Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '11

 
Kategori
Şiir
 

Mısır’ın tüm tanrıları ve biz

Mısır’ın tüm tanrıları ve biz
 

Vatikan, Saint Pietro meydanı..


Osiris, İsiris…

Mısır’ın tüm Tanrıları

Biliyorum küskünsünüz insanoğluna

Ama bu kadar da olmaz ki

 

Yahu, hani siz Tanrı’ydınız

Binlerce yıl uyunur mu yav!

 

Mısır’ın en görkemli dikilitaşlarını

Alıp getirmişler Roma’ya

Birini Vatikan’da Saint Pietro’nun

Dikmişler orta yerine

Kazımışlar dört yüzünü taşın

Senin anadilindeki hikâyelerini yok etmişler

Taşın tepesine bir de haç geçirmişler

Sizi de Hıristiyan yapmışlar sözüm ona.

 

Siz hâlâ uyuyun; uyanın yav, uyanın

Yeri göğü inletin; yıldırımlar, şimşekler…

Gökyüzünü, yeryüzünü

Hallaç pamuğu gibi atın!

 

Çok üzgünüm çok…

Ben de sizi Tanrı sanırdım

 

Hadi canım sende!

 

Tanrı dediğin üç beş emperyaliste

Boyun eğer mi?

Hadi insanoğlu çiğ süt emmiş

Eğmiş boynunu emperyaliste

Ya size ne oldu, ne oldu size?

Yıktınız, yaktınız, kül ettiniz beni;

Umutlarım yüreğim alev alev

Nasıl dayanırım ben bu acıya?

 

Benim ülkemde bir Kemal Paşa çıktı

Seksen beş yıl önce yendi emperyalisti

O ölümlüydü, ölümlüydü ama

Sizin gibi kabuğuna çekilip uyumadı.

 

Şimdi mahşerin dört atlısı ve işbirlikçileri

At koşturuyor yurdumun her yanında

 

Size mi yanayım, ülkeme mi yanayım

Kalkın yav… Kalkın ayağa.

 

Cumhuriyeti de kazıyorlar senin dikilitaşın gibi..

 

Ben kına almaya gidiyorum; ama, kına yakılacak

O kadar çok yer var ki; ne yaparım, nasıl yaparım:

 

Çıldıracağım yav, çıldıracağım; Osiris’ler, İsiris’ler

Ve bizimkiler; hepinize yuh olsun!

 

Ahdimdir, bir gün bir tutam kına size de getireceğim.

 

 Roma, Vatikan, 7.5.2008

 Kaynak: "Kırmızı Değirmen" Şiirler, Erkan Yukarıoğlu

0212 2712071 - 0212 2939861

 
Toplam blog
: 34
: 326
Kayıt tarihi
: 30.04.09
 
 

Bir kamu kurumu yönetim kademesinden emekliyim. Yazı dünyam gençliğimden bu yana sürer, bu kapsam..