Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '16

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
108
 

Ne zaman öleceğimizi bilemeyişimiz yaşlılıkta işe yarar; ölürken bile ölmeyeceğimizi sanırız

Ne zaman öleceğimizi bilemeyişimiz yaşlılıkta işe yarar; ölürken bile ölmeyeceğimizi sanırız
 

Ölüm insanları rahatsız etmiyor çünkü öleceklerini düşünerek ölmüyorlar. Hastalanıyorlar, yine ölecekleri akıllarına gelmiyor; çünkü iyileşebilirler.

Ya şüphesiz insan 70’ine bastıktan sonra, hele de 80’de, 90’da ölebileceğini düşünür ama yine de yatağa düşmeden aklına gelmez. Yatağa düşse bile ağır hasta değilse yine keza.

Ölümün kolay yanı budur işte; sadece ölürken öleceğinizi bilirseniz. Filmlerde şu kadar ömrün kaldı deniliyordu sanırım şimdi ölümü yakın hastalara denilmiyordur ya kanserse düşünür yine de.

Böyle ekstrem durumlar dışında ölüm kolay; çünkü can verirken öldüğünü anlıyorsun. Yalnız yaşlı ve ağır hasta insanların başında birikmeler oluyor. Gelen giden, geçmiş olsun, Allah kurtarsın… Bu iyi bir şey değil aslında, kişi ölmese bile öleceğini düşünür ve korkar. Bunu ölürken yapalım.

Ama bilmiyoruz ne zaman öleceğini; hasta da olsa, can çekişse de… Kişinin kendisi de bilmiyor ve bu iyi bir şey. Hasta değilse 100 yaşındaysa bile daha uzun yıllar ömrü var sanabilir (Yaşım 100 ise 100, sonuçta sağlamım, niye öleyim ki) Ama yani 100’ü aşmışsın, daha ne yaşayacaksın, bir ayağın çukurda. Bazen böyle durumlarda sağlamken, hiçbir şeyi yokken ansızın gidiyor.

Kişinin öleceğini düşünmeden yaşaması güzel… Ölmeyeceğimizi düşünürken ölmemiz avantaj. “Sabaha çıkmaya senedimiz yok, hemen şimdi ölebiliriz” gibi abuk sabuk cehennem tellallarına şükür inanmıyoruz, ölüm öyle nedensiz gelmez; 30 yaşında kalp krizi geçiren birinin hikâyesi en az 10 yıl önceden başlar. Hem bu zaten normal bir ölüm değil, nedeni var; normal ölümün nedeni olmaz.

Ölümü yaklaşan insanlar işte bu sebeple rahat; öleceğini düşünmüyor ki. Bir de inancı varsa “Vadem yetmeden olmaz nasılsa” Diğerleri de daha sağlam olduklarını düşünürler; yiyor, içiyor, geziyor ya. Bunların içinde “Hala gönlüm genç” deyip evlenen bile vardır. Keza “Yaşlanan değil vakti gelen ölür” gibi mantıksız bir anlayış da var. Normal bir hayatta sadece yaşlılar ölür!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ölüm için güzel ve kalıcı bir değerlendirme. Ne var ki hepimiz günün birinde gideceğiz, herkes sırasını bekliyor. Önemli olan giderken geride kalanların gönlünde derin bir iz bırakmaktır. Dilinize sağlık Kerim Bey...

Abdülkadir Güler 
 03.05.2016 0:15
Cevap :
Teşekkür ederim Abdulkadir bey.  04.05.2016 11:17
 

Merhaba Kerim bey...Ölüm zamanını "Allah bilir" diyorlar ama,okuduklarımız yanlış değilse,son yıllarda ortaya çıkan "gen" mühendisliği bilimi ile,bir insanın gelecekte ne gibi hastalıklarla karşılaşacağı ve bunlara bakarak ortalama yaşam süreleri bile üç aşağı beş yukarı tespit edilebilir.Adını verip moral bozmak istemem ama o illete yakalanan bir kişiye doktor "üç sene ancak yaşarsın" dediği zaman bu genelde doğru çıkıyor.Bir gün gelecek, bebekler doğduğunda,kimliğin bir hanesine "doğum tarihi" ve "muhtemel ölüm tarihi" yan yana yazılacak.Ondan sonra, gelsin planlı bir yaşam.Ölüm zamanını bilerek yaşamak iyi mi olur kötü mü olur,şimdiden bunu bilemeyiz.Ama hep demiyorlar mı,"insan planlı yaşamalı".Alın işte size planlı bir yaşam.Bu uçukluk bir tarafa;insan gençken ölüm hiç aklına gelmiyor,ama yaş ilerledikçe hiçbir sebep yokken geliveriyor.Bu konuda,ben şanslılardan sayılırım, anne ve baba tarafının genleri, 80-100'e ayarlanmış; örneğin, annem 105 yaşında göçtü...Herkese uzun ömürler

cdenizkent 
 02.05.2016 16:59
Cevap :
Keşke yazının yerine sizin harika yorumunuzu yayımlasaydık.Çok düşündüren, bilgilendiren şapka çıkarılacak bir yorum. Aslında böyle yorumları saklamak lazım.  04.05.2016 11:08
 

Cakmak ablaya can-I gonulden katilirim!

Newyorker 
 02.05.2016 15:58
Cevap :
Bana biraz karamsar bir bakışmış gibi geldi.  02.05.2016 18:02
 

Ölüm üzerine okuduğum en gerçekçi blog bu oldu. Yaşlanırsan doğal olarak ölüme yakınsındır. Bunun "Allah biliri" yok. Çünkü Allah çoktan bilmiştir bile. Güzel yanı, senin de değindiğin gibi, yeteri kadar yaşlanmayı becerebilirsek bunama dönemine girip öldüğümüzü anlamayız.

Muharrem Soyek 
 02.05.2016 14:07
Cevap :
Yazıyı ben yazıyorum ama asında sizin yorumlar sistemleştiriyor diyeceğim. Yani yazılarımda payınız var.Telif hakkı falan olursa bu durumu göz önünde bulundururum.Örnek: "Yaşlanırsan doğal olarak ölüme yakınsındır"   02.05.2016 18:39
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4913
Toplam yorum
: 13027
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 670
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster