaz uçurtmalarımızla uçar, martılarla dalga geçeriz, oynarız, ne güzel olur...

Ahh içimin çekirdeği. Söyle! Kalbin acıyor mu seninde? Diye, seslenmezmiyiz sevdiğimize?

Sahi unutmadan!

Şu köşedeki sokak lambasında ışık olup yanmak isterdim.. Bütün çocukların rüyalarını aydınlatmak isterdim.. Ne cılız yansırdım.. Ama! Minicikte olsa bir umut olurdum değil mi ?
Sonra mı? Basar giderdim.. Büyüyerek yuvarlanırdım sonsuzluğa...

Hani hep bahsederim ya size? Ninemden! Birden melek kanatlarında süzülerek seslenmez mi bize..

''Düşlerken kartalların gölgesini düşleyin. Ama kendi gölgenizi asla düşlemeyin KOCAMAN çocuklar.''

Bana da deli gömleği ne de güzel yakışıyor hani.

Zaman maman yok!
Her şey bitti içimde.....

(Sabiha Rana)

Gelelim Meryem Ana ve HZ.İsa'nın Doguşu filmine

Efendim,
Sinema konusu elbette beni aşar.. Bazı filmler var ki dayanamıyorum elimde değil, sizlerde göremediyseniz eğer, görmelisiniz diyorum! İşte bu filmde böyle bir film.. Ben, böyle filmlerin fazlaca eleştirisi olmaz diyenim.. Türkiye'de vizyona girdiğinde gidin seyredin ve seyredelim diyorum...

Aslında!
Bu görülmeye değer filmi, ben size bundan 15-20 gün önce tam tamına 10.09.2007 tarihinde işte buyurunuz tıklayınız hanımefendiler beyefendiler, demiş miyim dememiş miyim?

Gönül notçazım:''Azıcık araştırma! İman'ın daha nice sayılmamış şart'larındanmış!'' (İman'ın şartı (5) beş'tir.)

Kim bilir belki de vardır bir hikmeti hüda, HZ. Meryem'i ve Oğlu İsa'yı 2. ikinci kez belki de onun için misafir ediyorumdur ''melekler yüreğinizden öpsün sofrasında'' hani şu benim (gönül sayfamda) Şükürlerle şükürler olsun Rabbime..

Demediiinn diyenler, beşlileri kaldırsın (yani parmacıklarını) ve deeee bu filmi göremesinler inşallahım yarebbimcim hııh
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=62639 bende küsebilirim bende Sabişi'm. :(
Yoksa ben Sabiş değil miyim?

Çok kısaca Filmin en hakiki ve de en öz konusu:Yukarıdaki (linkte)sırf inatçık ve de gıcıklık olsun diye veriyorum.. Tık tık lamayınız lütfen beya, çok ayıp oluyor billayı da hay Allah yine ne zahmetler ettiniz. :)

Kazanıyorrr kazanıyoorrrrr tık tık layanlar bu filmi görmeyi kazanıyorrr...
Bakınız bu vereceğim adres çok mühim. Bu adrese tıklamazsanız zaten sinemaya gitme ihtimaliniz sıfır (O) http://sinema.milliyet.com.tr/

Melekler beni paralarkene sizide paralasınlar inşallah. Sonacıma da imdat diyemiyesiniz.. :)

Çokça hürmet ederim.

Gönüllünüz.

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..