Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '07

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Milli Eğitim Bakanı Çelik’in yazdığı önsözde hatalar var

Milli Eğitim Bakanı Çelik’in yazdığı önsözde hatalar var
 

Milli Eğitim Bakanlığı’nın www.meb.gov.tr adresindeki sayfası bugün öğretmenler günü olduğu için özel bir şekilde açılıyor. Bu özel sayfada “Canım Öğretmenim Kitabı” başlıklı bir link bulunuyor. Bu linki tıkladığımızda 56 sayfalık bir kitabın pdf formatında e-kitabı geliyor.

Kitabın formatı oldukça güzel hazırlanmış, belli ki profesyonel destek alınmış. Bir bilgilendirme kitabından daha çok bir siyasi partinin propaganda kitabına benzemiş. Aralara kimi özeleştiriler serpiştirilse de eğitim sistemi ve öğretmenler için pembe bir tablo çizilmiş.

Kitabın önsözü Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik imzasıyla “Sevgili Meslektaşım” başlığıyla yayımlamış. Bakan neler yazmış diye okumaya başladığımda –belki de önyargılarımdan dolayı- kötü bir yazı olduğunu düşündüm ve küçük hatalar gördüm. Keşke, yayımlamadan önce bir kez daha okusalardı diye düşündüm.

Önsözdeki küçük hatalar:

1. “Milli Eğitim Bakanı” yazılırken “Milli” sözcüğündeki ikinci “i” için uzatma işareti kullanmışlar ancak “fedakarlık” yazarken ikinci “a” üzerindeki inceltme işareti unutulmuş (1).

2. “Böylelikle insan yetiştirmenin güzelliği ile kendimizde bulduğumuz “özgüven” duygusunun onlarda gelişmesine de şahit olacağız, ” cümlesinin son bölümü anlatılmak istenileni ifade etmesi için “onlarda da gelişmesine şahit olacağız” şeklinde olmalıydı.

3. “Eleştirel düşünceyi aşılacağız onlara” yazılmış, “aşılayacağız” olmalıydı.

4. “Şunu bilelim ki herkesin eserine bir kıymet, değer biçilebilir ama öğretmeninkine asla” cümlesinde yanyana kullanılan “kıymet” ve “değer” sözcüklerinden biri fazla değil mi?

Biraz daha ayrıntılı bakılsa başka hatalar da bulunur mutlaka. Milli Eğitim Bakanı bu yazıyı kendisi mi yazmıştır, bilemeyiz, ancak altına imzasını atmışsa yazının kötü yazılmış olmasının ve içindeki hataların sorumluluğu kendine aittir.

(1) Yazılarımda inceltme, uzatma işaretleri kullanmam. Ancak bir yazıda bunlar kullanılırsa ya yazının tümünde kullanılması ya da hiç kullanılmaması gerektiğine inanırım.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..