Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '08

 
Kategori
Haber
 

Misket

Misket
 

-Çocukken, ne de çok severdim misket oynamayı.
-Mahallemizin vazgeçilmeziydi.
-Ve ben de iyi bir misket oyuncusuydum.
-Misket zamanı vardı.
-Ve misket zamanı geldi mi, herkes, cebine misketlerini koyardı.
-Ve sokağın bir köşesini, oyun alanı haline getirirdik.
-Zaman zaman mors oynardık.
-Zaman zaman baş oynardık.
-Ve iyi oynayan kazanırdı.
-Ne de güzel günlerdi.
-Hatırlıyorum da.
-O kadar çok misketim vardı ki.
-Misketlerimi seyretmekten müthiş bir keyif alırdım.
-Evde kendi kendime misket oynamak bana büyük zevk verirdi.
-Zaman zaman abimle evin balkonunda misket oynardık.
-Birimiz balkonun bir başına geçerdi.
-Diğerimiz bir başına.
-Ve yere otururduk.
-Tam ortamıza bir misket koyardık.
-Bir avuç dolusu misket alırdık.
-Ve ortaya koyduğumuz misketi vurmaya çalışırdık.
-Önce ben başlardım.
-Avucumdaki misketler biter ve abimde toplanırdı.
-Sonra abim, ortadaki misketi vurmak için atış yapardı.
-Bazen saatlerce oynardık.
-Bıkana kadar.
-Eğlenceli bir oyundu.
-Ve iddialıydı.
-Penaltı atmak gibi bir şeydi.

* * * * *

-Şimdi ise evimde.
-Bir cam kovanın içerisine misketleri doldurdum.
-Yüzlerce.
-Rengârenk.
-Pırıl pırıl.
-Ve cam kovanın içerisi su dolu.
-Cam kovada misket ve su.
-Işıl ışıl.
-Ama eskisi gibi keyif vermiyor bana misketler.
-Yanlış anlamayın.
-Büyüdüğüm için değil.
-Misket kelimesi bende farklı şeyler çağrıştırır oldu.
-Çocukluk anılarımla ilişkilendiremez oldum çağrışımları.
-Ve artık çocuklar miskette oynamıyor.
-Çünkü misket tad vermiyor artık.
-Misket bir eğlence aracı olmaktan çıktı.
-Çocukluğumuzdaki masum oyunların en keyifli aracıyken.
-Şimdinin en acı ifadesi oluverdi.
-Ve insanlık soyuna en ağır tahribatı veren bir araç halini aldı.
-Ve yeni adı oluverdi.
-Misket bombası!

* * * * *

-Ve çocukların eğlence aracı misket.
-Artık çocukları öldüren bir bomba halini aldı.
-Ve!
-Misket bombası.
-Evet.
-Misket bombası.
-Kullanıldıktan sonra, geride, kemiğine kadar erimiş halde bir ceset bırakan öldürme aracı.

* * * * *

-Misket bombasının kimyasal özelliği olmadığı için savaşlarda kullanımı yasak değil.
-Ne var ki!
-Bir futbol sahası büyüklüğünde bir alana dağılıp, % 40’ı patlamadan kalan bir bomba, misket bombası.
-Ve.
-Harekete geçip patlaması için rüzgâr bile yeterli.
-Misket bombasının tehlikeli sayılmasındaki en büyük etken neymiş biliyor musunuz?
-Yüzde 25 gibi bir oranının patlamadan kalması.
-Ve olmadık bir zamanda patlaması ve hedefinin belli olmaması.

* * * * *

-Misket bombalarının yasaklanması için dünya çapında çağırılar yapılıyor.
-Ama halen, elli tane şirket, misket bombası üretimini sürdürüyor.
-Ne acı.
-Misket bombası üretimini başta ABD olmak üzere, Avrupa ve İsrailli şirketler yapıyor.
-Ve Asya ülkelerinde de misket bombası üretimi yapan şirketler ortaya çıkıyor.

* * * * *

-Misket bombaları yüzünden ölenlerin % 60 gibi bir oranının çocuk olduğu tahmin ediliyor.
-İnsanın kanı donuyor.
-Minicik bir bomba.
-Bütün bir insanlık soyunu yerle yeksan ediyor.
-Ve her zaman açıklamakta zorlandığım.
-Ve hiçbir ideoloji ile dahi açıklanamayacak ölçüde bir ruh halini bir türlü anlayamadım.
-Ve nasıl bir hırstır.
-Nasıl bir kazanç histerisidir ki.
-Tahrip gücü bu denli yüksek bir kitle imha silahını insan üretebiliyor.
-Anlayamıyorum.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..