Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '08

 
Kategori
Teknoloji
 

Notebook aldım, delirdim!

Notebook aldım, delirdim!
 

Kadınlar ligine göre öteden beri bilgisayar konusunda iyiyimdir. Geçen yılbaşında notebook almak için Teknosa’ya uğradım. Karar vermek öyle zor ki, onlarca marka, onlarca seçenek. Teknoloji takip edilemez bir hızda ilerliyor. Satış elemanı imdadıma yetişti, fiyatına göre hız ve ekran çözünürlüğü gibi özelliklerinin üstün olduğu “acer” marka olanı bana ısrarla pazarladı. Gerçekten de ciddi bir fiyat avantajı vardı, aldım ve 3 ay kullandıktan sonra hoparlörü arıza yaptı.

1 yıl garantisi olan bilgisayarı kaptığım gibi Teknosa ya götürdüm, başıma geleceklerden habersiz, 2 günde sorun çözülür diye tahmin ediyorum. Ne mümkün! Önce notebook Ankara tedarikçi firmaya gönderildi.

Bu firma 1 hafta içinde baktı ve cevabını söyledi

“biz yapamıyoruz, İstanbul’a göndereceğiz”.

İstanbul 1 hafta sonra:

“ bu arıza ses kartından değil sadece, ana kartın da değişmesi gerekiyor, ana kart biz de yok Çin’den gelecek”.

Bu arada benim sabır katsayım çoktan taşmış durumda ama yapacak bir şey yok.

“işlerim var çok acil bilgisayarı değiştirin” diyorum.

“efendim yasal süre 30 iş günü ( takvim günü olarak 45 gün ediyor), o süre dolmadan değiştiremeyiz” diyorlar.

“harika bir haber!” . 1.5 ay notebooksuzum.

“1.5 ay dolmadan hangi şartla değiştirirsiniz?” diyorum.

“ servisin iade raporu vermesi gerek ”.

Servis iade raporu vermiyor tabi ki, ana kart değişimi olabilirmiş, önemli bir şey değilmiş.

“nasıl yani?”

“ bu TV ya da çamaşır makinesi alıp 3 ay sonra motorun bozulması gibi bir şey, bu da yapım hatası olduğunu gösterir, bu da iade raporu vermeniz için yeter sebep “

"üstelik ben markaya güvenimi kaybettim, tekrar aynı arıza , ya da benzer arıza olursa ne yapacağım? Yine 1.5 ay bekliyecek miyim?"

diyorum.

"efendim yıl içinde 3 defa aynı arızadan olursa geri alıyoruz " diyorlar.

"4.5 ay bilgisayarsız kalmak ancak böyle telafi edilir herhalde " diyorum

Ben bilgisayarı beklerken servisten bir haber "ana kartınızı değiştirdik, ancak işletim sisteminiz yanlış yüklenmiş, ses kartınızı yanlış tanıyor, o yüzden tekrar yüklememiz gerek, ama ücretli" diyor.

İşte ben burada deliriyorum. "ücret ödemem söz konusu değil, bana derhal yeni bir bilgisayar verin " diyorum.


Tüm uğraşlarım nafile, yeni bilgisayar vermiyorlar, işletim sistemini ücretsiz yüklüyorlar. Bugün , 35 takvim günü sonra elimde olacak umuyorum.

Acer marka bilgisayar almayın , sinirlerinizi bozmayın!

Servis elemanlarından aldığım gizli bilgi, arızaya en az gelen Asus imiş. Notebook arayanlara duyurumdur.

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..