Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

aygoz Özlem Eryoldaş

http://blog.milliyet.com.tr/aygoz1

25 Mart '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Neler oluyor bize!!

Neler oluyor bize!!
 

Neler oluyor bize !! Son bir kaç gündür yakından takip ettiğim blog arkadaşlarım dahil bir çoğumuzun yazılarından bahsediyorum.. Hepimize bir karamsarlık, umutsuzluk, yılmışlık, bekleyiş hakim sanki.. Bunların içerisinde ben de varım.. Ve bu kasıtlı bir şey değil..Yazmaya başlarken bir konu belirleyemeden cümleler dökülüveriyor..

Hava ve mevsim değişikliğinin insan biyortimini olumsuz etkilediği bir gerçek.. Bahar mevsimide havadaki elektrik yükü artıyor.. Bu yük havada bulunan "pozitif-negatif" yüklü iyonlar tarafından taşınıyor.. Bu taşıma dengesi bozuklukları da mevsim değişikliklerin de karşımıza çıkıyor.. Bazen ruhsal bozukluklar da olabiliyor.. Hele de kent yaşamların da.. Bu dengesizliğe hava kirliliği, yoğun trafik, stres eklendiğinde de hastalık derecesine ulaşabiliyor.. Tabii bunu tetkleyenler de var.. Sigara kullanımı, kafein, alkol.. Bir de bahar yorgunluğu dışında "mutsuzluk yorgunluğu" denilen bir yorgunluk türü mevcut. Sürekli halsiz olma hali en baş belirtisi.. Bu sorundan kurtulabilmek için, önce yaşamı sevmek, hayalkırıklıklarının gelip geçici olduğunu düşünebilmek !..

Peki başka neler yapabiliriz.. 1- Beslenmemize dikkat edip, bol sebze ve meyva tüketmek.

2- Özellikle sabah yürüyüşleri yapmak.

3- Çalışılan, oturulan ortamın temizlenmesi.. Beynin Oksijene ihtiyacı var çünkü..

4- Kaliteli bir uyku.

5- Amaçlarımızı belirleyebilmek. Sabah kalktığımız da amacımız beli değilse de strese açığız.

Beni bu güzel havalar mahvetti,

Böyle havada istifa ettim

Evkaftaki memuriyetimden.

Tütüne böyle havada alıştım,

Böyle havada aşık oldum.

Eve ekmekle, tuz götürmeyi

Böyle havalarda unuttum.

Şiir yazma hastalığım

Hep böyle havalar da nüksetti.

Beni bu güzel havalar mahvetti. / Orhan Veli Kanık.

 
Toplam blog
: 185
: 1494
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Yazabilmenin özgürlüğüyle... İstanbul'un bir bahar sabahında dünyaya gelmişim. Keşfetmek, anlayabilm..