Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '13

 
Kategori
Özel Günler
 

Mustafa Kemal'i gördüm İzmir'de...

Mustafa Kemal'i gördüm İzmir'de...
 

Objektifimden.


İzmir Konak Belediyesinin, On kasım münasebetiyle, Büyük Önder Atatürk’ü, Türkiye’de ilk kez gerçekleşecek bir uygulama ile anmaya hazırlandığı haberini basından duyunca, bu etkinliği yerinde görmek ve Büyük Önderi anmak için ben de yola koyuldum.

9 Kasım’da Tören alanına gider gitmez muhteşem bir kalabalıkla karşılaştım. İzmir’in vefakâr halkı, ellerinde bayraklarıyla Atasını anmak için akın etmişti. İzmir Körfezi’nde her yer al bayraklarla donatılmış, İzmirli hazır bekliyordu. Tıpkı yıllar önce Samsun’dan çıktığı yolculuğuna, İzmir’de muhteşem bir zaferle son veren koca kumandan Mustafa Kemal’i beklediği gün gibi.

Benim içimde sürekli tekrarladığım bir şiir vardı heyecanımı arttıran. Taa ilkokul yıllarında öğrendiğim, Fazıl Hüsnü DAĞLARCA ‘nın şu muhteşem şiiriydi beynime kazınan…

Mustafa Kemal'i gördüm düşümde, 

Daha, diyordu. 

Uğruna şehit olasım geldi hemen 

Sabaha, diyordu. 

Al bir kalpak giymişti al, 

Al bir ata binmişti, al, 

Zafer ırak mı? Dedim, 

Aha, diyordu. 

Bu duygularla baktığımda gördüm onu.“Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır, fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır”diyerek Cumhuriyete verdiği önemi vurgulayan büyük insan tam karşımdaydı. Bir tekne üzerine yerleştirilen projeksiyon makinesiyle oluşturulan hareketli su perdesinde, at üzerinde canlanmıştı sanki yeniden Mustafa Kemal. İnsanlar coşku ile alkışlamaya başladılar. Gözlerimden iki damla yaş aktığını hissettim.

Gündoğdu Meydan'ında Atatürk’ü karşılayan Boğaziçi Caz Korosu, Atatürk’ün Sevdiği Şarkıları seslendirmeye başladığında içimde tarif edilemez bir coşku vardı. Ben de eşlik etmeden duramadım. 

Tören sonrası eve dönerken yorgun ama mutluydum. Gördüğüm manzara ve coşku, içimde yeniden çiçekler açmasına neden olmuştu.

Mustafa Kemal’in Anadolu’ya hareketinden sonraki ilk duraklarından olan Havza’da Yörgüç Paşa Camii’nde yaptığı konuşmada; “Evvelâ Allah’a, ama asıl kendimize güvenmekten başka çaremiz yoktur.” demiştir.

Ben de güven duydum yeniden Cumhuriyet Sevdalısı yüreklere…

Milli Mücadelemizin başarıyla sonuçlanmasında emeği geçen, başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyorum... 10 Kasım 2013

 

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..