Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Milliyet’in Alexa’daki sırası neden düştü?

Milliyet’in Alexa’daki sırası neden düştü?
 

www.alexa.com


Milliyet’in son yıllardaki Alexa’daki sırasını yayımladım (1). Yıllardır sıralamadaki gazeteler içinde en üst sıradayken son günlerde Hürriyet’ten daha sonra yeraldı. Alexa’daki grafiklere baktığımızda bu gelişme yavaş yavaş olmuş, yani Perşembe’nin gelişi Çarşamba’dan belliymiş.

Bu durumun birçok nedeni vardır ve bir okur olarak gözlemlerimi ve önerilerimi aktaracağım:

1. Milliyet Internet’in ana sayfası kullanışlı değil.

Bu sayfanı yayımlanmaya başladığı 2008 Mart ayında bu sayfanın formatını beğenmediğimi yazmıştım (2).

O yazıda şu andaki ana sayfanın 1024 pixel yüksekliğinde monitörlere göre hazırlandığı anlaşılıyor. Oysa en yaygın kullanım 768 ve 800 pixel ekran yüksekliği.

Bir web siteme girenlerin son 1 aydaki ekran istatistiklerini Google Anlalytics ile çıkarttım.

1024x768: %58
1280x800: %12
1280x1024: %10

Milliyet Internet sayfasının sunuşuna en uygun ekranı kullanan bilgisayarlar yalnızca yüzde 10… Milliyet Internet’e girenlerin yüzde 90’i sayfayı açar açmaz manşeti bütünce göremiyor. Bu da okuyucunun hoşuna gitmiyor, benim de gitmediği için beğenmediğimi hemen yazmıştım (2).

Milliyet ana sayfasını daha kolay izlenecek şekilde değiştirmelidir.

2. Milliyet ana sayfada görünen manşet sayısının diğer gazetelere göre daha az olması olumsuz etkiliyor.

En yaygın olan 768 veya 800 pixel yüksekliğinde bir ekranda sayfayı açınca Milliyet ana sayfada 9 manşet görünüyor. Aynı özellikte bir ekranda Hürriyet’te 14, Habertürk’te 11, Vatan 15 manşetle karşımıza çıkıyor.

3. Yeni haberlerin hızlı girildiği gazetelere daha sık bakılıyor.

Yeni bir haber var mı diye gazeteye baktığımda hem hızlı hem de güvenilir haber verenleri tercih ediyorum. Bu amaçla Habertürk, Vatan, Hürriyet ve Milliyet gazetelerine bakıyorum. Habertürk yeni gelişmeleri çok hızlı girdiği için hata olasılığı fazla oluyor, burada yeni bir haber varsa doğrulamak için diğer gazetelere bakmak gerekiyor. Vatan da oldukça hızlı bir şekilde yeni haberleri manşete taşıyor. Hürriyet de çoğunlukla hızlı giriş yapıyor. Milliyet ise son zamanlarda yeni haberlerin manşete taşınmasında oldukça yavaş kalıyor.

Okuyucu haberi kolayca görmek istiyor. O haberin Son Dakika başlığına tıklanınca çıkacağını bilse bile oraya tıklamak yerine başka gazeteye gitmeyi tercih ediyor.

4. Ankara sayfası

Milliyet Internet’te Ankara sayfasının olmaması önemli bir eksiklik… Ankara’da yaşayan bir kişi olarak Ankara ile ilgili haberleri Hürriyet’ten izliyorum.

5. Farklılık gerekiyor

Bir süre önce Milliyet Blog’da yerel blog önermiştim ve öneriye bir ek yapmıştım (3): “Bir sonraki aşamada Milliyet Yerel Blog’un kategorik yapısının bir kopyası Milliyet Yerel Gazete oluşturmak için kullanılacaktır. O zaman geldiğinde Milliyet Yerel Blog, Milliyet Yerel Gazete’nin bir parçası olacaktır.” Bu önerimle ilgili bir öngörümü yazmıştım: “Yerel Blog ve Yerel Gazete yapısını ilk oluşturup yazıları biriktirmeye başlayan gazete bu alanı kimseye kaptırmaz. Geç kalanın hiç şansı kalmaz.”

Gazetede, bu veya bunun gibi yenilikler yapılabilir.

Alexa’yı izlemeyi sürdüreceğim ve iyi haberler geldiğinde onları da paylaşacağım.

(1) Milliyet’in, Alexa sıralamasındaki yeri (13-5-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=179846
(2) Milliyet ana sayfasının formatını beğenmedim (2-3-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=96211
(3) Milliyet yerel blog (27-2-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=165036

Ankara, 14 Mayıs 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..