Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '07

 
Kategori
Anılar
 

Nüfus cüzdan sureti onayı

1993 yılı karar verip Antalya'ya yerleştiğimiz yıl oldu...
Bir de işyeri açmamız gerekiyordu. Ama minicik bir yer açmak için bile 10 taneden fazla bürokratik işlem yaptırmak gerekiyordu. Bu işlemlerden birisi de meslek odasına kayıt yaptırmak...

Kayıt olmam gereken meslek odasına gidip koşulları öğrendim. Görevli bayan üye olabilmem için gerekli işlemlerin listesini vermişti...

İstenilen belgeleri hazırladım, bir tek nüfus cüzdan suretini onaylatmadan götürdüm. Evrakları nüfus cüzdanımla birlikte uzattım görevliye.

‘Onaylatmamışsınız’ diyerek nüfus cüzdan suretini geri uzattı.

“Evet biliyorum, nüfus cüzdanımla verdim ki siz onaylayın diye.”

“Olmaz, muhtardan onaylatacaksın.”

“Hanımefendi burası bir kurum değil mi? Belgeyi de siz alacaksınız, muhtarla ne işi var bunun? Siz onaylayabilirsiniz. Eğer olmaz diyorsanız, yetkinizin farkında değilsiniz.”

“Olmaz kardeşim, mutlaka muhtar onaylayacak.”

Direncimin boşuna olduğunu ve bir işgüzarlıkla karşı karşıya olduğumu ve de yapacak başka şey olmadığını görerek ‘paşa paşa’ muhtara giderek istenildiği şekilde onaylattım.

Bu direnmede de mağlup olmuştum!

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..