Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '09

 
Kategori
Kitap
 

Mutluluğu seçiyorum...

Mutluluğu seçiyorum...
 

Geçen hafta Cuma akşamı memleketim Eskişehir’e ziyarete gitmem gerekti. Cumartesi sabahı memleketimde idim. Yoğun geçen Cumartesi ve Pazar günlerine müteakip, Pazar akşamı tekrar Edirne’ye dönmek üzere otobüste yerimi aldım.

Bu arada Pazar günü bir yakınım bana (senin de kesinlikle çok hoşlanacağın bir kitap diyerek) bir kitap hediye etti. Dönüş yolculuğu gece olmasına rağmen kitabı okudum. Gerçekten de okumaktan çok hoşlandığım ve neden bu kitabı daha önce elde etmedim ki, diyerekten hayıflanmadım değil. Bir kaç gün sonra kitabı tekrar okumak istiyorum. Ve sizlere de tavsiye ediyorum.

Kitabın adı: MUTLULUĞU SEÇİYORUM.
Yazarı: Doç.Dr. Öznur ÖZDOĞAN

Yazar kitabın önsözünde; “Ulucanlar cezaevi kadınlar koğuşundaki hükümlü kadınları dinlerken onların duygularını derinden hissettim. Ve anladım ki kendimizi haklı görmek öfkemizi besliyor, hem kendimize hem de başkalarına zarar vermeye yol açıyor. Genellikle, haklı olmayı seçiyoruz. Haklı olmak adına küsüyoruz, mesafeler koyuyoruz, kırıyoruz, kırılıyoruz. Yaşadığımız olaylarla sürekli savaşıyoruz. Çünkü bizi yetiştirenler “hayatla mücadele edeceksin” diyorlar.

Olayları ve insanları bu farkındalıkla değerlendirmeye başladığımda, peygamberlerin ve bilgelerin hayatını düşündüm; Onlar ilişkilerinde mutluluğu seçmişti. Hz. Muhammed Taif’te yüksek sevgi ve anlayışla, halkın mutluluğu için dua etmişti. Arkadaşları köpek ölüsü gördüklerinde burunları tıkarken, O, güzel dişlerini görmüştü. Hudeybiye Barış Antlaşmasında oluşan tablo, “en kötü şartlarda yapılan barış, en iyi şartlarda yapılan savaştan daha hayırlıdır” ilkesine dayanıyordu; haklılık adına savaş değil, mutluluğun yaşanması için barış tercih edilmişti. Yunus Emre, “gelin tanış olalım, işin kolay kılalım, sevelim, sevilelim, dünya kimseye kalmaz” diyerek dünyayı sonsuzluğa bağlıyordu.
Hepimizin “irade” özelliği var. Yani seçimler yapabilme gücüne sahibiz. Aslında “seçimlerimizle varız”. Elinizdeki kitapla sizleri mutluluğu seçmeye davet ediyorum.

Kitapta her konu, bizleri mutluluğa götüren adımlardır.
Yüreğiniz her zaman ışığın girdiği yer olsun. Oradaki ışık kır çiçekleri gibi derleyip doğaya, insanlara ve ışığın kaynağı olan Yaratıcımıza sunalım.
Mutluluğu seçen insanlar için sadece barış vardır.” Diyor... 

Ayrıca kitap;
1- İRADE
2- KENDİNİ BİLMEK
3- AZİM
4- SABIR
5- ÖZVERİ
6- ŞÜKRETMEK
7- BİLGELİK
8- ÖZGÜVEN
9- İLETİŞİMİN ÖZÜ SELAMLAŞMAK
10- VİCDAN
11- SEVGİ
12- OLUMLU BAKIŞ AÇISI
13- HOŞGÖRÜ
14- ADALET
15- ÖZGÜRLÜK
16- KENDİMİZ OLMAK
17- YARGILAMAK YERİNE ANLAMAK
18- KAZAN/KAZAN DİYE DÜŞÜNMEK VE YAŞAMAK
19- DUA
20- AŞK
21- MUTLULUK
İLAHİ BOYUTUYLA DEĞER VE DUYGU
isimli bölümlerden meydana geliyor ve tamamı 191 sayfa.
Ayrıca yazara http://www.oznurozdogan.com adresinden de ulaşabilirsiniz... 

Sağlıcakla Kalın... 

 
Toplam blog
: 108
: 2366
Kayıt tarihi
: 05.04.08
 
 

1972 Haziranında  Eskişehir'de doğdum. Edirne'de ikamet ediyorum. Duygu ve düşüncelerimi yazıya d..