Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

O dönüş noktasına neden ışıklı kavşak yapılmıyor?

O dönüş noktasına neden ışıklı kavşak yapılmıyor?
 

Antalya caddelerinden birisinde, garip bir şekilde, çözümlenmeyen ve ilgi gösterilmeyen bir nokta var.

Sabah işe gidiş güzergahım ve akşamları eve geliş güzergahım genellikle aynıdır. Bu güzergah üzerinde ilginç bir nokta vardır.
Hemen Oyak Sitesi ve Portakal Çiçeği arasında kalan ve yeni açılan bir bulvarın başlangıç noktasındaki dönüş yolu. İşte bu dönüş yolu, aylardan ve yıllardan beri bir türlü ışıklı bir kavşağa dönüştürülmedi. Daha ilginci ise, bu dönüş yolunun bulunduğu noktada, Kırcami istikametine doğru açılmış olan bir bulvar varki, son derece güzel bir bulvar ve bu bulvar faaliyete geçti ama, işte o bahsetmiş olduğum dönüş yolu bir türlü ışıklı bir kavşak haline getirilmedi.

Doğrusunu isterseniz bu bahsetmiş olduğum noktanın neden halen bir ışıklı kavşağa dönüşmediğini çok merak ediyorum.
Nasıl merak etmeyeyimki?
Her an ve her dakika kaza olma riskinin hayli yüksek olduğu bu dönüş noktasında, bulvardan çıkan araçlar, tam karşısında Güzeloba istikametine giden o eski yol ve Portakal Çiçeği tarafından gelen araçlar ile Oyak Sitesi tarafından gelen araçlar birbirine giriyor.

Araçların hangisi önce burnunu sokarsa, yol onun oluyor ve diğer araçlar beklemek zorunda kalıyor. Kimi zaman sürücüler birbirlerine yol vermiyorlar ve başlıyor bir ağız dalaşı.
Kimi zaman araçlarından inen yurdumun sinirli insanları birbirlerine sille tokat giriyorlar. Bu arada bizim zarif hanımefendilerimiz, bu dönüş yolundan geçebilmek için ciddi bir çaba sarfediyor ve bir şekilde geçiyorlar. Sürekli bu noktayı kullanan bayan sürücülerde kısa zamanda işin canbazı oluyorlar.

Uzun zamandan beri kullanmış olduğum bu güzergahta daha tuhaf olanı nedir, biliyor musunuz? Şu ana kadar hiç kaza görmemiş olmam. Onca kaza riskini bünyesinde barındıran bu noktada yaklaşık dört yıldır geçerim ama daha tek bir kazaya şahit olmadım. Sanırım ilgililer bu noktada kaza olmadığını bildikleri için gerekli adımları atmıyorlar! “Neme lazım” diyorlardır, “şayet bu noktayı trafiğin kurallarına uygun bir kavşak haline getirirsek, kazadan geçilmez burası” diye mi düşünüyorlar, yoksa bilmediğimiz başka bir neden mi var, tabi biz bu durumu bilemiyoruz.

Her neyse efendim, işte ben bu noktadan geçiş yaparken, her hangi bir kazanın muhatabı olacağım diye, korkudan ödüm kopuyor. Veyahut başka sürücüler kaza yapabilir endişesini taşıyorum. Ayrıca masum bir yaya bu noktada her an hayatını kaybedebilir.

Neyse efendim, işte ben meramımı anlattım, lakin bu işi çözecek her hangi bir yetkilinin olmadığını düşünüyorum. Zaten olsaydı, yıllardan beri bu nokta bir çözüme kavuşturulurdu. Değil mi?

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..