Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '20

 
Kategori
Psikoloji
 

Motivasyon

İnsanlarımızın  üzgün, bitkin  ve tükenmişlik sendromuna düştüğü  anlar olmuştur. Böyle bir çaresizlikte  bir çıkış yolu bulamamak,  güçsüz ve iradesi zayıf  kişilerin çözümsüz sorunlarından gibi görülse de;

Sorun nerede ise çözüm  oradadır ana fikrinden hareketle her kötü durumun bir çaresi kesin  vardır, çok bilinmeyenli denklemlerin bile çözüldüğü görüldüğüne göre...

Öncelikle kişinin böyle bir badireyi atlatacağına inanması ve bir yerlerden başlayabilmesi için  bilinç altını harekete geçirmesi lazım, kimseden yardım almadan veya bir psikiyatr desteğine ihtiyaç duyarak.

Örneğin bendeniz henüz on sekiz  yaşımdayken babamı kaybettiğimde.........13  aralık 2011 tarihli yazım: http://blog.milliyet.com.tr/gizli-hasretim--bitmeyen-ozlemim/Blog/?BlogNo=338536ki

İki küçük erkek kardeşim, annem ve ben...

Ağlamanın, üzülmenin  bir işe yaramadığını düşünen ben,

Çalışıp  maddi ve manevi kazanç sağlayarak aileyi toparlayacağıma kendimi inandırdım,

Nasıl mı?

İç sesime hitap ederek:

"sen güçlü bir kızsın Gül"

"Sen güçlüsün"

"Sen üstesinden gelirsin Gül,

"Bu ailenin artık babası sensin Yurdagül"...

Bazen de sesli mi söyledim bilmiyorum, bir yerlere, Yaradan'a  ulaşmış olmalı ki ben babamın vefatından üç gün sonra çalışma hayatıma başladım.

Hayat devam ediyor, ölenle ölünmüyor, kararlılıkla  mücadele etmeye inanmıştım.

İşte bu inanç ile o zamana göre hayatın dikenli olan yollarına  ilk   adımımı attım.

Azim ve sebat olduktan sonra devamında  mutlu olaylara kapıyı da aralamış oldum.

Burada söylemek istediğim:

Polyannacılık değil ama kendini inandırıp,

Bir çıkışın olduğuna  kişi kendisi inanacaktır.

*****

Vurgun yemiş gibi ailece  travma yaşadığımız günün akşamında eşim içtiği sigara paketinden bir tane yakarak bana uzattı, "iç iyi gelir"  dedi.

Sonrası malûm, devam etti tam 4,5 sene sigara arkadaşım oldu.

Bir gün oğlum sordu bana:  "ben ne zaman sigara içmeye başlamalıyım"  diye...

O an geçiştirdim cevabı ama   takip eden günlerde kızım da aynı soruyu sordu:

"Anneciğim, ben ne zaman sigara içmeye başlıyorum?"...

Bir annenin yapması gereken en mantıklı hareketini yapmaya karar verirken;

"Sen  kötü bir annesin, çocuklarına kötü örnek oluyorsun" diye kendimi azarladım...

Bırakmak kolay olmadı ama kendi kendimi "sen başarırsın, sen güçlü bir kadınsın Yurdagül, iradelisin"  gibi cümlelerle kendimi motive ettim.

Ve bıraktım.

Bir hafta sonrasında iki çocuğumu da karşıma alıp, sigaranın sağlığa zararlarını anlattım ve ben bu yüzden bıraktım sigarayı diye tekrarladım çocuklarıma.

O gün  bu gündür bizim evde sigara içilmez, kül tablası bile yok bizde.... :-)

*****

Doktor reçetesini yazmakta olan hastasına genelde ne der?

-Bu ilaçlarını  aksatmadan alacaksın ama ilaçlar ikinci planda.  Öncelikle sen iyileşeceğine inanmalısın.

Bu söz, hastayı motive etmeye yönlendirmedir.  Hasta da iyileşeceğine inanırsa "motivasyon" sağlanmış demektir.

*****

Sabahları "günaydın" geceleyin "iyi geceler" sözü de karşılıklı  motivasyonu sağlar.

Son zamanlarda ülkem halkı adına,  iyi niyetli motivasyonlara daha fazla ihtiyacımız olduğu fikrimde haksız mıyım?

Tüm güzelliklerin sizlerle olması dileklerimle,

Selam ve sevgiler...

Yurdagül Alkan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 344
: 1671
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..