Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '10

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrencilerin suçu ne?

Öğrencilerin suçu ne?
 

Okullar açılalı bir buçuk ay olmasına rağmen okulların çoğunda öğretmen eksikliğinden dolayı eğitim doğru düzgün başlamadı. Öğretmen kadrolarındaki eksiklikler çoğu okullar da derslerin boş geçmesine neden olmakta…

Bakıyorum, bütün her yerde bir soru Fatmagül’ün suçu ne? Bende soruyorum biz öğrencilerin suçu ne? Yoksa biz öğrencilerde milli eğitimi beklemek yerine Sayın Ağaoğlu’na mı? Gidelim de ben yaptım oldu desin, bizimde sorunlarımız kolayca çözülsün.

Bunlar işin üzgün olduğum kısımlarını anlatmak için yazdıklarım olayın aslı, bu sorunlar bu güne kadar ne gündeme geldi nede çözüm üretildi. Okullarda öğretmenlerimize 30 saat sınırı var. Bu saatin üzerinde derse giren öğretmen girdiği ders ücretini alamamaktadır. Şayet bu gün benim değerli öğretmenlerim sadece öğrencileri yani bizleri düşünmemiş olsa benim matematik dersim, geometri dersim, İngilizce dersim, kimya dersim hala boş geçmekteydi. Sağ olsun öğretmenlerimiz bizlere faydalı olmak için kendi istekleri ile ücret almayacaklarını bildikleri halde bu derslere girmeyi kabul ederek geliyorlar. İşin ilginç tarafı bu öğretmenlerim başka okullardan geldiğinden dolayı birde ulaşım yemek gibi masrafları da kendi bütçelerinden karşılıyorlar.

Şimdi sormak gerekmiyor mu? Öğretmenlerimin suçu ne? Bizlerin günahı ne? Diye… Bunlara çözüm üretmesi gereken Milli Eğitim nerede?

Bu durum sadece bizim okulumuzda değil genelde böyle… Şu anda birinci sınavların başlaması gerekirken, başlamayan dersler var. Bu arada geçen zaman farkı nasıl kapatılacak merak ediyorum.

Okullara verilen devlet yardımı nerede? benim okulumda temizlik görevlisi yok. Okulun kendi tutma gücüde yok çünkü okulumun mevcudu zaten 60 kişiyi toplamıyor. Velilerden alınan yardımlarla ayakta duruyor okulumuz peki toplanan yardımları okul idaresi nereye harcıyor? Merak etmeyin bütün okul idaremizden Allah razı olsun onların bu düzenli ve akıllı çalışmaları sayesinde sınıflarımız pırıl pırıl, hepsinde projeksiyonlu anlatım sistemi mevcut eğitim için gereken ne lazımsa sağlıyorlar, ama nasıl?

Sabah geldiğimizde okulumuzda bizden çok önce gelmiş olan müdür ve müdür yardımcımızı görüyoruz.Kapıda güler yüzle bizi karşılayan, şaka değil çayı demlemişler çocuklar üşümüşünüzdür çay alın içiniz ısınsın diyen bu insanlar eğitimci hem de okulumuzun en üst kademesinde görevli eğitimciler. Bu insanlar okulu temizliyor bunlar bulaşıkları yıkıyor ve hatta öğle paydoslarında dışarı yemek almak için bunlar gidiyor, trafik çok yoğun bu bölgede siz ne istiyorsanız liste yapın biz alırız size bir şey olmasın diyor bu insanlar.

Evet, 3000-4000 mevcutlu okullarda bu sorunlar yok çünkü orada velilerden toplanan paralarla zaten okulun ihtiyaçları karşılanıyor ama ya bizim gibi az mevcutlu okullar, onların sorunları ne olacak sayın milli eğitim bakanımız.

Bu öğretmenlerimize yapılan haksızlık değil mi? Ya öğretmenlerimiz biz nasılsa ücret almıyoruz, derse girmeyeceğiz deseler bizim derslerimiz boş mu? Geçecek…

Biz sağlık okuyoruz evet hayati mesele ve okulumuz konum olarak ülkemizde branşında tek okul yılda aldığı öğrenci sayısı 20 ve okulumuzun durumu bu… Biraz ilgi göstermek gerekmez mi? Hani şu toplanan eğitime katkı payları birazda bizim okulumuza katkı olsa iyi olmaz mı? Geçen bir internet sitesinde başka bir sağlık lisesi için açılan kampanyayı gördüm projektör cihazı almak için yardım kampanyası açılmış… İçimden sormadan edemedim Milli Eğitim nerede?

Düşünsenize okulun en üst kademesinde görev yapan insan elinde bir süpürge öğrencilerinin gözü önünde okulu süpürüyor, biz öğrenci olarak bu durumdan utanıyoruz peki, siz milli eğitim olarak nasıl oluyor da utanmıyorsunuz bunu anlamış değilim… Artık masa başından kalkarak biraz okullara ve okulların sorunlarına inmeniz gerekmez mi? Bu sorunlara çözüm getirmek için orada oturmuyor musunuz?

Geçen yıl bir araştırma yapılmıştı ve gelen soru şöyle idi siz öğrenciler okul hakkında milli eğitime mi? Yoksa okulda ki öğretmenlere mi? Güveniyorsunuz. Çıkan sonucu tahmin etmişinizdir hemen hemen hepiniz, tam kadro öğretmenler cevabı çıkmıştı… Çocuklar öğretmenlerin kıymetini ve değerini anladı ama siz hala düşünmektesiniz…

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..