Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
 

Muhammed Ali

Muhammed Ali
 

Müslüman olmadan önceki ismi Cassius Marcellus Clay Jr.

17 Haziran 1942'de Kentucky Louisville’de dünyaya gelen bir efsane ve bugün yaşama veda eden bir efsane o!

Muhammed Ali benim ismini öğrendiğim ilk sporcudur çocukluğumda.

Hayatımda boks denen spordan hiç haz etmedim ve bana kalırsa bir spor da değildir.
Ancak Muhammed Ali farklıydı.

Onun maçlarını naklen izlemek için babamın saat kurup, gecenin bir yarısında uyanışını ve o maçların bizim evde yarattığı heyecanı hatırlarım.

Kendinden emin, sadece fiziki görünümüyle değil, hayata karşı duruşu ile de çok sağlam birisiydi o...

Daha sonra yakalandığı Parkinson hastalığı da profesyonel boksörlerin yaşamlarının ilerleyen dönemlerinde %15-20 sinde görülen ve kafanın maruz kaldığı travmalardan kaynaklanan " boksör demansı" denen bir erken bunama uzmanların söylediğine göre...

İşte bu nedenle boks, izlerken yüreğimin kaldırmadığı bir görüntü olduğu kadar bıraktığı kalıcı hasarlar yüzünden de bir spor değil bana göre.

Ancak gelmiş geçmiş en büyük boksör olan Muhammed Ali'nin ismini tarihe yazmasına vesile olan bu sporla, yaşam felsefesi arasında çok anlamlı bir ilişki var.

Irkçılığın çok yoğun olduğu bir yerde dünyaya geldiği ve çok da güçlü olduğu halde hayatında hiçbir sokak kavgasına karışmayacak kadar kaslarının gücünü değil, aklın gücünü ön planda tutabilmiş bir örnek o!

"Hayal gücü olmayan insanın kanatları yoktur. Dünyayı 20 sindede 50 sindede aynı gören adam, 30 yılını boşa harcamıştır" diyen bir bilge...

"Vietnamlılar bana hiçbir kötülük yapmadılar ki onlarla savaşayım." diyerek savaşın ve insan öldürmenin anlamsızlığını bilen ve bunun için doğduğu ve yaşadığı ülkeden tepki almayı ve hatta hapis yatmayı göze alacak kadar sağduyu sahibi...

"Çalışmanın her saniyesinden nefret ediyordum fakat kendime hep " Dayan! " diyordum. Bugün çalışacağım ve ömrümün sonuna kadar hep şampiyon olarak yaşayacağım" diyen sabırlı, gayretli, tutkulu bir savaşcı...

11 Eylül saldırısının ardından:

"Beni asıl inciten" İslam" adının ve " Müslüman" adının bulaştırılması ve sorun çıkarılıp nefret ve şiddete yol açması. İslam katil dini değildir. İslam, barış demektir. Evde öylece oturup insanların sorunun kaynağı olarak Müslümanları yaftalamalarına asla seyirci kalamazdım." sözleriyle destek ve dayanışma gösteren gerçek bir Müslüman....

"Bu dehşetin meydana gelmesine sebep olan teröristlerle aynı dinin bir mensubu olarak neler hissediyorsunuz? sorusunu soran muhabire " Siz Hitler ile aynı dini paylaşan bir mensup olarak neler hissediyorsanız aynısını" şeklinde yanıtlayacak kadar zeki ve hazır cevap...

Hollywood Bulvarı'ndaki Şöhretler Kaldırımında " Ben bir peygamber ismi taşıyorum, ayaklar altına aldırmam" dediği için yıldızı yerde değil, duvarda duran tek ünlü...
Ve...

"Ben Amerika'yım. Tanımadığınız yönüyüm onun. Alışın bana. Siyah, özgüvenli, kendinden emin...Benim adım bu, sizin değil. Benim dinim, sizin değil. Benim amaçlarım, sizin değil. Alışın bana..." diyerek özgür, cesur ve dik duruşlular için bir sembol o...

Muhammed Ali!
Sen tıpkı olmak istediğin gibi " Bütün zamanların en iyisisin! "
Seninle aynı zamanda yaşamak ve yaşamına tanıklık etmek çok güzeldi!
Güle güle koca yürekli güzel adam...

 
Toplam blog
: 115
: 830
Kayıt tarihi
: 18.11.12
 
 

1967 yılında İstanbul'da doğdum.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinden 1988 yılınd..