Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Milli Piyango yılbaşı gecesi skandalını örtbas etmesin, özür dilesin…

Milli Piyango yılbaşı gecesi skandalını örtbas etmesin, özür dilesin…
 

2011 yılının ilk saatlerinde eve gelip Internet’i açınca aklıma Milli Piyango biletlerime bakmak geldi ve www.millipiyango.gov.tr adresine girip ana sayfada doğrudan açılan sorgulama penceresine yazıp baktım. Bir biletimde amorti vardı diğer iki biletime bir şey çıkmadı. Ancak tam listeden kontrol etmek için biletlerimi atmadım. İyi ki atmamışım. Çünkü sorgulama sayfasında bir yıl önceki çekiliş varmış. 31.12.2009 tarihi yazıyor ancak açılış sayfasındaki yılbaşı çekilişi sonuçlarının bir yıl önceki olabileceği kimin aklına gelir ki… Bu herkesin gözünden kaçabilecek ve yanlış çekiliş sonuçlarını buraya koyanları bağışlatabilecek bir bilgi değildir.  

Milli Piyango’nun resmi web sitesinde, çok fazla kişinin uyanık olma olasılığının yüksek olduğu yılbaşı gecesinde kullanıcıyı çok kolay yanıltacak bir sorgulama sayfası skandal sayılırdı. Büyük ikramiyeyi kazanmış kişinin bile biletini yırtıp atma riski doğurabilecek şekilde sonuçlanabilecek büyük bir hata vardı ortada…  

Hemen Twitter’da haber verdim:  

“Milli Piyango sayfasında rezalet.... Sayfanın başlığı 31 Aralık 2009 sonuçları...” 

“Milli Piyango Ana sayfası: Tarih 1 Ocak 2011 Çekiliş Tarihi : 31.12.2009 Bilet Numarası :” 

“Milli Piyango sayfasına girip biletinizi kontrol edip çıkmadı diye attınızsa çöpten geri alın. 31 Aralık 2009 çekilişi var... REZALET...” 

Gazetelere baktım bu konuda haber yok, hemen Milliyet Blog’a yazdım ve durumu anlattım. Blogu 03.05’de yayına gönderdim ve 3 dakika sonra Milli Piyango’nun hatasını farkedip sessiz sedasız 31.12.2009 sonuçlarını yayından kaldırdığını görüp bloga bir blognot yazıp bıraktım.  

Öğleye doğru uyandığımda Milli Piyango sayfasına aşırı yoğunluktan zor ulaşıldığını gördüm, birkaç denemede açıldı. 31.12.2010 sonuçları vardı ancak sorgulama sonucu hatalı sayfaya yönlendiriyordu. Ancak bu yoğunluktan kaynaklanan kabul edilebilir bir durumdu.  

Milli Piyango sayfasında bir açıklama, bir özür olması gerekiyordu. Ancak onlar “kimse farketmedi, durumu örtbas ettik” sanıyorlardı. Hiçbir yerde konu hakkında bir haber veya açıklama yoktu. Milli Piyango’nun Ankara 2869306 numaralı telefonunu aradım. Yetkili kimse yoktu, ben de santraldaki görevliye durumu anlattım ve yetkililere haber vermelerini ve özür açıklaması yapmalarını istedim. Pazartesi birilerini görevlerinden olma olasılıkları yorumumu onlara da yaptım.  

Bu sırada Milliyet Blog’a bir e-posta gönderip gece yazdığım bloğu bir an önce yayına almalarını istedim:  

“Merhaba Milliyet Blog,  

Dün gece Milliyet Blog'a bir blog gönderdim. Milli Piyango web sayfası gece en az 1 saat boyunca bir yıl önceki sonuçlara göre sorgulama yaptı. Bu durum yalnızca blogda yazılacak bir konu değil, aynı zamanda haber değeri, olan bir skandaldır. Konu hakkında hiçbir yerde herhangi bir haber göremedim. Blogu kısa zamanda yayına alırsanız ve ayrıca gazeteye bilgi verirseniz sevinirim. O saatlerdeki Milli Piyango sayfasından 3 görüntüyü ekte gönderiyorum. 

Şu anda hata düzeltildi ancak yoğunluk nedeniyle sorgulama çok zor yapılıyor. 

Saygılarımla 

Aydın Tiryaki
http://blog.milliyet.com.tr/aydintiryaki 

Milli Piyango’nun ana sayfasında bir yıl önceki sonuçlara göre ikramiye sorgulaması yapılması skandal sayılacak bir hata olduğu için bu durumu herkesle paylaşmak ve sorumluların ortaya çıkmasını istedim.  

Aydın Tiryaki  

Ankara, 1 Ocak 2011, 13.05  

 

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..