Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '13

 
Kategori
Müzik
 

Nasibin Mehmet

Nasibin Mehmet
 

Nasibin Mehmet


Evvelden beri merak ederim. Neden “Nasibin Mehmet” yani Mehmet’in önünde ki “Nasibin” ne anlama geliyor veya niçin böyle bir isim konmuş, kimdir, ne zaman yaşamış?

 

Nasibin Mehmet, nam-ı diğer Udi Nasibin Mehmet veya Nasibin Mehmet Yürü. Esas sayadı Yürü imiş. Lakabı “Nasibin”. Şu anda Hıfzı Topuz’un “Gülümseyen Anılar” isimli kitabını, bütün diğer kitapları gibi iliklerime kadar haz alarak okuyorum. Eğer şimdiye kadar okumadınızsa, Hıfzı Topuz ile mutlaka tanışın, yani kitaplarıyla demek istiyorum. Her biri birbirinden değerli bir hazine. Ayrıca Tom Miks, Teksas okur gibi keyifle okuyorsunuz. Bana sorsalar, hayata Ali Adnan İnal olarak gelmeseydiniz kim olarak gelmek isterdiniz diye, hiç düşünmeden “Hıfzı Topuz” olarak diye cevaplardım. Efendim, Hıfzı Topuz’un bu kitabında bir pasaj var, orada Nasibin Mehmet ile ilgili anılarından bahsediyor. O vesileyle ben de bu yazıyı yazmaya karar verdim.

 

Bildiğiniz gibi Nasibin Mehmet çok değerli bir Türk Sanat Müziği sanatçımız. Udi, bestekar ve hanende. 1882 de Kanlıca’da doğmuş, 1953 de Istanbul’da ölmüş. Allah rahmet eylesin. Binden fazla bestesi var. Sizlerin de hatırlayacağınız en sevilen bestelerinden bazıları,

Kır atıma bineyim, yar yoluna gideyim,

Beni aşka düşüren gül yüzünü göreyim…

 

veya,

 

Açmam açamam söyleyemem çünkü derinde,

Bir yaresi var ki kanıyor kalp üzerinde….

 

Veya,

 

Aşıkından sen nasıl bıktın, neden ettin telaş,

Sızlıyor kalbim, gözümden dinmiyor bir lahza yaş,

Durmuyor hiç ızdırabım, bağrıma bassam da taş,

Sızlıyor kalbim, gözümden dinmiyor bir lahza yaş….

 

 

Nasibin Mehmet gümrükte memurmuş. Ne müzik tahsili var ne bişey. Bir gün aklına esiyor, gidiyor bir ud alıyor. Başlıyor evde kendi kendine tıngırdatmaya. (ben de bir ud mu alsam ne yapsam). Derken, derken başlıyor beste yapmaya. Tabii iş biraz ilerleyince ders almaya başlıyor ve zamanla işi çok ilerletiyor. Dediğim gibi binden fazla beste yapıyor.

 

Nasibin Mehmet’in bir ablası var. Sesi çok güzel. Ama öyle böyle güzel değil.. Tabi bu konuda haklı bir şöhreti de var. Onun bu şöhreti sebebiyle Mehmet’e de Nasibin erkek kardeşi Mehmet derlermiş. Derken derken aradaki “erkek kardeşi” kısmını kaldırıyorlar, oluyor size, “Nasibin Mehmet”.

 

 

İşte size Nasibin Mehmet’in kısa hikayesi. Sevdiniz mi bilmem? 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..