Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '07

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmen atamalarına 10 çözüm yolu

Öğretmen atamalarına 10 çözüm yolu
 

Öğretmenlik gibi kutsal bir mesleğin son yıllardaki hali hepimizi düşündürüyor. “Öğretmenler bir toplumu inşa eden toplum mühendisleridir”. Bu açıdan böyle önemli bir mesleğin mensuplarını işsiz bırakmak hem toplumun hem de eğitimin değerini düşürüyor. Son yıllarda öğretmen atamalarında yaşanan eksikler, işsiz öğretmen sayısını arttırırken, eğitim çevreleri atamaların önünü açacak önerilerini şöyle sıralıyor :

1. Emekliliği dolan öğretmenlerin (idareciler de dahil) hizmetten ayrılmasının sağlanması . Bu konuda teşvik de verilebilir daha sonra ayrılacak olanlar da hak kaybı ile cezalandırmada.

2. Objektif olarak çıkıp öğretmen açığının kabul edilmesi ve bu sayede açık olan yerlere öğretmen atanması. Artık Milli Eğitim Müdürlükleri internetle öğretmen arar oldu.

3. Depo öğretmen denilen öğretmenin yasal düzenlemelerle ihtiyaç yerlerine gönderilmesi . İstekli olmazsa yaptırımların konulması (çalışmayana iş yok).

4. Yök ile koordine içinde, gelecek 5 yılda gerekli olacak sayıda öğretmen adayı yani üniversitelere öğrenci alımı. Böylelikle arz talep dengesinin sağlanması. ( En önemlisi bu bence, devlet ihtiyacı kadar öğretmen adayı yetiştirmeyi teşvik etmeli. Her geçen yıl yeni bir eğitim fakültesi kuruluyor ücra yerlerde, bu önlenmeli. Bazı özel üniversitelerde bile "sınıf öğretmenliği" bölümü var artık).

5. Üniversitede öğretmenlik seçen öğrencinin devlette 3 yıl çalışma şartı olması. Bu sayede planlamanın geçerliliği sağlanacaktır.

6. İlköğretimlerde özellikle branş öğretmenlerini ilgilendiren ders saatleri ve girmekle yükümlü oldukları dersler hakkında daha güzel bir çalışma yapılması.

7. Branş öğretmenlerinin okul okul dolaşıp ders vermelerini önleyip. Her branştan en az 1 öğretmenin okula atanması.

8. Ek ders karşılığı ders verme gibi geleceği yetiştirme işini ehli olmayan kişilere öğretmenlik yatırılmaması. ( çalışanlardan özür dileyerek yazıyorum. Ancak bir işletme mezunu işletmeleri yönetmekten anlar öğrenci yetiştirmek onları da rahatsız ediyordur. "Ziraat, veterinerlik" mezunlarını düşünmek bile istemiyorum...)

9. Şuan MEB de çalışan mühendis, veteriner , kamu yönetimi, işletme, iktisat, ziraat vb. bölümler mezunu kişilerin plan çerçevesinde diğer kurumlara aktarılıp yerine yeni öğretmen adaylarının alınması.

10. Özellikle köy okullarında dershane yetersizliği yüzünden birleştirilmiş sınıf uygulamalarının kaldırılması. En az 3 derslikli olup sabah-öğlen şeklinde her sınıfın bağımsız derse girmesi sağlanmalı, Ya da yakın köylerden ortak bir köy belirlenip taşımalı eğitime geçilmesi.

Türk eğitim sisteminin bu çıkmaz sokağına bir an önce çözüm bulunmalı.

Önerileriniz varsa, bekliyorum…

kaynak: memurlar.net, egitimsen

 
Toplam blog
: 92
: 11527
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Dokuz Eylül Üniversitesi "Tarih Öğretmenliği" bölümü mezunu. Eğitim sektöründe çalışıyor. Yazmak ..