Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '09

 
Kategori
Dünya
 

Obama'yı kandırdık

Obama'yı kandırdık
 

ABD Başkanı Obama'nın Türkiye ziyaretine ilişkin en ilginç yazı Independent gazetesinde yer aldı. Yazıya göre Başkan Obama'ya soru soran mini etekli öğrencilere bakıp da aldanmamak lazım. Bu fotoğrafın ardında başka bir gerçek var. Gerçek budur ki laiklik Türkiye’nin büyük şehirlerden uzak kırsal bölgelerinde ölüyor ve İstanbul’da bile geriliyor.*

Dışarıdan bakılınca her şey daha mı net görülüyor acaba? Sanmıyorum. İçeriden bakılınca da bazı şeyleri gayet net görme şansına sahipsiniz.

Başbakana bakıyorum, Dışişlerine bakıyorum, Çankaya’ya bakıyorum ve kırsala gitmeye gerek bile yok diyorum. Ülkeyi idare edenler başı kapalı eşi için onlar inançlı Müslüman diyebiliyorlar. Yani başı açık olanların Müslümanlığı şüpheli! Kısacası bizim başımızdakiler Allah'la kul arasına girip insanların Müslümanlık derecelerini bile ölçüyorlar.

Biz zaten görüntüye aldanmıyoruz ki. Herkes istediği gibi yaşarken, örtünmek isteyen örtünürken, açık olan açık geziyorken, içki içip içmemek insanların özgür iradesine kalmışken bir bakıyorsunuz merkezi ve yerel yönetimler aracılığı ile toplumu kalıplaştırmaya çalışan ve Türkiye’nin adından kaygıyla bahsedilmesine yol açan girişimler yaşanıyor.

Kırsal kesim geriliyor, gerileme göçle beraber büyük şehirlere içimize giriyor. Bunun yansıması seçimlerle birlikte meclise vuruyor ve başbakan dâhil nerdeyse tüm meclis üyeleri yabancı bir dil bilmiyor. Bu devirde İngilizce bilmeyeni işe almıyorlar ama Meclise seçilebiliyor.

Saptama doğru. Türkiye adım adım muhafazakârlaşma adına geri gidiyor ve yeşil sermaye sendikalaşmaya izin vermeden egemen duruma geliyor. Bu kadar kırsalı ve varoşları olan Türkiye nereye gidiyor? Eğitim yok ama din adına sömürü alabildiğine…Gerçekleri net görüyoruz. Gördüklerimizden de korkuyoruz

Denebilir ki, laiklikle mini etek ne alaka?

Her geçen gün bu tür baskılar artıyor. Mini eteği örnek göstermiş. Kadınlar mini etek giymekte zorlanıyor bu yirmi yıl önce böyle değildi diyor. Bazı arkadaşlarımızda mini etek giyerek mi laik olunacak diyebilir. Gazete bundan bahsetmiyor ki mini etek giyme mahalle baskısından azalıyor demek istiyor. İslami yaşama herkes uydurulmaya çalışıyor demek istiyor. Maalesef bu hoşgörü giderek azalıyor ve kesinlikle doğru söylüyor. Yoksa Laiklikle mini etek ne alaka?

Yirmi yıl önce geçtiğiniz Anadolu’ya uğrarken artık şaşırıyorsunuz. Aslında kalkınmışlık veya gelişmişlik adına değişen fazla bir şey yok. Sadece, fiziki olarak halkın deri değiştirir gibi ulusal kıyafetler yerine ne idüğü belirsiz sarma ve sarmalama tarzı kıyafetlerle dolaştığını görürsünüz. Laiklik gitti gidiyor.

Sosyal ve Laik devlet olmaktan çıkıp İslam Cumhuriyeti olacağız da demek istemiyorum ama Türkiye Arapların kucağına doğru kaymakta. Türk örf, adet ve geleneği kayıp Anadolu’da. Tamamıyla Arap gelenekleri hüküm sürüyor. Eh, demek ki yazanda bunları görmüş olsa gerek!

*basından

 
Toplam blog
: 156
: 5679
Kayıt tarihi
: 05.11.06
 
 

Söz konusu Atatürk ve Laik Cumhuriyet ise; asla tarafsız olamam! Ben; İş ve özel hayatımda Cumhur..