Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '14

 
Kategori
Deneme
 

Nasılsa bir gün öleceğiz düşüncesi hayata tutunmayı zorlaştırıyor

Nasılsa bir gün öleceğiz düşüncesi hayata tutunmayı zorlaştırıyor
 

“Yiyeceğin kadar ekmeğin olsun yeter, nasılsa bir gün ölmeyecek miyiz; mala mülke ne gerek var. Hayat boyu bin bir zorlukla uğraşıp ihtiyacından fazla mal mülk elde edenlerin çabası enayilik”

Biliyorum, bu sözler size doğru gibi gelmiyor. Ama aslında doğru biliyor musunuz?

Dünya bizim olsa neye yarar? Nasılsa öleceğiz ve üstelik ne zaman öleceğimiz de belli değil.

Ne kadar saçma sapan bir hayat! Yıllarca çalışıp para pul kazanıyorsun, yiyemeden nalları dikiyorsun. Aslında böylelere iyi oluyor. Malını yiyemeden gidenlere öyle seviniyorum ki. Enayiliğin de cezası olmalı.

Çalış kazan el yesin. Bu arada benim dışımda herkes benim için el. Çoluk çocuğuna mal mülk bırakma dünyanın en saçma sapan şeyi.

Bir kere malımızı yemeden niye ölüyoruz? Daha kötüsü ne zaman öleceğimiz niye belli değil? (Bu arada akıllı insanların ne zaman ölecekleri bellidir; onlar ölmeleri gereken zamanda ölürler)

Yani bu, insanlar için bıçak sırtı bir durum. Mal mülk kazanıyorsun, yiyemeden ölüyorsun. Hayalindeki bir işe başlıyorsun, yıllarca çalışıp didiniyorsun, hayalini gerçekleştirmeden ölüyorsun. Sittirsin gitsin hayat ya! Bizi resmen salak yerine koyuyor.

Habersiz ölüm olmaz kardeşim, ansızın ölüm olmaz; kaderse de vadeyse de kabul etmiyorum! Bu ne biçim dünya, bu ne biçim hayat. İki ayağımızı bir pabuca sokuyor. Böyle bir dünyada/hayatta iyi olsan nolur kötü olsan nolur. En iyisi bir fatiha oku git. Arkandan da bir Fatiha okurlar, tamam!

Ya hayat böyle değildir, böyle olamaz! İnsan ömrünün bir planı olur. Süresi, başladığı bittiği tarih olur. Doğdun, bir şey oldu; hadi bakalım geriye. Niye yarattın ki öyleyse! Yok canım, hayat bu olamaz. Benim ne zaman öleceğim bellidir arkadaş, öyle şey olur mu ya!  Bir de demiyorlar mı “Sabaha çıkmaya senedimiz yok” Her daim kapıda Azrail mi bekleyeceğiz? Yalan olduğu nasıl belli,  21.170 gündür sabaha çıkıyorum. Hani sabaha çıkmaya senedim yoktu.

Ya ne plan yapabiliyorsun ne bir şey. Hele de 50’den 60’tan sonra… Hoooopp tviste gel! Üç gün göbek at, sonra git mezarına yat! Bir de ciddiye almıyorlar mı bu zurna hayatı. Üç günlük dünya için adam öldüren salak bile var! Karınca bile öldürmem be! Değmez ki! Azrail kapında bekliyor kardeşim hiçbir şey yapamıyorsun.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..